Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop advies voor student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik hoopte dat jullie mij wat konden helpen :)

Mijn budget is €500-1000.

Dit is wat ik zoek in een laptop:

-Word (Notities nemen tijdens de les)
-Muziek luisteren, Films en series kijken
-Webcam
- Gemakkelijk transporteerbaar voor studies
- Relatief grote opslag ruimte (500gig ongeveer)
- 15” Inch scherm is voldoende (moet niet meer zijn)

Zou een laptop van dit budget de nieuwste games aankunnen (geen prioriteit)?

Ik heb al een laptop op het oog:
http://www.dell.com/be/be...bebsdt1&l=nl&s=bsd&~ck=mn

Wat vinden jullie van deze laptop? Voldoet deze aan mijn eisen? Hebben jullie betere voorstellen? Al jullie advies is welkom!

Alvast dank!

Rafael

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Vaio S13 of S15 als het gewicht een issue is. Eventueel met SSD, maar dan moet je de optical opgeven.
Anders gewoon de Asus N56VM. Eveneens eventueel met SSD, maar dan moet je de optical opgeven.
Ook kun je een Lenovo Y580 (met i5) overwegen en er een SSD in plaatsen overigens zonder de optical te hoeven verwijderen. Dell Inspiron 15R SE is ook nog een optie. Joehoe Darkstone, weer eentje voor je :+

[ Voor 11% gewijzigd door Omni op 27-08-2012 23:24 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wellicht is het handig om te vermelden wat voor opleiding je gaat doen. Bij een grafische studie is een iets zwaardere grafische kaart vaak een pre. Bij een informaticastudie is het handig om een goede CPU te hebben en over voldoende RAM te beschikken voor bijv. VMware.

Is het een andere studie dan voldoet de vrijwel elke laptop voor normaal office werk. Het is dan alleen belangrijk dat je kiest voor een goede toetsenbord indeling. Ik persoonlijk (en dat blijft het, kijk wellicht eens in een lokale electronicazaak) vind het belangrijk dat een laptop geen numpad rechts heeft zitten.

Als je rechtshandig bent is het belangrijk dat je aansluitpoorten links zitten i.v.m. het aansluiten van een externe muis en rechts bedienen. Verder is gewicht belangrijk, een laptop die lichter is, is gewoon over het algemeen mobieler.

Als je op een universiteit een studie gaat doen dan zijn er vaak al voorgesorteerde laptops die je met ruime kortingen kan kopen. Er lopen daarover ook topics op dit forum. Succes met je aankoop!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A