Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-05 11:39
Hallo, ik ga aankomend jaar beginnen aan m'n studie, en aangezien ik net weer een jaartje ouder ben geworden mocht ik een cadeautje uitzoeken.
Nu zit ik eraan te denken om een tablet te vragen voor m'n studie om daarop aantekeningen te nemen (wil er een vast-toetsenbord los bij kopen zodat ik 'm als een soort van laptop kan gebruiken), maar omdat bij m'n studie ook veel wiskunde komt kijken, leek 't touchscreen mij handig zodat ik die kon gebruiken om de aantekeningen voor de wiskundige dingen op kan maken, want dat ziet er in een word-bestand of m'n rekenmachine bestand op m'n pc niet uit helaas.. Nu was mijn vraag wat voor tablet jullie zouden aanraden hierbij, ik had al wat rondgevraagd, en hoorde natuurlijk de ipad 2 en 3 langskomen, en ik zat zelf te denken aan de google nexus 7, maar ben helaas een tablet-nieuweling dus ik heb er helaas weinig verstand van. Meer geheugen dan 16 gig is niet nodig, af en toe een spelletje of misschien een filmpje op kijken ben ik wel van plan, maar 't is vooral bedoelt om tekst bestanden op te lezen en m'n aantekeningen op te maken. M'n maximum weet ik niet, maar ik ben bereid om een deel zelf te betalen. Ik hoop jullie hier in ieder geval genoeg informatie mee te hebben gegeven, want ik wil 't ding 't liefst m'n hele studie kunnen gebruiken, anders is het ook zo zonde.

Alvast bedankt voor de tips!

Jaimy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

Tablets vallen onder Mobile, ik verhuis dit topic dan ook even richting Mobile Aankoopadviesforum voor je :)

Consumentenelektronica Aankoopadvies > Mobile Aankoopadviesforum

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
Oh dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 22:07

Sorbo

Uw hulp in huis!

Asus Transformer.

Een betere tablet ga je voor schoolwerk niet vinden. Het is de enige tablet die een fatsoenlijk toetsenbord heeft, waar je tenminste het college mee bij kunt houden. Onscreen toetsenborden, of de matige oplossingen die er voor andere toetsenborden zijn met losse keyboardcovers en dergelijke hebben twee grote problemen: De typsnelheid en de verbinding.

Omdat het toetsenbord van de Transformer hetzelfde formaat, en hetzelfde soort toetsen als een netbook heeft is daar nog redelijk mee te typen. De slappe toetsenborden die meestal in de keyboardhoezen zijn verwerkt bieden je niet de feedback die je nodig hebt om snel te typen. Daarnaast hebben die toetsenbordhoezen een eigen accu of USB verbinding nodig om te werken, welke allebei niet iets zijn dat je graag hebt.

Onscreen toetsenborden hoef je al helemaal niet aan te beginnen voor schoolgebruik. Je krijgt geen feedback, kunt niet of nauwelijks blind typen en bent teveel tijd kwijt aan het verbeteren van je fouten om effectief aantekeningen te kunnen maken.

De Nexus 7 die je uit had gezocht is een mooi apparaat voor een mooiere prijs, maar zoals de naam al doet vermoeden is ie 7 inch groot. Dat is qua formaat meer een te grote telefoon dan een tablet, en dat merk je ook in het gebruiksgemak. Hoewel het een mooi formaat is voor lezen en surfen, is het te klein voor tekstverwerking (beperkt zicht, teveel krom moeten zitten) en is er geen normaal toetsenbord voor beschikbaar.

Mocht je budget beperkt zijn, dan kun je tegenwoordig relatief goedkoop een TF101, het eerste model Transformer) tweedehands oppikken. Als je het budget hebt is de TF300 zeker aan te raden, aangezien die qua specs het dichtst bij je Nexus 7 in de buurt komt. De tf101 is iets ouder, heeft een Tegra 2, maar is voor de doeleinden die jij voor ogen hebt snel genoeg.

Probeer eens wat reviews te lezen/bekijken van de TF101 en TF300, voor schoolwerk is er naar mijn mening geen betere oplossing.

• jaimeeus
Dank je wel, ik ga er naar kijken!