Laptop voor mijn broertje. Max €450,-

Pagina: 1
Acties:

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn broertje (12 jaar). Na ruim drie jaar sparen heeft hij 444 euro bij elkaar gesprokkeld en wil nu graag een laptop kopen. Een tienje meer is geen ramp maar het moet niet te gek worden.

Wat wil mijn broertje gaan doen met de laptop? Minecraft spelen, internetten, office. Hij gaat dit schooljaar naar het voorgezet onderwijs. Het scherm moet minimaal 15.6" en er moet minstens 1 USB3 poort aanwezig zijn.

Verder zijn er niet veel eisen, dat kan namelijk ook niet met dit budget.

Ik had zelf deze laptops uitgezocht:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530

Deze heeft de voordelen: veel USB poorten, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3.

pricewatch: Acer Aspire V3-531-B9706G50Makk

Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over.

pricewatch: Acer Aspire 5750-2316G50MN

Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over, iets over budget.

pricewatch: Toshiba Satellite C850-14X

Deze heeft de voordelen: 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip.

bluetooth is absoluut geen must, zal waarschijnlijk 1 keer gebruikt worden om te kijken of het werkt. Ik neig naar de lenovo vanwege het merk, en de vele usb poorten. Ik zou alleen niet weten in hoeverre deze processor inlevert, of juist beter presteert in verhouding met een i3.

Ik hoop dat jullie mij en m'n broertje duidelijkheid kunnen bieden.

met vriendelijke groet,

Jeroen

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:31
€ 444,- is echt zó'n MediaMarkt bedrag ;)

Maar als je broertje voor dat geld tóch een spelletje wil kunnen spelen, is het misschien verstandiger te kiezen voor een AMD APU. Die zijn over t algemeen qua rekenkracht vergelijkbaar met een i3, maar hebben een aanzienlijk sterker grafisch gedeelte.

Kijk eens in dit rijtje... (klik)

Sorry, was de USB 3.0 vergeten... Hier een aangepast filter.

[ Voor 65% gewijzigd door Danny the dog op 28-08-2012 14:50 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Ik raad je af een Acer Aspire te kopen. Waarschijnlijk hebben deze laptops in jouw prijsklasse de beste specs, maar Acer bespaart op accu, behuizing en koeling. Daardoor is je laptop snel leeg en raakt ie snel oververhit.

• Danny the dog
Prijs/kwaliteit-, garantie- en aftersales technisch zou ik zeggen, neem deze Samsung bij MyCom.
Ze hebben lokale filialen, levering is gratis en je hebt standaard 3 jaar garantie!

t Is íets boven budget, maar wel echt n veel betere laptop waar hij langer plezier van heeft én meer mee kan.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan je voor dat geld niet beter een desktop aanschaffen.

Ik was met m'n 12de levensjaar niet echt een verstandig en zuinig type te noemen. Denk dat een laptop meeslepen naar school op die leeftijd wellicht niet echt verstandig is, en dus geen lang leven gaat hebben.

Hoeft niet persee aan je broertje te liggen. Een brugpieper is relatief makkelijk prooi, en je hoeft maar 1 x te struikelen door een gast die z'n voet vooruit zet, en het is wellicht bye bye laptop.

En je hebt meer voor het geld als je een desktop neemt.

Ey!! Macarena \o/

• Danny the dog
RaZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:55:
Kan je voor dat geld niet beter een desktop aanschaffen.

Ik was met m'n 12de levensjaar niet echt een verstandig en zuinig type te noemen. Denk dat een laptop meeslepen naar school op die leeftijd wellicht niet echt verstandig is, en dus geen lang leven gaat hebben.

Hoeft niet persee aan je broertje te liggen. Een brugpieper is relatief makkelijk prooi, en je hoeft maar 1 x te struikelen door een gast die z'n voet vooruit zet, en het is wellicht bye bye laptop.

En je hebt meer voor het geld als je een desktop neemt.
Als je redenatie is dat je een desktop niet mee kunt nemen en dus niet kunt laten vallen, kun je die laptop ook gewoon thuis laten 8)

En aangezien zijn broertje 3 jaar heeft gespaard, lijkt het me wel een type dat inziet dat hij zuinig moet omgaan met zijn dure laptop / spullen. Maar, dat kan ik niet weten natuurlijk, ik ken zn broertje niet :P

• jerry-c
Mijn broertje wil de laptop voorlopig niet meenemen naar school hoor. Voorlopig gewoon voor thuisgebruik ;). Die samsung ziet er inderdaad leuk uit maar helaas wel boven het budget denk ik (ik zal een bij m'n ouders horen).

