Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's/Video's sharen met vrienden. Wat is de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil met een aantal vrienden, stuk of 10, foto's en video delen. We hebben veel foto's gemaakt in de afgelopen jaren en deze staan niet centraal ergens.

Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden:

- Dropbox account met 100 gb oid betaal, 10 $ p maand
- NAS FTP server bij mij thuis. Nadeel is dat de meeste vrienden nog geen eens een muis kunnen installeren...
- ...

Hoe doen jullie dit?

Voordeel van ftp is dat ik hem ook direct in een map kan plaatsen die ik kan streamen op mijn prive netwerk. Zodat ik niet extra werk heb om ze op m'n tv te zien. Bij dropbox kan dit volgens mij niet, of heeft samsung smarttv ook een dropbox app?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een gemakkelijke oplossing is een gedeelde map in SkyDrive, en dan kan je gewoon de computer over HDMI aansluiten op iedere tv, geen apps op tv nodig :)

Zelfde voor DropBox, of eigelijk iedere online storage waar je de foto's online kan bekijken zonder eerst alles te downloaden (gelijk bij (de oude) Live Mesh)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Om te kunnen kijken kun je een php fotoboek gebruiken toch. Iets in de vorm van Gallery http://gallery.menalto.com/

• Tennisbal
Snake schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:40:
Een gemakkelijke oplossing is een gedeelde map in SkyDrive, en dan kan je gewoon de computer over HDMI aansluiten op iedere tv, geen apps op tv nodig :)

Zelfde voor DropBox, of eigelijk iedere online storage waar je de foto's online kan bekijken zonder eerst alles te downloaden (gelijk bij (de oude) Live Mesh)
is 7 gb niet wat weinig? of krijg je die per gebruiker

• Tennisbal
raymonvdm schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:40:
Om te kunnen kijken kun je een php fotoboek gebruiken toch. Iets in de vorm van Gallery http://gallery.menalto.com/
is gallery niet onhandig? Ik heb 5 jaar terug met gallery gewerkt in combi met wordpress. Wel mooi maar veel werk.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:12
dropbox en dan share's maken.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Tennisbal
Is het mogelijk dropbox accounts te koppelen om zo een grote map te maken die groot is en gedeeld wordt? De meeste hebben wel een gratis dropbox accountje, ik ook.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:32
Ik heb indedaad een NAS thuis staan, welke door foto's in een map te plaatsen zelf een album aanmaakt.

Het kost natuurlijk een stuk meer, maar ik heb daarmee meteen een webserver, download machine, FTP server etc. en alle data blijft "bij mij".

Ik voel me daar toch altijd het prettigst bij.

• AjDuLion
tennisbal schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Is het mogelijk dropbox accounts te koppelen om zo een grote map te maken die groot is en gedeeld wordt? De meeste hebben wel een gratis dropbox accountje, ik ook.
je bent afhankelijk van hoeveel data ''jij'' kan hebben.

als je het goed doet kan je tot 20GB ''gratis'' krijgen kost je een paar euro's en dan zit je op je max doe dit bij iedereen en je kan inderdaad 1 map sharen met all je vrienden, of in mijn geval maak ik gewoon mapjes aan zoals "Share - Tennisbal" en nodig ik jou uit voor die map.

je kan natuurlijk ook "Share - Hockeyclub" maken en iedereen van de hockeyclub uitnodigen.

• Tennisbal
KnoxNL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:02:
Ik heb indedaad een NAS thuis staan, welke door foto's in een map te plaatsen zelf een album aanmaakt.

Het kost natuurlijk een stuk meer, maar ik heb daarmee meteen een webserver, download machine, FTP server etc. en alle data blijft "bij mij".

Ik voel me daar toch altijd het prettigst bij.
heb zelf een nas server met dezelfde mogelijkheden. 3 tb raid 4 schijven. Werkt perfect. Ben alleen bang dat een FTP server niet gebruiksvriendelijk is voor veel mensen. Ik ga natuurlijk niet alles delen, maak gewoon een share aan voor FTP.

• Tennisbal
AjDuLion schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:04:
[...]

je bent afhankelijk van hoeveel data ''jij'' kan hebben.

als je het goed doet kan je tot 20GB ''gratis'' krijgen kost je een paar euro's en dan zit je op je max doe dit bij iedereen en je kan inderdaad 1 map sharen met all je vrienden, of in mijn geval maak ik gewoon mapjes aan zoals "Share - Tennisbal" en nodig ik jou uit voor die map.

je kan natuurlijk ook "Share - Hockeyclub" maken en iedereen van de hockeyclub uitnodigen.
sharen ken ik, gebruik ik al jaren met enkele mensen. Ik vroeg me af of je shares kunt optellen als andere ook veel GB hebben. Maar kan dus niet

• AjDuLion
tennisbal schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:07:
[...]

sharen ken ik, gebruik ik al jaren met enkele mensen. Ik vroeg me af of je shares kunt optellen als andere ook veel GB hebben. Maar kan dus niet
nee als jij 20GB hebt en een vriend van jou heeft maar 2 en jij pleurt 5GB in zijn map dan heeft hij een probleem ;)

• KnoxNL
tennisbal schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:05:
[...]

heb zelf een nas server met dezelfde mogelijkheden. 3 tb raid 4 schijven. Werkt perfect. Ben alleen bang dat een FTP server niet gebruiksvriendelijk is voor veel mensen. Ik ga natuurlijk niet alles delen, maak gewoon een share aan voor FTP.
Je HEBT al een server?

Ik weet natuurlijk niet welk platform, maar waarom richt je dan niet een webserver in en kijk je naar zoiets:

http://coppermine-gallery.net/

Als het een synology of Qnap is zit het er standaard in.

Bij Synology ziet dat er zo uit:

KLIK

• Tennisbal
KnoxNL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Je HEBT al een server?

Ik weet natuurlijk niet welk platform, maar waarom richt je dan niet een webserver in en kijk je naar zoiets:

http://coppermine-gallery.net/

Als het een synology of Qnap is zit het er standaard in.

Bij Synology ziet dat er zo uit:

KLIK
Readynas NV+ Linux volgens mij.

Op zich wel handig idd. Volgens mij kan ik customized stuff erop zetten

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 22:11
wat voor video's zijn het? avi's?
Je zou dan kunnen kijken naar whs 2011. Kost eenmalig een paar tientjes, maar heeft een schitterende online interface. Als het om video's en foto's gaat kan ik die zeker aanraden.

Carpe Diem

• KnoxNL
Readynas gebruikt waarschijnlijk apache als webserver, dan hang je coppermine met mySQL er zo in.
Installatie is een fluitje van een cent.
Pagina: 1