Windows XP account beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste allen,

Ik heb hier een pc staan die compleet dood is maar waar Mijn Documenten enzo nog afgehaald moet worden. Geen probleem zou je denken maarrr...
Als je de hdd aan een andere pc hangt zie je maar een paar van de accounts die er eigenlijk moeten zijn in Doccuments en Settings staan. Grote probleem is... net die ene account die mist was de account waar Outlook expres in zat.
Bij het booten vanaf die hdd gaat WinXP natuurlijk compleet over de zeik omdat het een andere pc is maar hij laat de missende account wel zien bij het inlog scherm, klik ik daarop krijg ik echter de melding dat het standaard profiel gebruikt word, probeer ik daarop Outlook Expres te starten krijg ik de melding "Kan outlook expres niet starten. de toepassing kan het outlook express-berichtenarchief niet openen"

Vreemde is dus dat ik het Outlook expres wachtwoord er nog wel uit heb kunnen vissen dus ergens is er nog iets.

Iemand ideeën :X ?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Boot je hdd niet in een andere computer. Je moet eigenlijk zorgen dat je niets wijzigt op de schijf. Zorg dat je in een andere computer deze hdd als een tweede harde schijf aan de computer hangt. Misschien dat je dan wat harde schijf recovery tools kan draaien om eventueel de missende accounts folders terug te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Al geprobeerd om gewoon als 2de eraan te hangen, was niets te vinden.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Welke tools heb je geprobeerd?

Wat je kan proberen:
1: Schijf als 2e schijf aan computer hangen
2: Booten van normale (niet kapotte) schijf
3: Recovery tool loslaten op de 2e schijf en zoeken naar de gebruikersmap
Ben zelf niet zo bekend met (gratis) recovery tools maar misschien is dit wat.
4: Mocht je de gebruikersmap hebben gevonden dan kopieer je deze hele inhoud naar je 1e schijf. Standaard staat de Outlook data hier:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik heb helaas al GetDataBack gedraaid en die heeft niets gevonden.

Ik vrees dat alles gewoon weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je het archief niet toevallig ergens anders neergezet zodat het backuppen makkelijker zou zijn? Dat heb ik vaak gedaan totdat ik wat anders ging gebruiken en m'n vader W7 nam.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Helaas... deze pc is van een klant en kwam hier al binnen met het symptoom "chronisch eindeloos opnieuw opstarten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verborgen bestanden zichtbaar?
verborgen systeembestanden zichtbaar?
map verplaatst of hernoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leo1010 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:07:
Helaas... deze pc is van een klant en kwam hier al binnen met het symptoom "chronisch eindeloos opnieuw opstarten"
Dan was of XP zo gaar als wat, of de harde schijf is aan z'n einde. Bij het laatste geval is dus net het stukje schijf waar de mailtjes stonden verrot en onleesbaar. In zo'n geval kan alleen nog een data herstel bedrijf het terug halen, maar dat kan nogal prijzig zijn en geeft geen garantie dat je 't correct terug krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
TheVMaster schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:45:
Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
*kuch*
Leo1010 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:51:
Als je de hdd aan een andere pc hangt zie je maar een paar van de accounts die er eigenlijk moeten zijn in Doccuments en Settings staan.

.....

Bij het booten vanaf die hdd gaat WinXP natuurlijk compleet over de zeik omdat het een andere pc is maar hij laat de missende account wel zien bij het inlog scherm,

Pagina: 1