Die AMD APU's in deze prijsklasse zijn vooral de A4 en die is juist een stukje minder dan de i3 toch? nu weet ik niet hoeveel dat scheelt maar het kan een optie zijn inderdaad.

Bedankt voor de reacties, meer is altijd welkom!

• Danny the dog
Daarom schotel ik je ook een A6 voor! ;)

Hier lees ik btw dat je beter de Asus kunt nemen, omdat de A6-3420m beter is dan de A6-4400m.
Ik heb zó'n hekel aan die naamgevingen... :S

Kijk, als je broertje niet gaat gamen of t bij zéér (lees: heeeeeeel erg) simpele spelletjes gaat houden, kies dan lekker voor een i3. Als hij toch zo nu en dan n spelletje wil doen, kies dan voor AMD. Niet dat het grafisch gedeelte supergeweldig is, maar t is beter dan de ingebouwde graphics van Intel.

En qua budget, tja.. daar kan ik niet over oordelen. Ik zou altijd kiezen om íets bij te leggen en een product te kopen dat aan mijn wensen voldoet, dan strikt het budget te volgen en altijd spijt houden van een foute keuze of wetende dat je voor een paar euro meer een 'veel' beter product had gehad.

The choice is yours! :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:22
Ik zie zelf ook dat je 18 jaar oud bent. Heb jij dan geen 50 euro voor je broertje over? Desnoods leen je het hem als je het terug wilt. Maar zadel hem ajb niet op met die Acer Aspire meuk. Kies voor de Samsung die is laten zien bij mycom.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Van Acer zou ik in elk geval ver vandaan blijven. Die leveren waarschijnlijk de beste specificaties voor dit budget maar de bouwkwaliteit van Acer is dramatisch. Bovendien is de support van Acer erg slecht, nu heb je daar als consument juridisch niets mee te maken (winkel is verantwoordelijk) maar in de praktijk sturen vrijwel alle winkels het gewoon terug naar Acer. En kun je dus alleen maar wachten en hopen dat het uiteindelijk goed gerepareerd is (aan een keer opsturen hebben ze bij Acer vaak niet genoeg).

Ik zou als ik jou was naar de budget modellen van Samsung of Asus kijken. De eerder genoemde Samsung is inderdaad een zeer goede optie, als het enigzins mogelijk is zou ik het budget wat oprekken of anders nog even verder sparen.

• Danny the dog
Zoals ik al zei.. kies bij nader inzien NIET voor de Samsung, maar de Asus.

De Samsung heeft een dual core processor, de Asus een quad core!

Bron...

En inderdaad, het is nooit te vroeg voor een vervroegd verjaardags- of Kerstcadeautje ;)

@PilatuS: Mooie motor! k Heb m in t zilver ;) Helaas zie je ze té weinig op de weg!

[ Voor 11% gewijzigd door Danny the dog op 28-08-2012 19:32 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Als jij het beste voor hebt met je broertje dan overtuig je hem een desktop te nemen, want voor zijn spaargeld kun je gewoonweg geen goede laptop kopen. Serieus, maak een topic aan in het desktopadviesforum. Koop tweedehands onderdelen, ook een optie. Goedkoop ook, veel meer waar voor je geld.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bovendien is de support van Acer erg slecht,
Dat de kwaliteit van Acer wat minder is klopt maar de service is juist erg goed. Voor mij werk stuur ik laptop's van alle merken op en Acer doet het erg goed, veel beter zelfs dan Asus. Met een simpel probleem zoals een defecte HDD is de laptop zelfs meestal binnen 8 dagen terug.

