Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ben sinds 1-10-2011 in dienst bij mijn werkgever.
Toen ik daar begon kreeg ik een half jaar contract, wat eind maart 2012 weer is verlengd met nog een half jaar.

Nu heb ik 2 maanden geleden een werkgeversverklaring aangevraagd omdat ik en mijn vrouw graag willen kijken naar mogelijkheden voor een hypotheek.
Op deze verklaring staat dat mijn contract wordt voortgezet als contract voor onbepaalde tijd, aan het einde van de huidige contractsperiode. (30-09-2012)

2 weken geleden viel de contractsverlenging op mijn deurmat, maar deze is weer opnieuw voor een half jaar, dus tot eind maart 2013.
Natuurlijk mooi dat ik mag blijven, maar hierop had ik natuurlijk niet gerekend.

Nu is mijn vraag; Ik heb deze week een gesprek met mijn manager over de contractsverlenging en vraag me af of ik iets kan met die verklaring? Ik weet dat zo'n verklaring niet bindend is en ze mij ook zo zouden kunnen ontslaan, maar nu wordt mijn contract gewoon verlengd, alleen niet zoals op papier staat.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22
Je kunt er altijd naar vragen. Punt is dat je nu je 3e tijdelijke contract onder de neus gedrukt krijgt, en als je straks een halfjaar verder bent kunnen er 2 dingen gebeuren:
- je krijgt alsnog een vast contract
- je gaat de laan uit omdat je niet nog een tijdelijk contract mag

Die werkgeversverklaring is gewoon een dood papiertje zonder enige waarde, snap eigenlijk niet waarom hypotheekverstrekkers daar nog naar vragen, heb dat zien gebeuren met een collega destijds: ene dag zo'n papiertje getekend krijgen, twee dagen later zijn loon niet krijgen en te horen krijgen dat de toko bijna failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik denk dat je werkgever je wou matsen (een werkgeversverklaring met ergens onbepaalde tijd werkt 1000x beter dan een werkgeversverklaring gebaseerd op enkel tijdelijk contract)
En aangezien het eigenlijk toch niets voorstelt kan hij dit soort "leugentjes" gewoon doen. Hij wordt niet geacht in de toekomst te kunnen kijken.

Maar wat ik me dan wel weer afvraag : Ik hoor zelden nog dat iemand niet 3 tijdelijke contracten krijgt voordat hij onbepaalde tijd krijgt. Waarom heb jij het niet nagevraagd bij het krijgen van het papiertje of het wel klopte?

Nu is het een beetje achteraf vragen gaan zitten stellen aan iemand die vast de beste intenties voor je had (alhoewel ik denk dat dit wel in overleg had moeten gebeuren maar ok) en kan het al snel overkomen alsof je misbruik probeert te maken van de goede intenties van je werkgever.

Ik zou het zeker even navragen (wellicht heb je slecht gepresteerd waardoor zijn mening veranderd is, wellicht is vanwege de economie het hele beleid zo verandert dat er geen onbepaalde tijd contracten meer uitgegeven worden) maar ik zou niet als insteek pakken dat je wat er op papier staat wilt proberen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, ga niet met die intentieverklaring lopen wapperen om te eisen dat je een contract voor onbepaalde tijd moet hebben. Maar, die indruk heb ik ook niet van de TS.

Ik denk dat TS gewoon bedoelt dat ie wil weten waar hij aan toe is. Immers, als hij over een half jaar zijn baan kwijt is, en dat nu al kan zien aankomen, dan verandert dat wel de zaken met betrekking tot de hypotheek. Zelf zou ik dat ook graag willen weten voordat ik vast zou zitten aan (hoge) maandlasten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sowieso lijkt het me handig wat de kansen zijn om een contract voor onbepaalde tijd te krijgen. Niet direct voor je hypotheek, maar dan heb je nu nog 6 maanden de tijd om een nieuwe baan te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Het zijn twee losse zaken en over beide valt wel wat te zeggen.

Als een werkgever een derde half jaarscontract aanbiedt dan is het gewoon tijd om man en paard te noemen danwel te onderhandelen. (Overigens is als een van de crisismaatregelen afaik een extra tijdelijk contract mogelijk.)

Voor wat betreft de werkgeversverklaring en hypotheek: kijk uit dat er geen inconsistenties in de documentatie zitten (zoals een intentieverklaring in juli, een nieuw tijdelijk contract in augustus en een hypotheek in september), want dan kan een hypotheek nog op het allerlaatst verkeerd lopen en probeer het dan maar eens te fixen wanneer er een fraudeluchtje aan vast zit vanuit het perspectief van de bank.

Wapperen met de intentieverklaring heeft inderdaad weinig zin of het moet in het kader van man en paard noemen zijn en neerkomen op 'wat flik je me nou', maar daar is de situatie meestal niet naar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 28-08-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit is dan je laatste tijdelijke contract. Die intentie-verklaring is leuk, maar heeft 0,0 waarde. Nu kopen, en over een half jaar richting de WW moeten is naatje voor je hypotheek natuurlijk, maar dat is de gok die je neemt met die verklaring. Ook met zo'n intentie-verklaring kan je wel eens geen vaste aanstellingen krijgen.

Maar omdat je nu je 3de halfjaar contract hebt ontvangen, is dat ook weer zo om. Ik zou dus wel gewoon kijken naar wat de mogelijkheden zijn e.d. maar toch echt wachten tot je een contract voor onbepaalde tijd hebt.

Zit het nog een half jaartje uit.

Aan de ene kant wel appart dat ze met een 3de halfjaar contract aankomen zetten. Maar in deze situatie is dat eigenlijk wel gunstig. 3x een jaar contract ben je 2x langer onderweg naar een vaste aanstelling.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:45
Heb je het er wel eens met je manager over gehad? Het lijkt erop dat je alleen maar kennis genomen hebt van wat er op de verklaring stond en ook dat je kennelijk niets had besproken voordat je het nieuwe contract thuisgestuurd kreeg. Een afwachtende houding levert in dit soort situaties alleen wat op als je geluk hebt of als je manager extreem blij met je is. Als je daar niet op wilt vertrouwen moet je van te voren pro-actief met je manager over dit soort dingen het gesprek aan gaan.
Pagina: 1