Laptop scherm stervende?

Pagina: 1
Acties:

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 21:34
Sinds ruim twee jaar heb ik een MSI Wind U230. En sinds enige tijd verkleurt het beeldscherm als ik het wat naar voren of achter verstel. Het beeld verkleurt niet elke keer, maar wel vaak (en steeds vaker). Zoeken op "blauwe schermen" levert alleen info op over bsod's, dat is hier (nog..) niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/669938.jpg

Driver update heeft niet geholpen, is dit het begin van het eind?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Als hij meestal wel goed beeld geeft ben ik geneigd de bekabeling (dat wil zeggen, de platte signaal kabel die binnenin de behuizing naar de videokaart loopt dus) de schuld te geven, misschien dat die niet helemaal lekker meer zit. Maar dan zou je dus je sleeptop open moeten maken om dat na te zien, weet niet hoe handig je bent :P

Gebeurt het alleen in Windows of ook als je bijvoorbeeld bij het opstarten (of bios) het scherm kantelt? (kan me haast niet voorstellen dat het alleen in Windows gebeurt als het kantelen de trigger is, maar goed.. wel vreemdere dingen gezien :P)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oraijon schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:15:
Als hij meestal wel goed beeld geeft ben ik geneigd de bekabeling (dat wil zeggen, de platte signaal kabel die binnenin de behuizing naar de videokaart loopt dus) de schuld te geven, misschien dat die niet helemaal lekker meer zit. Maar dan zou je dus je sleeptop open moeten maken om dat na te zien, weet niet hoe handig je bent
Eens. Is waarschijnlijk de signaalkabel. Lichtpuntje: de kabel hoeft niet defect te zijn, hij kan ook een beetje los zijn gekomen uit de connectoren, dan volstaat er terug in drukken (met evt tape).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

meestal zit dit kabeltje onder het toetsenbord, in dat geval heb je mazzel want dan heb je nog geen schroevendraaier nodig ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 18-01 21:34
Thanks, ga ik mee aan de slag als ik thuis ben!

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.