Voor een jaar of 5 terug was Acer behoorlijk slecht. Inmiddels doen ze niet echt onder voor bijvoorbeeld de standaard modellen van HP.
En kun je dus alleen maar wachten en hopen dat het uiteindelijk goed gerepareerd is (aan een keer opsturen hebben ze bij Acer vaak niet genoeg)
Dit is echt niet waar. Het komt zelden voor dat dit nodig is. Voor mijn werk stuur ik 5 tot 10 laptop's per week op van alle merken. Ik kan hierdoor de service van alle merken aardig goed vergelijken. Dat Asus goede laptop's bouwt klopt inderdaad maar qua service heb ik genoeg ellende meegemaakt.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 28-08-2012 19:35 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou laat ik zeggen dat ik ook ooit voor mijn werk laptops terug heb zien komen maar dat de resultaten daarvan heel anders waren. Het duurde altijd erg lang en het kwam vaak voor dat een probleem uberhaupt niet opgelost was of dat de laptop zelfs door een knullige reparatie actie van Acer verder beschadigd was (te lange schroeven door een deksel draaien bijvoorbeeld). Dit alles is nu wel een een paar jaar geleden dus wellicht hebben ze wat verbeterd. Voor mij zijn de ervaringen van toen echter voldoende reden om (icm de slechte bouwkwaliteit) Acer bij iedereen af te raden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:17:
Nou laat ik zeggen dat ik ook ooit voor mijn werk laptops terug heb zien komen maar dat de resultaten daarvan heel anders waren. Het duurde altijd erg lang en het kwam vaak voor dat een probleem uberhaupt niet opgelost was of dat de laptop zelfs door een knullige reparatie actie van Acer verder beschadigd was (te lange schroeven door een deksel draaien bijvoorbeeld). Dit alles is nu wel een een paar jaar geleden dus wellicht hebben ze wat verbeterd. Voor mij zijn de ervaringen van toen echter voldoende reden om (icm de slechte bouwkwaliteit) Acer bij iedereen af te raden.
Wat je hier zegt klopt inderdaad wel. Ze hebben dit bij Acer echter enorm verbeterd. De service die ze nu verlenen doet niet onder voor andere merken. Een paar jaar terug was dit inderdaad een ander verhaal alleen nu roept indereen nog steeds dat het slecht is maar dat is niet meer zo.

Toen ik ging werken waar ik nu werk dacht ik net zo over Acer. Nu een flinke tijd en veel service aanvragen later denk ik er compleet anders over.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 28-08-2012 21:15 ]

• Danny the dog
Ik mis iemand in deze discussie... Owja!!! de TS!! :+

• jerry-c
Haha, daar ben ik weer. Ik heb zelf een acer laptop die nu ongeveer 3 jaar oud is. deze had toen de beste specificaties voor mijn budget. accu gaat nu nog een klein uurtje mee, bevriest af en toe, en er begint al meer vanaf te breken :p. verder denk ik dat ik hier nog wel een jaartje mee vooruit kan nu ik voor thuis een desktop heb staan.

Voor mijn broertje heb ik dan ook liever geen acer. Deze asus pricewatch: Asus K53 Series K53Z-SX125V spreekt mij inderdaad erg aan, alleen moet er dan nog even wat overlegt worden ivb met het budget ;).

Verder is er niet super veel haast bij ofzo hoor maar ik waardeer jullie reacties enorm, hier leer ik ook veel van ;)

Jeroen

• Danny the dog
Als er niet veel haast bij is, zou ik je adviseren goed op acties te letten.

Soms heeft bijvoorbeeld MediaMarkt echt goede prijzen voor laptops.
Gewoon elke maandag ff de flyers online doornemen voor de vestigingen in je buurt.

Sowieso: hoe langer je wacht, hoe meer de prijzen zullen dalen. Tot je te laat bent natuurlijk ;)

[Edit] Die Toshiba in je startpost is bijvoorbeeld in MM Utrecht in de actie voor € 411,-
k Weet niet waar je woont, maar voor zo'n systeem is dat gewoon een mooie prijs!

[ Voor 21% gewijzigd door Danny the dog op 28-08-2012 23:22 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:22
Hij is 18 jaar en zit op het MBO. Ik ga er vanuit dat hij een OV heeft. Dus een middagje utrecht van maken is toch leuk en alsnog gratis.

• Danny the dog
Net de mailing van Paradigit in de box...

Als dít geen toeval is ;)
http://www.paradigit.nl/p...2m_channel=102&s2m_type=3

Ok.. Geen USB 3.0, dit is raar! Dacht dat t standaard compatibel (en dus aanwezig) zou zijn bij deze reeks APU's. Helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door Danny the dog op 29-08-2012 16:51 ]

• Danny the dog
Mijn excuses voor het niet editen van mn laatste post, maar dit is een aparte aanbieding.

Asus X54C-SX292V bij Alternate voor € 449,-

USB 3.0, Core i3 Sandy Bridge.
Only today....

Mooie prijs en laptop voor jouw doel / dat van je broertje.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Omni schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:29:
Als jij het beste voor hebt met je broertje dan overtuig je hem een desktop te nemen, want voor zijn spaargeld kun je gewoonweg geen goede laptop kopen. Serieus, maak een topic aan in het desktopadviesforum. Koop tweedehands onderdelen, ook een optie. Goedkoop ook, veel meer waar voor je geld.
Dit.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Danny the dog
Als hij graag een laptop wil, moet je dat respecteren.

Veel mensen willen bijv. geen desktop omdat ze niet constant willen dat zo'n ding plaats inneemt.
Of ze willen ook op de bank kunnen werken.

