Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is de voeding van 60w toereikend? Volgens leverancier wel!

Pagina: 1
Acties:

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Hallo,

ik ben bezig met een mini HTPC aan het samenstellen en had mezelf als doel gestelt dat ik onder de 400 euro diende te blijven. Dit lijkt gelukt met de de volgende lijst:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B519578%5D=1

DVD: Sony Optiarc AD-7800H
SSD: Corsair Force Series 3
Behuizing: MS-Tech MC-80BL
Geheugen: Corsair Value Select
Motherboard: ASRock A75M-ITX
CPU: AMD A4-3400

Het probleem/De vraag

Die MS-Tech MC-80BL is een leuke kleine behuizing echter heeft deze maar een 60W voeding.

De vraag bij Azerty gedropt of mijn componenten bij elkaar passen en of de voeding het wel aan kom. De reactie van Azerty was: "De onderdelen die uw wilt bestellen zijn compatable.". Kan niet zoveel met dat antwoord dus daarom maar richting Tweakers voor zekerheid ;-)

Ik ben er niet gerust op dat de 60w voldoende is want als ik via diverse websites het minimale vermogen van de voeding bereken kom ik op minimaal 113W.

Gaat dit dus dan wel werken en gaat mijn htpc niet hangen/down door te weinig vermogen?

Alvast bedankt !!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:09
nee dat zou ik dus niet doen, volgens mij is het minimaal alleen de 3400 al die 60W wil gebruiken, en dan de rest nog van je componenten.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4742/Screen%20Shot%202011-09-07%20at%2012.58.21%20PM.png

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Harde schijf doet bij spinup ook makkelijk 15 tot 20W, tel daar je moederbord en processor bij op en je gaat ruim over die 60W heen. Beter een voeding zoeken die meer power kan leveren (85/150W pico PSU bijvoorbeeld?)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Daarnaast verkoopt MS-TECH ook bagger voedingen die sowieso niet te vertrouwen zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Zie ook onderstaande review:

http://www.kitguru.net/co...md-a4-3400-apu-review/19/

60 Watt zou kunnen lukken, mocht de voeding van goede kwaliteit zijn en de CPU/GPU altijd op de laagste clocks blijven draaien.

90/120 Watt PicoPSU zal beter passen.

Yes, but no.

Verwijderd

En koop alsjeblieft geen sandforce gebaseerde SSD. De force 3 is (of was) recordhouder van de twijfelachtige titel meeste 1-ster reviews op newegg.

• rikoos
Kijk dit is nuttige informatie allemaal :-) bedankt voor het advies allemaal, ik ga verder speuren naar een betere combi.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:09
Wel erg slecht ze zeggen dat het " prima lukt " als ze nu erbij zeggen dat je het moet underclocken etc om het goed te laten lopen.

Verwijderd

Iemand anders gaf ik een andere draad eens de tip om geen SSD te gebruiken maar bijv OpenELEC van USB te starten. Dit scheelt een hoop kosten ;). Een USB 3.0 stick is niet zo snel als een SSD maar ook niet te traag voor een HTPC lijkt me zeker als je zoals jij een strak budget voert.
ThinkPadd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:02:
Als OS is OpenELEC ook leuk.

Dat is XBMC welke draait op een achterliggende mini Linux distributie. Boot vanaf een USB stickje, dus geen SSD nodig.
Qua behuizing: pricewatch: Streacom F7C
Voeding zoals hierboven aangegeven, is ook het enige wat schijnt te passen: 120W Pico PSU: pricewatch: Mini-box picoPSU 120 Heb je meer power nodig kun je altijd nog die iets duurdere 150W versie nemen.
+ nog een adapter waarbij ik even niet zo weet welke daarbij hoort.

Goedkopere optie: pricewatch: Antec ISK 310-150

Zie verder ook de behuizingen sectie op de T.net Pricewatch onder ITX en HTPC behuizingen.

Mooi onder de 400 je hebt nog ruimte voor allerlei aanpassingen. Dit is met SSD laat staan hoeveel goedkoper het nog kan met enkel een USB stick :). Qua processor weet ik eigenlijk niet of die AMD A4 toereikend is, ik weet te weinig van deze processor om te zeggen dat een HTPC hier lekker vloeiend op draait:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 72,70€ 72,70
1Sony Optiarc AD-7800H Zwart€ 35,-€ 35,-
1Antec ISK 310-150€ 72,46€ 72,46
1Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB€ 62,99€ 62,99
1Kingston KHX1600C9D3/4G€ 20,95€ 20,95
1AMD A4-3400 Boxed€ 46,80€ 46,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,90

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 00:55 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38
rikoos schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:30:
ik ben bezig met een mini HTPC aan het samenstellen en had mezelf als doel gestelt dat ik onder de 400 euro diende te blijven. Dit lijkt gelukt met de de volgende lijst:
Heb je gedacht aan een Raspberry Pi? Daarbij is een voeding van 60w zeker toerijkend :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mektheb schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:04:
Wel erg slecht ze zeggen dat het " prima lukt " als ze nu erbij zeggen dat je het moet underclocken etc om het goed te laten lopen.
Er staat enkel:
De onderdelen die uw wilt bestellen zijn compatable.

Ja, simpel, dat zijn ze.

Snap bij voorbaat al niet dat er in zo'n kast 'maar' 60watt zit, beetje picoPSU bied al het dubbele (op 12 volt input). Nadeel, ze kunnen wel behoorlijk warm worden, ik heb zelf de m-atx2 en die wil ook wel eens flink warm worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die kasten zijn eigenlijk bedoeld voor Atom/E-350/etc bordjes die volbelast niet veel meer dan een Watt of 20-30 trekken. Ik zou idd minimaal 90W aanhouden voor deze config.

Ze zijn compatible in de zin dat de stekkers in elkaar passen en de boel fysiek in het doosje past. Probleem is niet eens zozeer het verbruik tijdens het gebruik (ik verwacht niet dat je daar veel boven de 40W komt), maar de piek bij het booten.

Die 150W Antec kast hierboven is eigenlijk de ideale keus, scheelt je ook weer een extern voedingsblok.

[ Voor 55% gewijzigd door Dreamvoid op 29-08-2012 12:25 ]

• rikoos
CurlyMo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:38:
[...]

Heb je gedacht aan een Raspberry Pi? Daarbij is een voeding van 60w zeker toerijkend :)
De Raspberry heb ik ook en ook nog een mk802 :-) echter voor de woonkamer wilde iets krachtiger hebben aangezien ik websites als b@ TV en dancetrippin wil streamen. Ik heb nu een Acer R3700 staan als HTPC en dan merk je dat de Atom CPU net te traag is om alles lekker te laten lopen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:32:
Qua behuizing: pricewatch: Streacom F7C
Voeding zoals hierboven aangegeven, is ook het enige wat schijnt te passen: 120W Pico PSU: pricewatch: Mini-box picoPSU 120 Heb je meer power nodig kun je altijd nog die iets duurdere 150W versie nemen.
+ nog een adapter waarbij ik even niet zo weet welke daarbij hoort.
Deze is het ook geworden met een 150w PicoPSU voeding + een Streacom IR module erbij, heb toch maar de 150w genomen omdat ik op termijn ook nog een TV/CI+ kaart erin wil hebben.

Super dat jullie allemaal meegedacht hebben!

[ Voor 63% gewijzigd door rikoos op 29-08-2012 14:31 ]

Pagina: 1