Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn broertje (12 jaar). Na ruim drie jaar sparen heeft hij 444 euro bij elkaar gesprokkeld en wil nu graag een laptop kopen. Een tienje meer is geen ramp maar het moet niet te gek worden.
Wat wil mijn broertje gaan doen met de laptop? Minecraft spelen, internetten, office. Hij gaat dit schooljaar naar het voorgezet onderwijs. Het scherm moet minimaal 15.6" en er moet minstens 1 USB3 poort aanwezig zijn.
Verder zijn er niet veel eisen, dat kan namelijk ook niet met dit budget.
Ik had zelf deze laptops uitgezocht:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530
Deze heeft de voordelen: veel USB poorten, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3.
pricewatch: Acer Aspire V3-531-B9706G50Makk
Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over.
pricewatch: Acer Aspire 5750-2316G50MN
Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over, iets over budget.
pricewatch: Toshiba Satellite C850-14X
Deze heeft de voordelen: 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip.
bluetooth is absoluut geen must, zal waarschijnlijk 1 keer gebruikt worden om te kijken of het werkt. Ik neig naar de lenovo vanwege het merk, en de vele usb poorten. Ik zou alleen niet weten in hoeverre deze processor inlevert, of juist beter presteert in verhouding met een i3.
Ik hoop dat jullie mij en m'n broertje duidelijkheid kunnen bieden.
met vriendelijke groet,
Jeroen
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn broertje (12 jaar). Na ruim drie jaar sparen heeft hij 444 euro bij elkaar gesprokkeld en wil nu graag een laptop kopen. Een tienje meer is geen ramp maar het moet niet te gek worden.
Wat wil mijn broertje gaan doen met de laptop? Minecraft spelen, internetten, office. Hij gaat dit schooljaar naar het voorgezet onderwijs. Het scherm moet minimaal 15.6" en er moet minstens 1 USB3 poort aanwezig zijn.
Verder zijn er niet veel eisen, dat kan namelijk ook niet met dit budget.
Ik had zelf deze laptops uitgezocht:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530
Deze heeft de voordelen: veel USB poorten, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3.
pricewatch: Acer Aspire V3-531-B9706G50Makk
Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, bluetooth.
Nadelen: geen extra videochip, ik kan niet wijs worden uit de vergelijking van deze processor tegen een i3, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over.
pricewatch: Acer Aspire 5750-2316G50MN
Deze heeft de voordelen: 6gb ram, 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip, Acer ik heb zelf een acer (3 jaar oud) hier ben ik redelijke tevreden over, iets over budget.
pricewatch: Toshiba Satellite C850-14X
Deze heeft de voordelen: 500gb hdd, i3.
Nadelen: geen extra videochip.
bluetooth is absoluut geen must, zal waarschijnlijk 1 keer gebruikt worden om te kijken of het werkt. Ik neig naar de lenovo vanwege het merk, en de vele usb poorten. Ik zou alleen niet weten in hoeverre deze processor inlevert, of juist beter presteert in verhouding met een i3.
Ik hoop dat jullie mij en m'n broertje duidelijkheid kunnen bieden.
met vriendelijke groet,
Jeroen