Ik zoek naar een Intel 1155 socket CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Beste lezers,

Nu dat ik bijna het tijdperk van de s775 socket platform vaarwel ga zeggen, ben ik alvast op zoek naar een upgrade. De s775 heeft me totaal niet teleurgesteld en ik hoop dat ik op de nieuwe generatie ook zo heerlijk lang van kan genieten.

Nu heb ik vrijwel meer op onderclock gericht en soms een beetje spelen met overclock. Nu dat Intel, met een bepaald bedrag, een soort van overclock garantie/service heeft, kijk ik nu naar de high-end procs op de s1155 platform.

Nu heb ik onder andere de high-end charts gezie, maar deze zijn merendeels gericht op 'stock' snelheid en voor wat ik kan vinden op reviews overclock, word ik niet wijzer.

Mijn vraag is simpel; Wat is het juiste onderclock/overclock CPU dat super kan presteren. Ik lees veel over de 2600K versie of de 2700K, maar is er een 'betere' dat sneller is ?

Pc gebruik:
Ik speel spellen en zo nu en dan pak ik een groot RAR bestand uit. Ik ben van plan om in de toekomst ook gebruikt te maken van bijvoorbeeld twitch.tv.

Ik heb nog geen haast omdat volgens mij de Z77X-UP7 nog niet uit is. Ik ben wel een EIST fanaat (geweest?) :) Dat wil zeggen dat de 'kick in' pas gaat werken als het gevraagd word.

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:44
i5 3570K, kan door de IHS koelpasta minder goed overklokken dan de voorganger (2500K) maar is natuurlijk door de architectuur per klokslag gewoon sneller ;) mooie optie om op het z77 bordje te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Dus jij denkt dat ik me blind staar op de i7's als geld niet 'uitmaakt' en me meer moet gaan verdiepen in i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
i7 is zo'n 100 euro duurder, en het enige verschil tov de 3570K is HyperThreading en 100Mhz hogere klok, dat eerste is iets waar games tot nog toe niks aan hebben gehad ;) een 3570K is (ruim) voldoende, dan kan je het geld beter in een nieuwe videokaart stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:45
Midnight4u schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:21:
Dus jij denkt dat ik me blind staar op de i7's als geld niet 'uitmaakt' en me meer moet gaan verdiepen in i5?
Helaas weet je nooit zeker of de proc die je hebt gekocht ook goed overklokt. Je kan wel een 2600k halen omdat hier door andere goede resultaten mee geboekt zijn maar dat wil nog niet zeggen dat jij dezelfde resultaten haalt.

Over het algemeen klockt SB beter dan IB. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen in.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Hmm goed advies, dank je.
Bij overclock moet je toch wat zaken uit schakelen toch?

Waarom hebben ze dan i7's uitgebracht ;)
ChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:26:
[...]

Helaas weet je nooit zeker of de proc die je hebt gekocht ook goed overklokt. Je kan wel een 2600k halen omdat hier door andere goede resultaten mee geboekt zijn maar dat wil nog niet zeggen dat jij dezelfde resultaten haalt.

Over het algemeen klockt SB beter dan IB. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen in.
Ach het verhaal van de VID's weer. Dus worden super clockers weer net als de E0's fors voor betaald en je kan dit niet claimen bij Intel met "Hij overclockt niet goed" , antwoord "hij werkt toch?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
i7's zijn niet voor gaming, maar voor CPU intensieve taken als photoshop of videobewerking, aangezien die wel meerdere cores en threads aan kunnen spreken, dus mocht je dat ook nog willen doen kan je inderdaad voor een 3770K kiezen, maar nogsteeds heb je aan een 3570K genoeg voor deze taken, een 3770K is alleen als je heel veeleisende dingen gaat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Echt bedankt voor je advies en ik blijf de topic volgen. Ik had gewoon een oud 'celeron/duron/athlon' gevoel dat ik niet mag combineren met hedentendaags :)

3770K, tja... een overclock van 7,1Ghz kunnen ze wel(onlangs video gezien op de Z77X-UP7 ), maar ik game graag op lage temps en weinig vcore voltage en langere levenduur niet korter. Zonder stotters en lag van wat ik nu al heb(DDR3 + s775 + Sapphire HD 7850).

