Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung NP355V5C vs Sony Vaio 15 e

Pagina: 1
Acties:

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:15

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Topicstarter
Beste vrienden,

Ik ben op zoek naar een standaard laptop (tekstje, browsen) waarmee je ook sporadisch een spelletje (specifieker: Guild Wars 2 & Minecraft) kan spelen zonder alles op het laagste te moeten zetten tot je hoofdpijn krijgt van het beeld.

Ik dacht hierbij aan volgende 2 pc's:

http://tweakers.net/price...msung-np355v5c-a01nl.html

Of deze via de site geconfigureerde Sony Vaio 15 E-series:
Intel® CoreTM i5-2450M, 2.5GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
AMD Radeon(TM) HD 7650M 1GB

Budget ongeveer 600 euro maar doet er zo hard niet toe aangezien het vooral tussen deze 2 contenders zal gaan die zeker in die range liggen (maar als je overtuigd bent van een derde kandidaat mag je die gerust aanbrengen)

CPU prestaties interesseren mij zoveel niet omdat dat toch maar voor standaard taken is en daarvoor is alles voldoende, ik ben niet van plan constant h264 te encoden, ik wil gewoon weten wat volgens jullie de beste oplossing is om sporadisch te gamen: een Intel Core i5 met discrete graphics of een AMD A10.

Ik heb gelezen dat Minecraft veel meer van de CPU en minder van de GPU vergt dan andere games, kan iemand mij daar meer over vertellen?

Dank bij voorbaat.

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:15

bandidoloco

Topicstarter
Echt niemand??

Verwijderd

Nee :P

als ik notebookcheck mag geloven zijn de 7650M en HD7660G ongeveer gelijk.

Een 3e optie zou kunnen zijn de inspiron 15R. Die heb je met wat kortinsacties voor € 552 met i5 en HD 7670m. Het verschil met de rest is te verwaarlozen, maar je bespaart wel 4-5 tientjes. De truuks staan in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Geen idee of wat kwalitatief wat is.

Verder heeft de E serie van sony een vrij slechte reputatie. Ik zou afraden om die te nemen totdat er een keer reviews van komen.