DVB in auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05
Hallo,

Ik heb 2 maanden terug een Kenwood DNX5210BT laten inbouwen en in het kader van geld teveel en nog niet alle upgrades is er nog een mogelijkheid om er een native digitale TV ontvanger op aan te sluiten.

Deze is dan compatible met Digitenne van KPN, dus gewoon alle reguliere zenders.

Vraag me niet waarom ik uberhaupt tv in me auto zou willen, ik vraag jullie ook niet waarom er 20tb opslag of een quad sli opstelling in een pc moet zitten. Ik vind het gewoon leuk en handig voor medepassagier onderweg en die enkele keer dat ik mij eens laat gaan bij de McDonalds :).

Nu heb ik echter al eens met een netbook en een draagbare DVB tuner geprobeerd tv te kijken in de auto, maar dat was geen overdonderen succes. Als je still staat en de zenders zoekt heb je daarna prima ontvangst.

Ik vraag me echter af of je al rijdend wel het signaal blijft houden bij dergelijke oplossingen. Naar mijn idee heb je per regio wel weer een net ander zenderbereik waardoor je binnen de kortste keren naar een scherm "Geen signaal" zit te kijken.

Mijn vraag is dan of je onderweg wel goed signaal hebt. Iemand wellicht ervaring met ingebouwde, digitale, tv in een auto die daar wat over kan delen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Jouw ervaring met een Netbook zegt volgens mij al genoeg. KPN heeft digitenne nooit bedoeld om al rijdend te gebruiken. Zijn instellingen voor Digitenne in het hele land overigens gelijk?
Ziggo heeft namelijk voor de kabel iedere regio zijn eigen instellingen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wellicht geen DVB-T gebruiken, maar online TV. Gewoon al rijdend een 3G verbinding opengooien, en streaming kijken?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat kan. De sets voor in rijdende voertuigen gebruiken een antenne-setup waarmee je wél rijdend DVB-T kunt ontvangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik zat er ook aan te denken. De prijsverschillen tussen de verschillende apparaten zijn enorm. Ze maken wel gebruik van 2 antenne's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Bedoel je zo'n unit : http://www.carnjoy.nl/dvb...-inbouw-tot-250-km-h.html? Met diversity antenne's is ontvangst prima te doen. Deze heeft geen cardslot dus alleen FTA is te ontvangen. Dat was NL1-2-3 + de lokale regiozender afaik. Deze lijkt me iets serieuzer dan de vorige link: http://www.navishop.nl/ca...tainment-car-c-17_27.html :+

[ Voor 46% gewijzigd door zeef op 28-08-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb zelf de Bullit DVB-T ontvanger in mijn Passat gehad.
Afhankelijk van de regio had ik prima ontvangst met Digitenne. De antenne's had ik op de linker en rechter zijruiten helemaal achteraan (station) geplakt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05
De ontvanger die bij mijn headunit past heeft blijkbaar ook de mogelijkheid voor 2 antennes. Klik

Dus dan zou ontvangts, als ik zo af mag gaan op enkele reacties wel goed moeten zitten. Op de snelweg heb ik wellicht niet zoveel aan de tv, maar een digitale radiozender (c.q. altijd scherp ontvangst) is dan wel prettig.

Wellicht moet ik het maar gewoon eens op proef nemen en testen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik zou daar de kenwood antenne's bij nemen. :)
Pagina: 1