Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

backup email log checker

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11 16:27
Voor een organisatie waar ik werk zoek ik een tool of stukje software. betaald of onbetaald.

Er komen omgeveer 500 backup logs iedere dag binnen via de mail van klanten. Op papier is er een overzicht van backups die verwacht worden, hierop worden dus de logs handmatig op afgevinkt of de backup goed of niet goed is gegaan.

De software de software die ik zoek moet een folder in outlook scannen op berichten die je verwacht. En moet dit checken of dit bericht aangekomen is.
Dit zou op onderwerp regel kunnen, door te zoeken op failed/error/warning woorden. Of de inhoud van het bericht doorzoeken op bijvoorbeeld steekwoorden.

De software zou dan een lijstje of zoiets moeten geven van backups logs die niet zijn gekomen en die niet goed zijn gegaan.

Of adviseren jullie een geheel andere aanpak? Mensen die het zelfde probleem hebben?

Gr.

Wuwa

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:45
Opbasis van SNMP zou je dit goed kunnen doen.
De meeste professionelen producten kunnen SNMP traps verzenden naar Management servers. En op basis daarvan kan je acties ondernemen.

En Outlook heeft eventueel ook de mogelijkheid om outlook rules te gebruiken. Als het Emails zijn, kunnen je daarop laten filteren.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
doe de check lokaal op de backup server en laat deze mailen naar jullie of alles goed is gegaan of niet.
En mocht het helemaal mis gaan dan heb je helemaal geen mail

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het is niet de meest mooie manier, maar ga eens aan de slag met de inbox regels in Outlook. da je iig een net onderscheid maken van de jobs die niet goed zijn gegaan. je kan namelijk zoeken op inhoud in de e-mail.

Hoe dan ook, we verwachten een beetje eigen inzet van de gebruikers hier, en dat weet je. We zijn geen helpdesk.

Dit topic is gesloten.