Mijn s775 systeem draait nog als een zonnetje, maar het niet hebben van een SATA3(SSD Samsung 830) controller en andere snelheid winsten, tja:

Mijn systeem nu:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2492394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Je weet dat die 7,1GHz icm. LN2 was? :P dat is dus op -188 graadjes. een 3570K zal je op lucht misschien tot 4,2 à 4,3 lukken, en mocht je gaan waterkoelen (custom loop, geen H100 ed.) zal je nog wel een stukje verder komen ;) Die 100 euro kan je dan dus misschien wel in een lekkere koeler stoppen (Noctua NH-D14 of Be Quiet Dark Rock Pro 2 bijv.) mocht je dat nog niet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Ja was op LN2 op dat filmpje, hey het was koel zat ! ;)

Niet om verwend te geraken, máár 4,2Ghz?
Is het niet zo dat sommige i7 proc al 4,5 Ghz doet met gemak? Of heb ik dat weer mis en is puur gericht op 'golden batches' ?

Ik heb inderdaad niet aan een koeler nog gedacht. Staat genoteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46
Ik heb een 3570K die op stock voltage 4,4Ghz kan draaien, maar ik heb bij anderen gezien dat ze bij deze snelheid al het voltage omhoog moesten gooien.

Vergeet niet dat bij een i7 van 3,5Ghz naar 4,2Ghz al een overklok is van maar liefst 20 procent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Dat is dus het probleem met Ivy Bridge, de koelpasta intern is gewoon slecht, die zou je kunnen vervangen (maar raad ik zeker niet aan) en dan zou je inderdaad makkelijk die 4,5 kunnen halen ;) nieuws: Bewijs voor hoge temperatuur Ivy Bridge door matige koelpasta maar aangezien de nieuwe generatie gewoon sneller is, is de prestatie bij 4,2GHz op een ivy nogsteeds hoger dan een Sandy op 4,5GHz+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Dat puntje moet even 1 keertje naar rechts :)
Ik heb geen rijke vrouw dus 17 euro ?

Ontopic;

Ga zo door heren en google word nu door mij belast. Ik zal de optionele onboard cpu graphics(Ivy?) niet gebruiken, maar zou zomaar ook een optie kunnen zijn. Ik heb nu dat s775 systeempje en een laptop voor als ik niet van plan ben om te gaan gamen. Dit omdat de laptop denk ik rond de 90 Watt zit en een reden dat ik EIST gebruik en onderclock.

[ Voor 3% gewijzigd door Midnight4u op 28-08-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
ik denk niet dat jouw s775 systeempje erg veel belasting kan verzorgen op google's servers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Haha lol,

Als ik jou was had ik ook lekker een 3570k gekocht. Uitstekend voor de meeste spellen, en als je een groot rar bestand uit wilt pakken, klock je hem even wat over!
De fatal1ty series moederborden van Asrock word geleverd met een software om je CPU vanuit windows te kunnen overklocken. (Handige optie) Maar volgensmij heb je daar ook een ander programmatje voor, SetFSB ofzo...

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Nilsepils schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
ik denk niet dat jouw s775 systeempje erg veel belasting kan verzorgen op google's servers :P
Does lief! :)
lauyylauyy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
Haha lol,

Als ik jou was had ik ook lekker een 3570k gekocht. Uitstekend voor de meeste spellen, en als je een groot rar bestand uit wilt pakken, klock je hem even wat over!
De fatal1ty series moederborden van Asrock word geleverd met een software om je CPU vanuit windows te kunnen overklocken. (Handige optie) Maar volgensmij heb je daar ook een ander programmatje voor, SetFSB ofzo...
Het word weer een nieuwe ervaring en dat i7 gevoel moet ik even ergens zien kwijt te raken. En och qua verleden duurde het ook zolang dat ik van AMD Athlon Slot A, over ging stappen naar een upgrade. Het duurt nu al zo lang bij me, dat i69 misschien al snel uitkomt.

Pagina: 1