Toon posts:

Meerdere artikelen, meerdere verzendkosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een zestal foto's laten bedrukken op canvas. Ik had hiervoor namelijk kortingsbonnen. Om praktische redenen en om geen zes keer verzendkosten te betalen heb ik de bestelling in 1x geplaatst, en maar 1 kortingsbon gebruikt. Meerdere tegelijkertijd gebruiken kon niet volgens hun voorwaarden. Om onze situatie uit te leggen hebben we direct daarop een mail gestuurd met de uitleg en aangegeven graag te horen hoe we dit oplossen.

Daarop werden we de dag daarna gebeld dat ze onze bestelling nog niet in het systeem konden vinden en dus nog niets konden doen. Ondertussen staat hij wel in het systeem en kunnen ze er niets meer aan doen. Besteld is besteld, ook al duurt het nog een week voordat ze gaan drukken. De andere coupons moeten we maar gebruiken voor een nieuwe bestelling.

Hoewel het misschien achteraf niet erg handig van mij was, denk ik dat dit bedrijf het ook niet erg netjes doet. Ik ben echter wel op zoek naar tips hoe hier nu mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 17:26
Hoezo doet het bedrijf dit niet netjes? Ze houden zich aan de voorwaarden, dezelfde voorwaarden die jij kent.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:57
Je kunt 1 bon per bestelling gebruiken, je hebt één bestelling geplaatst en één bon gebruikt? Ik zie het probleem niet :)

Als je 6 bonnen wilt gebruiken moet je 6 bestellingen plaatsen, lijkt me logisch :) Waarschijnlijk zit er in de verzendkosten ook marge, marge waarmee ze die bon betalen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het had ze gesierd als ze meegedacht hadden. Als zij die zes artikelen op de bus doen zijn ze geen zes keer verzendkosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Betaal jij nou verzendkosten of verzenden ze het 'gratis'? Maakt nogal verschil uit wiens kant we uit moeten redeneren :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal 10euro verzendkosten per bestelling. Als ik dus zes aparte bestellingen zou maken, was dat 60euro geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 17:44
Maar het is 1 bestelling zeg je...

So what's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
De shop is duidelijk en helder dus je weet waar je aan toe bent. Het is vrij normaal dat er beperkingen zijn aan bonnen / verzendkosten etc. Het gaat ook vrij ver om te verwachten dat men op individuele verzoeken ingaat. Dat verzoek afhandelen (inclusief alles wat mis kan gaan ermee) kost een beetje efficient bedrijf al een vermogen. En dat allemaal om een klant die sowieso al een paar knaken kon besparen.

Ja, het viel te proberen om er een betere deal uit te slepen, maar als dat dan niet lukt dan heb je ook weinig reden tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:52:
[...] heb ik de bestelling in 1x geplaatst [...] direct daarop een mail gestuurd met de uitleg
En daar ben je de fout in gegaan. Je hebt nu éérst een overeenkomst gesloten en gaat daarna lobbyen om de overeenkomst te veranderen. Éérst bellen, dán bestellen.

Mensen reageren er van nature ook minder fijn op geconfronteerd te worden met iets wat al is ingezet, en dan geduw om dat te veranderen. Over het algemeen kan je op meer begrip rekenen als je éérst overlegt - en op die manier snij je jezelf ook niet in de vingers :)

Leergeldbonnen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:03:
Ik betaal 10euro verzendkosten per bestelling. Als ik dus zes aparte bestellingen zou maken, was dat 60euro geweest.
Duidelijk. Ze gebruiken bij deze actie dus de verzendkosten als inkomstenbron waardoor ze het doek 'gratis' voor je kunnen maken.

Als jij behalve die bonnen nog eens verder in wilt teren op hun marge dan snap ik best dat ze het daar niet mee eens zijn :) Als je dit vooraf had overlegd dan had je misschien vast iets kunnen regelen (5x hun daadwerkelijke kosten bij verzenden als extra korting of zo) maar de huidige actie is gewoon 'Jij betaalt € 10,- en daarvoor heb je een canvas in huis". De marketeer heeft het vervolgens 'slim' verpakt door die 10 euro verzendkosten te noemen en je het canvas 'gratis' te geven, en kort gezegd ben jij er in getrapt :P

