Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde (ansi) tekens na terugzetten verwijderd Excel (2002)

Pagina: 1
Acties:

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Een excel bestand wat per ongeluk verwijderd is uit de prullenbak vertoont vreemde (ansi) tekens na het terugzetten met een data recovery programma(s).
Iemand een idee of dit te herstellen is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vooropgesteld: ik mag hopen dat je hebt recovered naar een andere schijf en dat je de schijf (de PC) waarop het orignele bestand stond niet meer hebt gebruikt. Als je hebt teruggezet naar dezelfde schijf als waar het verwijderde bestand stond of als je de Excel van diezelfde harde schijf hebt gebruikt: erg kleine kans dat je meer kunt terughalen. Leermomentje ;)

Als je zoals het hoort de schijf waar het verwijderde bestand stond volledig readonly hebt benaderd: je zou een nieuwe undelete kunnen proberen, eventueel met een ander tool.

Als geval 1 en "dus" geen nieuwe undelete mogelijk is: opgeslagen als xlsx of als xls? xlsx kan je deels redden door te hernoemen naar zip, uitpakken en met kladblok redden wat er te redden valt. Als xls dan valt er niets anders te doen dan je backup terugpakken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Ik had het hersteld naar een andere schijf. Inmiddels diverse undelete programma's geprobeerd, maar allen met hetzelfde resultaat. Zou ik wat met die vreemde tekens kunnen? BV terug converteren? BTW het is dus xls.

[ Voor 4% gewijzigd door benniep op 29-08-2012 11:31 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou een speciaal recovery-programma kunnen proberen:
http://www.dposoft.net/excel.html

Er zit een (beperkte) 'try before you buy'-optie bij, dus kun je kijken of het daarmee kan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met veel geluk kan die inderdaad nog wat meer terughalen.
benniep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:31:
Ik had het hersteld naar een andere schijf. Inmiddels diverse undelete programma's geprobeerd, maar allen met hetzelfde resultaat. Zou ik wat met die vreemde tekens kunnen? BV terug converteren? BTW het is dus xls.
Herstellen naar een andere schijf is 1 ding. Als Windows op de originele schijf staat loop je nog steeds risico. Volgende keer wil je de hele PC 'hard' uitzetten, booten van USB / CD en niets meer aanraken tot je de data terug hebt. Tenminste, als het belangrijk genoeg is dan (en als het belangrijk is: zorg dan voor meer dan 1 backup en bewaar verschillende versies van het bestand, dus niet steeds de oude overschrijven).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)