[SBS2011] emailadress wijzigen afzender van rapporten

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

Heb nood aan nieuwe ideeën betreffende een probleempje waar ik niet uit geraak...

Vorige week nieuwe server geplaatst bij klant (SBS2011) waar alles op zich goed werkt behalve 1 ding.
De klant heeft geen domein en gebruikt emailadressen van de provider (@skynet.be)
In exchange heb ik skynet.be toegevoegd als accepted domain (external relay, niet default).
Bij de gebruikersmailboxen heb ik een extra smtp-adres aangemaakt @skynet.be en als default reply gezet.
De gebruikers kunnen zonder probleem mails versturen en ontvangen maar het loopt mis bij het verzenden van de rapporten.

De afzender van de rapporten is "sbsmonacct" met als emailadres "sbsmonacct@bedrijfsnaam_maar_geen_bestaande_domeinnaam.be" (ingegeven bij wizard verbinding maken met internet)
Dit emaildres wordt geweigerd bij skynet omdat het niet bestaat...

Is er een mogelijkheid om een @skynet.be te koppelen aan de sbsmonacct?

In AD vind ik de gebruiker sbsmonacct, heb daar bij emailadres reeds een bestaande skynet.be ingevuld maar helpt niet.
Verder is er in AD geen mogelijkheid om emailinstellingen te doen zoals bij SBS2003 (helaas).
In exchange vind ik geen gebruiker sbsmonacct, daar kan ik dus ook niets aanpassen.

Heb gekeken met powershell exchange: krijg melding dat de gebruiker niet bestaat...

Heb al veel zitten zoeken, helaas zonder resultaat...

Klant wil voorlopig geen domeinnaam kopen (dan was er uiteraard geen probleem maarja).

Iemand nieuwe ideeën of een andere denkpiste om dit probleem op te lossen?

Thx, Andy

Simke

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33
Naar mijn weten kun je in Exchange een nieuw e-mail contact aanmaken en hierna via de SBSConsole kun je de afzender van de rapporten aanpassen.

• Simke
HiDNN schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:12:
Naar mijn weten kun je in Exchange een nieuw e-mail contact aanmaken en hierna via de SBSConsole kun je de afzender van de rapporten aanpassen.
In de console je kan aanpassen naar wie de rapporten moeten gestuurd worden maar heb nog nergens gevonden dat je de afzender kan aanpassen of het emailadres.
Het rare is, als ik zeg "genereer en mail rapport" dat het dan van de administratoraccount komt en niet van sbsmonacct (deze worden wel doorgelaten, is een @skynet.be adres)

Simke

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33
Wellicht dat deze link je op weg kan helpen:

http://social.technet.mic...6a-4acb-8f10-f5c06d2075a8

Volgens mij stellen ze dan iets met een alias in.

• Simke
HiDNN schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:25:
Wellicht dat deze link je op weg kan helpen:

http://social.technet.mic...6a-4acb-8f10-f5c06d2075a8

Volgens mij stellen ze dan iets met een alias in.
Bedankt voor de link, maar het probleem is daar opgelost door in de internet wizard een bestaand domein in te geven.
De link naar technet in de openingspost had ik reeds gevonden en geprobeerd, werkt niet op SBS2011. Gaat ook over exchange online...

Simke

• Simke
Nog steeds geen oplossing gevonden, nog iemand een andere kijk op het probleem?

Thx

Simke

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Ben benieuwd of het registreren van een domein een optie is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Een domein kost een euro of 7 per jaar en je hebt meteen een heel veel professioneler mailadres; ze hebben nota bene al een volledige Exchange-server staan...

Ik weet niet hoeveel uur je er al besteed hebt en hoeveel je uurtarief is maar ik gok dat je al wel 20 domeinen had kunnen kopen (of 5 kopen en inrichten) ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Simke
lier schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:24:
Ben benieuwd of het registreren van een domein een optie is.
De klant wil dit voorlopig niet, toch denk ik dat de klant niet veel andere opties heeft... :)
Paul schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:30:
Een domein kost een euro of 7 per jaar en je hebt meteen een heel veel professioneler mailadres; ze hebben nota bene al een volledige Exchange-server staan...

Ik weet niet hoeveel uur je er al besteed hebt en hoeveel je uurtarief is maar ik gok dat je al wel 20 domeinen had kunnen kopen (of 5 kopen en inrichten) ;)
Daar mag je zeker van zijn :)
Alleen het mailadres wijzigen zal er niet inzitten, staat op alle folders en catalogen e.d.
Zoals je zegt, klant had al wat geld kunnen besparen...

Was nu toch benieuwd of het mogelijk was van het sbsmonacct mailadres te wijzigen...

Thx voor de antwoorden

Simke

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Je hoeft je oude adres ook niet op te geven als je er een nieuw bij krijgt :P Ik heb hier geloof ik iets van 7 aliassen op 3 domeinen of zo.

Ze kunnen dus voor een paar euro per maand en heel wat minder systeembeheeruren de hele boel inrichten 'zoals het hoort' en toch hun oude e-mailadressen behouden.

Je moet volgens mij wel een pop-connector (3rd party) kopen om de Skynet.be-mail op te halen, of je laat het een werkstation doen. Als je bij Skynet in kunt stellen dat ze het forwarden is dat eigenlijk nog wel de beste optie.

Als je mail wilt sturen waarbij het lijkt alsof het van het Skynet-account afkomt moet je skynet.be wel als accepted domain toevoegen en de mailboxen een adres geven in dat domein, maar dat soort details komen pas aan de orde wanneer je / ze besloten hebt / hebben voor een domein te gaan :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1