3 schermen op een 2GB XFX HD6850

Pagina: 1
Acties:

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07-2025
Hallo,

Ik heb 1 1366x768 en 2 1280x1024 monitoren, allen met vga.
Nu probeer ik deze 3 aan de gang te krijgen op mijn 6850.
Zelf zit ik aan de breedbeeld op de dvi met een adapter te denken.
Voor die andere 2 wil ik ze op de minidisplayport zetten met zon adaptor:
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item33753aa129
Gaat dit lukken?
Ik vraag het maar eerst voordat ik er 2 bestel.
Alvast bedankt!

Mvg Gordon

• ToxinTractor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Als je een digital signaal (DisplayPort) naar analog (VGA) wil omzetten heb je een actieve adapter nodig, deze kosten tegenwoordig 80euro en meer, daar kun je alweer bijna een scherm met digitale input van kopen.
Wat je wel kan doen zonder al te hoge kosten is 2 van je schermen via een 'gewone' adapter op de DVI-poorten aansluiten en het dan bij dual-monitor houden.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

met 1 videokaart naar 3x analoog VGA kan denk ik met de:
http://www.matrox.com/gra.../legacy/gxm/th2go_analog/

d:)b :henk d:)b

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
ToxinTractor schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:31:
Als je een digital signaal (DisplayPort) naar analog (VGA) wil omzetten heb je een actieve adapter nodig, deze kosten tegenwoordig 80euro en meer, daar kun je alweer bijna een scherm met digitale input van kopen.
Wat je wel kan doen zonder al te hoge kosten is 2 van je schermen via een 'gewone' adapter op de DVI-poorten aansluiten en het dan bij dual-monitor houden.
Mwa, 80 is wat overdreven, tussen 20-30 euro heb je ze al. Vriend van me heeft kort een overpriced Apple ding gebruikt van 30 euro (MM :P) die ook prima werkte :P

Volgens mij is dat ook dezelfde die Gordon89 postte trouwens, dus zou best eens kunnen werken :P

Houd er trouwens rekening mee, als je wilt gaan gamen op die drie schermen. De resolutie van de drie schermen moeten daarvoor gelijk zijn. Als je een Eyefinity display group gaan maken zal hij per monitor de hoogst beschikbare resolutie pakken die alle schermen aankunnen, dus met 2x 1280x1024 en 1x 1366x768 zal dat dus waarschijnlijk 1280x768 zijn.

• ToxinTractor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik moet mij inderdaad corrigeren, van digitaal naar analog is makkelijk te doen met een 20-euro converter, andersom wordt het moeilijker (Weer wat geleerd.).
Dus je kan het inderdaad met een relatief goedkope adapter proberen.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Het is volgens mij niet mogelijk om 3 beeldschermen uit te breiden, dus je zal een eyefinity-groep aan moeten maken..

🠕 This side up

Pagina: 1