Stevige budget laptop tot 400 euro

Pagina: 1
Acties:

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:01
Hallo,

Ik zoek een laptop voor tekstverwerking, internet en dvd kijken tot 400 euro
Nu is dit bijvoorbeeld te regelen met een Hp G61335 SD voor 388 euro bij de mediamarkt. Alleen is de behuizing van deze laptops goed genoeg? Of is er eigenlijks geen nieuwe voor deze prijs te krijgen? En kan ik beter 2e hands zoeken.
Heeft iemand aanbevelingen?

Een budgetlaptop houdt voor mij in:stevige behuizing, goede accuduur, in staat om soepel de basisdingen te draaien (muziek, internet, tekstverwerking en dvd).

Hartelijke groet,
Joël

Ps ik ben al de zoveelste die op zoek is naar een budgetlaptop, zou er ook een budgetlaptop topic aangemaakt kunnen worden of is deze er al en heb ik niet goed in de historie gezocht? Volgens mij zijn hier best veel posters die gewoon opzoek zijn naar een stevige laptop die geen problemen geeft en waar de basics op te doen zijn.

Opzich wil ik wel een budget topic aanmaken, maar ik heb niet die kennis om een mooie openingspost te maken met info over wat belangrijk is als je opzoek ben een budget laptop en welke dingen je moet vermijden. Ik heb bijv. nu een heel oude stevige hp, maar onlangs hoorde ik dat die Hps budgets van nu geen goede behuizing hebben. Van die dingen ben ik totaal niet op de hoogte.

[ Voor 30% gewijzigd door Joel22 op 28-08-2012 11:27 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zou eens kijken naar de Lenovo Essential B560.
Stevig mooie en degelijke laptop.
Voor 400,- op te pikken bij 4Launch.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Joel22
Dank ga ik doen!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Je hebt ook nog de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVM3UMH) , die vind ik wat minder maar heeft wel eSata en HDMI uit bijvoorbeeld.
En een 500GB HDD, maar als het alleen voor tekstverwerking is, zou ik daar niet op verkijken.

Edit@Hieronder; wat versta je onder een goede accu? Hoelang is jouw gedachte wens dat hij meegaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 28-08-2012 11:27 ]

nggyu nglyd

• Joel22
ojah een ding vergeten, een goede accu is ook van belang

• Joel22
Quad: dat weet ik niet zo goed. Mijn laptop is vijf jaar oud die gingen 2.5 uur mee, volgens mij kun je nu veel meer krijgen o.a. door ledschermen. Ik heb een netbook die gaat een dag mee... En als je een 9 cellsbatterij hebt neem ik aan dat die ook veel langer meegaat dan de gebruikelijke 6. Hierin weet ik dus ook niet goed wat je kunt krijgen voor een basislaptop. Volgens mij heeft Hp wel goede accu' s(die van mijn netbook en oude laptop gingen lang mee) Ik zou zeggen 4 uur? Maar ook hier geen idee wat de huidige markt is.

Lenova lijkt mij een mooi ding, alleen is dat niet irritant zo'n numeriek toetsenbord rechts? Naar mijn idee komen je handen wel erg links te zitten en niet recht voor het scherm of stoort dat niet? Iemand ervaring met zo' n toetsenbord?

[ Voor 18% gewijzigd door Joel22 op 28-08-2012 12:09 ]

• Joel22
Enig idee waarin de B570 verschilt van de B560 ze zijn beide vierhonderd euro zie: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124785. Ik heb namelijk werkelijk geen idee. Enig verschil die ik nu zie is dat de 570, maar 1 geheugen bankje heeft.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als je ze naast elkaar houdt zie je wel degelijk verschillen hoor.

Zo is het processor type verschillend B960 ipv i3 380m.
Bij de B570e2 is wel sneller geheugen aanwezig.
De B570 beschikt niet over Bluetooth.
De B560 heeft Intel GMA graphics, de B570 Intel HD3000.
De B560 heeft geen HDMI maar VGA uit, B570e andersom.

De i3 is sneller, maar geheugen is wat langzamer, merkbaar? Niet echt.
Heb je liever HDMI dan VGA uit, zal je je daar op moeten focussen.

Ook heeft de B560 nummeriek keyboard, wat de B570e niet heeft.

