Zenbook Prime VS HP EliteBook 8570w

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:57
Ik ga dit jaar beginnen aan de TU Delft, ik twijfel alleen nog welke laptop ik ga kopen.
Via de TU kan ik een HP EliteBook 8570w voor €958 kopen.

Het nadeel van de Elitebook is dat die nogal zwaar is en lomp. Mijn idee was eigenlijk om een ultrabook te kopen die ik overal makkelijk mee na toe kan nemen. Ook is bijvoorbeeld de Zenbook prime van asus ook echt voor colleges gemaakt (snel opstart systeem etc.) Verder vind ik de zenbook Prime ook echt een heel mooi ding.

Ik vroeg me paar dingen af,
- Hoe zit het met de accuduur van de 2 laptops?
- Is de HP Elitebook veel beter kwa prestaties dan de zenbook Prime?

Alvast bedankt,

Specs HP Elitebook:
http://tweakers.net/price...ebook-8570w.html#tab:info
High end model: HP EliteBook 8570w
CPU: Intel i7 3610QM (2.3 Ghz Quadcore, Hyperthreading, 3.3 Ghz Turboboost, 6 MB cache, Ivy Bridge)
RAM: 8 GB 1600 DDR3
HDD: 500 GB 7200RPM
DVD RW
15.6" LED Full HD WVA
GPU: NVIDIA Quadro K1000M (192 Cuda cores, 2GB DDR3 @128bit)
Batterij: 8C 75Whr
WLAN: 802.11 a/b/g/n

Specs Zenbook Prime:
http://tweakers.net/price...1a-r4003v.html#tab:prices
Intel Core i7 3517U (4M Cache, 1.90 GHz-3.0GHz)
1920x1080 pixels (13.3 inch,ips)
4GB ddr3-werkgeheugen
265GB SSD

[ Voor 34% gewijzigd door Vinny1 op 29-08-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vinny1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:09:
Ik ga dit jaar beginnen aan de TU Delft, ik twijfel alleen nog welke laptop ik ga kopen.
Via de TU kan ik een HP EliteBook 8570w voor €958 kopen.

Het nadeel van de Elitebook is dat die nogal zwaar is en lomp. Mijn idee was eigenlijk om een ultrabook te kopen die ik overal makkelijk mee na toe kan nemen. Ook is bijvoorbeeld de Zenbook prime van asus ook echt voor colleges gemaakt (snel opstart systeem etc.) Verder vind ik de zenbook Prime ook echt een heel mooi ding.

Ik vroeg me paar dingen af,
- Hoe zit het met de accuduur van de 2 laptops?
- Is de HP Elitebook veel beter kwa prestaties dan de zenbook Prime?

Alvast bedankt,
Het verschil in performance is inderdaad veel... Omdat de zenbook prime een ulv dual core chip heeft (Hp heeft een quad core full voltage) en niet verder gaat dan 4GB ram memory... Ook heeft deze laatsgenoegde niet de gpu die de elitebook wel heeft...

Als je iets met soortgelijke performance en beelscherm zoekt op het gewicht van de Asus Zenbook dan heb je in principe alleen de Vaio Z... Maar de prijs ervan, zul je niet vrolijk van worden... Zelfs met de studentenkorting van Sony...

Is de Vaio S13 misschien geen alternatief? Die heeft wel een mindere beeldscherm... Maar en wat leukere prijs

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Wat ga je eigenlijk studeren? Ga je een studie doen waar je veel met 3D-modelling te maken gaat krijgen? Het is niet voor niets natuurlijk dat de TU een laptop met dergelijke specificaties aanbiedt. Niet zeuren over dat gewicht en gewoon de TU laptop nemen. Die presteert een stuk beter, is goedkoper, en is specifiek samengesteld om zo goed mogelijk te voldoen aan de gemiddelde eisen die de software op de TU heeft.

Schroef er zelf nog een SSD in en dan heb je een prima rap apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:57
Ik ga Technische Bestuurskunde doen, ik ga dus niet echt zware programma's gebruiken. Voor mijn studie mocht ik ook de goedkopere versie nemen van HP of zelf een laptop uitkiezen.

Ik heb zitten kijken voor de Vaio S13, maar als ik hem op de zelfde specs configureer krijg ik ook nog een prijs van 1100.