Nu hoeft dat niet verkeerd te zijn (wat 'er in trappen' wel enigszins impliceert; het kan goed zijn dat ze nog altijd goedkoper zijn dan de concurrent) maar ze zijn wel slim genoeg om niet me te doen als jij het spelletje een stap verder wilt spelen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, interessante invalshoek. Ik had het nog niet op die manier bekeken. In ieder geval een wijze les voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Meerdere tegelijkertijd gebruiken kon niet volgens hun voorwaarden.
Lijkt mij vrij duidelijk. 1 Bestelling: 1 kortingsbon

Overigens mogen webshops aan verzendkosten niet verdienen. Deze moeten redelijk zijn. (verzendkosten á € 6,75 zelf, kosten van het pakket, kosten van personeel dat pakket op de bus doet mag allemaal)
Stel, jij had dus 6 bestellingen gedaan, dan moeten ze dit ook apart verzenden, want het moge duidelijk zijn dat € 60,- verzendkosten buiten proportioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 17:26
jroz2001 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:09:
[...]

Overigens mogen webshops aan verzendkosten niet verdienen.
Zou hier graag een bron van zien. Want een webshop mag gewoon verzendkosten vragen wat ze zelf willen. Al is dit 200 euro zolang ze het maar duidelijk communiceren naar hun klanten wat de verzendkosten zijn.
Zodat die niet voor verrassingen komen te staan.
Er is geen wet die zegt je mag maar dit aan verzendkosten vragen en als je het niet wilt betalen moet je het ergens anders gaan halen.
Het wordt wel een ander verhaal als het een uniek product is wat alleen daar te koop is dan moet het in alle redelijkheid zijn omdat je niemand mag uitsluiten om het te kopen bij je.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:45

paQ

aan de 'kosten' mag je wel verdienen, maar je mag zover ik weet geen winst maken op de kale verzendkosten zelf. Daarmee bedoel ik 5 euro vragen voor een postzegel van 40 cent. (en de postzegel dan verkopen)
Maarja... onder 'kosten' kan zoveel vallen....

kan de bron niet meer zo snel terugvinden trouwens

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Er is ook geen bron van.
In tegenstelling tot bv eBay die zoiets wel in de voorwaarden heeft afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 07:37
Paulus0013 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:53:
In tegenstelling tot bv eBay die zoiets wel in de voorwaarden heeft afgedekt.
Bron?
Er zijn veel producten te vinden met lage prijzen en hoge verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
remcoboy1479 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:47:
[...]

Bron?
Er zijn veel producten te vinden met lage prijzen en hoge verzendkosten.
bron
eBay neemt geen marge op verzendkosten, daarom verbieden ze te hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Ik heb het in het verleden aan de hand gehad op eBay. Mensen die veel dingen aanbieden voor 1 Euro en letterlijk hun winst halen uit de (gecombineerde) verzendkosten. Zo had ik een verkoper die dit ook letterlijk toegaf. Koop je 10 kleine items van 1 Euro, betaal je 100 Euro verzendkosten, yeah right. Zo werkt het dus niet en die verkoper was na klagen dan ook de pineut.
Destijds stond in de voorwaarden dat slechts een redelijk bedrag aan verzendkosten mag worden gevraagd, eventueel vermeerderd met een klein redelijk bedrag voor handling.
En als ik de link hierboven bekijk is dat dus nog steeds zo.
Ook is het nog steeds zoals remcoboy1479 zegt, de regels zijn er wel, toch schijnt niet iedereen er wat mee te doen. Ook dingen als extra Paypalkosten doorrekenen mag niet, gebeurt gewoon. Volgens mij mocht dat vanuit Paypal zelf namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:57:
Nou, het had ze gesierd als ze meegedacht hadden. Als zij die zes artikelen op de bus doen zijn ze geen zes keer verzendkosten kwijt.
Dat ligt er toch maar net aan hoe een vervoerder dat tegenaan kijkt. Als het los verstuurd moet worden kunt het me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
paQ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:39:
aan de 'kosten' mag je wel verdienen, maar je mag zover ik weet geen winst maken op de kale verzendkosten zelf. Daarmee bedoel ik 5 euro vragen voor een postzegel van 40 cent. (en de postzegel dan verkopen)
Maarja... onder 'kosten' kan zoveel vallen....

kan de bron niet meer zo snel terugvinden trouwens
Waarom zou dat niet mogen, denk je dat tnt, postnl en sandd geen winst maken?
Er zit wel verschil in btw verrekening van de verzendkosten, maar dat heeft er niet veel mee te maken.
Pagina: 1