Daarbij, voor dit budget heb je ook geen geweldige desktop (nieuw), aangezien je na aftrek van een béétje monitor nog maar ca. € 300,- overhoudt voor de pc zelf. Kom je al gauw op n AMD A8 uit. Dan ben je mijns inziens even goed / beter uit met n laptopje met 2nd gen i3 voor die prijs.

• jerry-c
We gaan nog een weekje of 2 wachten op een aanbieding van de k53 of een vergelijkbare laptop. Welke websites kan ik hier het beste iedere dag even openen?
  • Mediamarkt
  • Alternate
  • Mycom
  • 4launch
Een desktop gaat het niet worden omdat hij graag ook op de bank zijn laptop wil gebruiken.

Jeroen

• Danny the dog
Ehm... Kijk ff n paar posts hoger.. daar heb ik je een X54 voorgesteld.
Da's ook een Asus, zelfde bouwkwaliteit als de K53, 15.6" model, USB 3.0, recente i3 processor én de juiste prijs.

Wat vind je daar niet goed aan?

(btw, nogmaals, only today voor die prijs..)

[Edit] Sowieso, een Asus K53 met betere specs (rekenkracht en je overige eisen) ga je niet vinden voor dat geld.
De eerstvolgende beter dan de voorgestelde X54 is een i5, die ga je het komend jaar niet krijgen voor € 450,-

[ Voor 50% gewijzigd door Danny the dog op 31-08-2012 12:58 ]

• jerry-c
Dat is ook nog een optie inderdaad. Wel jammer dat die maar 2 USB poorten heeft. Ik weet niet in hoeverre de grafische eigenschappen te vergelijken zijn. Voor de "zware" games hebben we een xbox360 staan dus die hoeven niet op de laptop gespeeld te worden.

Grote kans dat ik de x54 vanavond bestel ;)

Verwijderd

De X54 is niet hetzelfde als de K53. Kijk en oordeel zelf: http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html.

Overigens heb je voor dezelfde prijs ook de inspiron 15R met i5-2450M. Maar ik ben er vrij zeker van dat dat de budgetste rotzooi is die je kan krijgen. Kan ook niet anders voor de prijs.

• Danny the dog
jerry-c schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:17:
Dat is ook nog een optie inderdaad. Wel jammer dat die maar 2 USB poorten heeft. Ik weet niet in hoeverre de grafische eigenschappen te vergelijken zijn. Voor de "zware" games hebben we een xbox360 staan dus die hoeven niet op de laptop gespeeld te worden.

Grote kans dat ik de x54 vanavond bestel ;)
Tja, da's misschien een nadeeltje die 2 USB poorten. Maar je zit nu eenmaal niet gauw voor n dubbeltje op de eerste rang.. (of geldt dat spreekwoord niet meer sinds de Euro? :P )

Maarja, wat ga je er tegelijk aanhangen? 1 muis en 1 USB stick / ext. harde schijf? Wat nog meer?

Wat ik eerder als 'nadeel' zou zien is de wat mindere accu capaciteit van 37Wh, tegenover 56Wh voor de K53 serie. Zoals ook al eerder voorgesteld is de K53 met A6-3420m processor de AMD tegenhanger tot deze prijs.
Die heeft dus een betere accu, meer USB poorten en een wat grotere harde schijf. De vraag natuurlijk of je die capaciteit nodig hebt en of je de mogelijkheid tot het spelen van een iets 'zwaarder' spelletje dan op een i3 mogelijk is wilt afwegen tegen de grotere rekenkracht van de i3.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:33:
De X54 is niet hetzelfde als de K53. Kijk en oordeel zelf: http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html.

Overigens heb je voor dezelfde prijs ook de inspiron 15R met i5-2450M. Maar ik ben er vrij zeker van dat dat de budgetste rotzooi is die je kan krijgen. Kan ook niet anders voor de prijs.
@Darkstone:

Je hebt gelijk, Dell biedt mooie opties binnen dit budget.
Zelfs zónder kortingsbonnen heb je een Insprion 15 met i5-2450m voor € 489,- of een met i3-2370m voor € 419,-

Verder was ik van mening dat de bouwkwaliteit van de X en K serie van Asus vrijwel gelijk was.

Daarbij geef ik je gelijk dat je voor dit geld nu eenmaal geen top-of-the-line laptop kunt krijgen.
Maar dat is inherent aan het door TS gestelde budget, dus daarmee een vast uitgangspunt.

[ Voor 31% gewijzigd door Danny the dog op 31-08-2012 13:44 ]

Pagina: 1