Hallo allemaal,
Op dit moment heb ik een laptop die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft voor mijn studie. Nu ik een vaste baan heb wil ik een een PC gaan bouwen. Ik wil een snelle allround PC waar ik een tijdje mee vooruit kan. Zware games hoef ik niet per se te spelen, daar heb ik mijn PS3 voor. Nu doe ik af en toe wel video bewerking. In de BBG neem ik het basis-game systeem maar altijd aan als snelle allround PC.
Ik heb onderstaand lijstje gemaakt en heb daar een paar vragen over:
- In hoeverre is een goede videokaart nodig voor videobewerking? Of is dat meer afhankelijk van CPU/werkgeheugen?
- Heb ik een SSD desktop kit nodig of is deze voldoende?
- Waar zou ik eventueel nog op kunnen besparen?
- Waarom zou ik voor een AMD processor kiezen ipv een Intel? Prijs?
Ik wil er graag lekker snel op kunnen werken (programmeren C#), soms een HD filmpje kijken en af en toe een klein spelletje spelen. Overklokken hoef ik niet per se, vandaar ook de H77.
Graag jullie mening hierover, alvast bedankt!
Op dit moment heb ik een laptop die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft voor mijn studie. Nu ik een vaste baan heb wil ik een een PC gaan bouwen. Ik wil een snelle allround PC waar ik een tijdje mee vooruit kan. Zware games hoef ik niet per se te spelen, daar heb ik mijn PS3 voor. Nu doe ik af en toe wel video bewerking. In de BBG neem ik het basis-game systeem maar altijd aan als snelle allround PC.
Ik heb onderstaand lijstje gemaakt en heb daar een paar vragen over:
- In hoeverre is een goede videokaart nodig voor videobewerking? Of is dat meer afhankelijk van CPU/werkgeheugen?
- Heb ik een SSD desktop kit nodig of is deze voldoende?
- Waar zou ik eventueel nog op kunnen besparen?
- Waarom zou ik voor een AMD processor kiezen ipv een Intel? Prijs?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 73,90 | € 73,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,57 | € 14,57 |
1 | Antec One | € 47,- | € 47,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
1 | Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 | € 126,- | € 126,- |
1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 53,90 | € 53,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 35,36 | € 35,36 |
1 | MSI H77MA-G43 | € 77,99 | € 77,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,66 |
Ik wil er graag lekker snel op kunnen werken (programmeren C#), soms een HD filmpje kijken en af en toe een klein spelletje spelen. Overklokken hoef ik niet per se, vandaar ook de H77.
Graag jullie mening hierover, alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Gerco90 op 28-08-2012 00:08 . Reden: Vraag over AMD toegevoegd ]
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.