PS: Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop voortaan ;)

nggyu nglyd

• Joel22
Superbedankt! en zal de editknop gebruiken.

Het is mij helder. Maakt een slomere processor echt uit?
Ik zit ook te denken aan deze asus: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124785.
Of is asus echt een stap terug?

Het punt is dat ook in de BB juni er vooral gewezen wordt op een intel i3 processor en het is mij nog steeds niet helder hoe belangrijk dat is. Als ik daar namelijk vanaf stap zijn er meer mogelijkheden voor deze prijs bijvoorbeeld bovengenoemde asus.
Wat is de grote winst van een i3 tegenover een slomere /amd processor?

hartelijk dank alvast. Ik zal binnenkort een keuze maken en het je melden :P

Nog een vraag is er voor 100 euro een dermate betere sprong te maken in laptops dat de laptop ook langer meegaat/meer plezier van hebt. Naar mijn idee moet ik of in het budget segment zitten of een grote sprong maken. Heeft een stap naar 450 of naar 500 zin?

[ Voor 19% gewijzigd door Joel22 op 28-08-2012 17:47 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als 500,- in budget zit, zou ik voor een Dell Inspiron 15R (549,-) gaan wat met shopkorting (7% korting) en EPP korting nog aardig wat vanaf te halen is.
Meer informatie hierover, zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

De Dell gaat beter mee als de Lenovo. Voor dat geld toch een behoorlijke vooruitgang, dat wel.

nggyu nglyd

• Joel22
Super, nu nog even achterhalen wat epp is.

Verwijderd

EPP is het employee purchase programma, wat eigenlijk alleen bedoeld is voor bepaalde studenten en werknemers van bepaalde bedrijven. Iets vaags als "De rabobank" invullen als werkplek kan echter ook, omdat het nooit gecheckt wordt. Je loopt er nauwelijks risico mee, maar het scheelt wel een paar procent in het aankoopbedrag.

• Joel22
Hoe kom ik aan 7 procent shopkortin in het dell waardebonnen topic zijn er op dit moment geen actiecodes? wachten?

Verwijderd

de shopkorting doe je door als je alle kortingscodes hebt toegepast je mandje in je account op te slaan. Daarna ga je naar www.shopkorting.nl en ga je met de link van hun site naar dell.nl. Dan krijg je een soort cookie mee die laat zien aan dell dat jij via die site op dell.nl bent gekomen. Dan moet je inloggen en je mandje ophalen en bestellen. Dell betaalt dan commissie aan shopkorting, waar jij dan weer een deel van krijgt. Dat er geen actiecodes zijn klopt, het kan een foutje van dell zijn. Er is echter nog niet bekend wanner ze weer terugkomen, kan deze week zijn, maar dat hoeft niet. Die moet je dus gewoon even afwachten. EPP en shopkorting werken nu wel, maar normaliter kan er dus nog een code bij.

• Joel22
En heb ik als student recht op epp korting of moet ik speciaal ergens bij aangesloten zijn?, dank! Klinkt mooi:). Ik kan inderdaad wachten, maar op dit moment zijn de verzendkosten weer gratis en dat is ook 30 euro.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Aan het einde als bedrijf invullen Rabobank.
Heb er vorige week een Dell Inspiron 17R SE besteld, gewoon gelukt :).
Van 899,- voor 768,- totaal incl. verzenden. Gaat nog 7% cashback (shopkorting.nl) vanaf, wat ongeveer 715,- kost.
Te weinig geld voor dat apparaat eigenlijk :').

nggyu nglyd

• Joel22
Hartelijk dank voor alle hulp, met name Quad. Uiteindelijk heb ik weinig met jullie advies gedaan.
De lenovo vond ik top alleen ik vind een numeriek toetsenbord waardoor het toetsenbord en de muis meer naar links verschuift verschrikkelijk, daardoor vielen heel heel veel laptops af.
De dell inspiron heb ik overwogen alleen vond in de recensie behoorlijk wat kritiek, ook juist op het toetsenbord.
Ik heb zelf een hp notebook, netbook en pc en de toetsenborden zijn allen goed. Dus mijn oude Hp notebook wordt toch uiteindelijk gewoon vervangen voor een budget notebook van HP de g6 serie.

Nogmaals bedankt het heeft in elk geval geholpen de keuze te maken.
Pagina: 1