Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie omdat mijn oude ASUS het begeven heeft na 2 jaar hevig gebruik. Ik wil graag een laptop kopen / samenstellen (bij BTO) die mij rond de 800 euro gaat kosten (50 euro meer zou in principe ook geen probleem zijn als het verschil met de laptops van 800 euro dusdanig groot zou zijn).
De studie die ik volg vraagt niet om videobewerking applicaties of enig andere zware applicatie (gewoon dingen als Office programma's etc). Hiermee heb ik dus al weinig rekening gehouden met het zoeken naar een nieuwe laptop. Wel zou ik graag kunnen gamen op mijn laptop met hoge graphic settings in spellen als Guildwars 2.
Aangezien ik hem voor mijn studie nodig heb, ga ik de laptop erg veel met me meeslepen. Het zou dus wel ideaal zijn om er een goede batterij in te hebben en qua formaat dacht ik aan max 15,6". Gewicht maakt ik me niet druk om dus dat is mij om het even.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van laptops maar heb samen met vrienden al wel wat vooronderzoek gedaan en wij kwamen uit bij de volgende 2 laptops:
ASUS N55SF-S1366V 15,6" (op dit moment afgeprijst van 899 naar 799)
processor: Intel Core i7 2670QM
Geheugen: 6GB DDR3 geheugen
Videokaart: GeForce GT555M
Schermresolutie: 1920x1080 (Full HD 1080p)
Opslagcapaciteit: 500GB
Accucapaciteit: 56Wh
De andere laptop die wij vonden stond op BTO (wij hadden zelf geen ervaring met BTO, Zijn laptops van BTO over het algemeen betrouwbaar / beter dan bijvoorbeeld een ASUS van hetzelfde geld?)
P•BOOK 15CL44-GT640
Processor: i3-3110M Dual core processor (3MB cache, 2,4GHz) derde generatie.
Geheugen: 8GB DDR3 geheugen
Videokaart: GeForce GT640M 2Gb GDDR3
Schermresolutie: 1600x900 (eventueel wil ik wel uitbreiden naar 1920x1080 als het de 31 euro waard is)
Opslag capaciteit: 500GB
Graag zou ik jullie mening willen horen over welke laptop jullie zouden kiezen. Andere laptop suggesties zijn uiteraard meer dan welkom.
Alvast bedankt!
De studie die ik volg vraagt niet om videobewerking applicaties of enig andere zware applicatie (gewoon dingen als Office programma's etc). Hiermee heb ik dus al weinig rekening gehouden met het zoeken naar een nieuwe laptop. Wel zou ik graag kunnen gamen op mijn laptop met hoge graphic settings in spellen als Guildwars 2.
Aangezien ik hem voor mijn studie nodig heb, ga ik de laptop erg veel met me meeslepen. Het zou dus wel ideaal zijn om er een goede batterij in te hebben en qua formaat dacht ik aan max 15,6". Gewicht maakt ik me niet druk om dus dat is mij om het even.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van laptops maar heb samen met vrienden al wel wat vooronderzoek gedaan en wij kwamen uit bij de volgende 2 laptops:
ASUS N55SF-S1366V 15,6" (op dit moment afgeprijst van 899 naar 799)
processor: Intel Core i7 2670QM
Geheugen: 6GB DDR3 geheugen
Videokaart: GeForce GT555M
Schermresolutie: 1920x1080 (Full HD 1080p)
Opslagcapaciteit: 500GB
Accucapaciteit: 56Wh
De andere laptop die wij vonden stond op BTO (wij hadden zelf geen ervaring met BTO, Zijn laptops van BTO over het algemeen betrouwbaar / beter dan bijvoorbeeld een ASUS van hetzelfde geld?)
P•BOOK 15CL44-GT640
Processor: i3-3110M Dual core processor (3MB cache, 2,4GHz) derde generatie.
Geheugen: 8GB DDR3 geheugen
Videokaart: GeForce GT640M 2Gb GDDR3
Schermresolutie: 1600x900 (eventueel wil ik wel uitbreiden naar 1920x1080 als het de 31 euro waard is)
Opslag capaciteit: 500GB
Graag zou ik jullie mening willen horen over welke laptop jullie zouden kiezen. Andere laptop suggesties zijn uiteraard meer dan welkom.
Alvast bedankt!