Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P•BOOK 15CL44-GT640 i5

Pagina: 1
Acties:

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:07
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en mijn oog was gevallen op de P•BOOK 15CL44-GT640 i5 van BTO.

Ik ben van plan om hem aan te passen tot een bedrag van iets meer dan 1000euro (i5, 256gb ssd)

Nu vroeg ik mij af of er mensen waren die deze laptop al meerdere maanden hadden en wat hun ervaringen erbij zijn? (Voor zover ik kan zien vind ik geen search knop in deze topic) (bouwkwaliteit en BSOD's)

Ik vraag mij dit zeker af na het zien van de vele bsod's in dit forum! Ik merk wel dat BTO wel zeer behulpzaam is de service na verkoop. Wat ik zeer belangrijk vind!

En natuurlijk weet ik ook wel dat enkel de mensen met problemen klagen, waardoor het aantal defecten veel meer lijkt dan het zijn.

Tenslotte vroeg ik mij ook af of niemand goede alternatieven wist voor een bedrag van maximaal 1100 euro?
Met liefst een ssd en goede batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:11 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

[ Voor 17% gewijzigd door Omni op 27-08-2012 23:16 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• manmad
Bedankt voor het antwoord! Stel ik zeer op prijs!

Iets is beter dan niets, dat weet ik, en deze ziet er zeer aantrekkelijk uit! Maar ik hoopte toch nog op een kleine persoonlijke input van de gebruikers ook!

*edit*
En sorry voor dit kortzichtig antwoord, ik had eerst gereageerd en dan pas bij reviews gekeken. My bad! Mijn excuses hiervoor.

[ Voor 25% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:32 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Ik ben niet de enige gebruiker op dit forum natuurlijk, maar alles wat ik over die laptop te zeggen heb, kun je tot in detail vinden in mijn review.

Ik vermoed dat de meeste mensen je een BTO zullen afraden en je een Asus N56VM/VZ zullen voorstellen of een Dell Inspirion 15R SE. Eventueel nog een Vaio S15.

Echter vraag je om een allrounder met een goede batterijduur, SSD en gameperformance. Dan kom je gewoon bij de Y580 uit voor de beste performance.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 27-08-2012 23:29 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• manmad
Omni schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:27:
Ik ben niet de enige gebruiker op dit forum natuurlijk, maar alles wat ik over die laptop te zeggen heb, kun je tot in detail vinden in mijn review.

Ik vermoed dat de meeste mensen je een BTO zullen afraden en je een Asus N56VM/VZ zullen voorstellen of een Dell Inspirion 15R SE. Eventueel nog een Vaio S15.

Echter vraag je om een allrounder met een goede batterijduur, SSD en gameperformance. Dan kom je gewoon bij de Y580 uit voor de beste performance.
Ja ik was al een tijdje naar de Dell aan het kijken, maar het nadeel van deze laptop is geen numeriek klavier (wat ik veel gebruik met excel) en een relatief slechte batterijduur! Wat ik zeer jammer vond. Daarom was ik elders gaan kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:31 ]

Verwijderd

Erg slechte koop lijkt me, de grafische kaart is veel slechter dan bijvoorbeed de y580 inderdaad. Andere opties zijn de asu n56vz, of desnoods een clevo met en wat betere grafische kaart, de 640 is niet wat je voor dat bedrag wilt hebben.

Verwijderd

manmad schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:31:
[...]

Ja ik was al een tijdje naar de Dell aan het kijken, maar het nadeel van deze laptop is geen numeriek klavier (wat ik veel gebruik met excel) en een relatief slechte batterijduur! Wat ik zeer jammer vond. Daarom was ik elders gaan kijken.
Ik ben het met je eens met de relatief slechte accuduur. Er zit een maar aan die beargumentering: de nog slechtere accuduur van de 15CL44:
http://www.notebookcheck....0ER-Notebook.74449.0.html
Aldus notebookcheck doet hij het aan abinomabele 2 uur en 44 minuten.
Verder heb je ook nog last van de zgn turbo boost bug. Als de GPU aan gaat klokt de CPU terug tot de stock clocks. De koeling en de accuduur zijn de 2 grootste nadelen van de inspiron. Maar op die 2 gebieden wordt er beter gescoord dan de 15CL44.

Wat de inspiron wel goed doet is de prijs, en de bouwkwaliteit. De bouwkwaliteit is gemiddeld, en de prijs is erg goed. De 15CL44 scoort op geen van die 2 punten: de prijs is erg hoog vergeleken met de concurrentie, en de bouwkwaliteit is gewoon waardeloos. Niet aleen de bouwkwaliteit, maar ook het touchpad en toetsenbord behoren tot de slechtste die je kan kopen. Raadpleeg daarvoor anandtech.

Los van de inspiron heb je nog 2 keuzes: de N56 en de Y580. Er is op beide laptops niet veel aan te merken. De N56 levert de beste bouwkwaliteit, en de Y580 wordt wat warm onder load en heeft betere specs, en is wat duurder. Ik raad zelf min of meer standaard de N56 famillie aan tenzij het budget beperkt is: dan blijft slechts de inspiron over.

En ten slotte: als je toch een BTO wilt. Bestel niet bij notebooktotaal. Die gooien met de pet naar de wet koop op afstand. Wat toch jammer is van een bedrijf wat zogenaamd goede service verleent.. Het verhaal vanaf hier: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Er zijn er meer, maar dit is de meest duidelijke.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 02:05 ]

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Zeker een mooie laptop, zie de foto's hier

Dit type heb ik nog niet zelf in mijn handen gehad, maar diverse andere wel en hier kan je lang plezier mee hebben hoor!

Helaas heb je gelijk dat mensen eerder geneigd zijn om negatieve dingen te posten dan positieve dingen.
Maar hier ga je naar mijn mening geen miskoop aan hebben.

Ik heb 'm even snel hier geconfigureerd en dan blijf je volgens mij mooi op budget en er zijn misschien dan ook nog wat dingetjes omhoog aan te passen.

BTO P-Book 15CL44-GT640 goedkope laptop met SSD en HD+ scherm
- Beeldscherm 15,6 inch Full-HD GLARE LED scherm (1920x1080)
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Optioneel
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 256Gb Crucial M4 -- SUPER HOT --
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i5-3210M (2,5Ghz / 3,1Ghz, 3Mb cache, Dual Core)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

• manmad
Wow! Bedankt voor de vele replies! Dit is mijn eerste ervaring met het forum van tweakers en is super positief! Ik denk dat ik hier toch nog een tijdje ga rondhangen!

Ik zelf kan weinig van laptops omdat ik altijd gewoon voor een goedkoop model ging en een vriend van me deze dan zocht voor me. Dus ik ben nu heel veel aan het lezen en aan het bijleren, want deze opgedane kennis kan altijd nog van pas komen ;)

Mijn voorkeur gaat naar de Y580 uit. Ik ga nog even in de winkels rondkijken in de komende dagen en daar wat rondvragen! Weet nog niet juist wat te nemen, het is toch niet echt dringend dus dan denk ik liever eens goed na voor ik zoveel geld spendeer.

En de Dell Inspirion 15R SE leek me zeer interessant, omdat ik dan voor die prijs er nog een 128ssd kon bijsteken ipv de dvd speler. Maar het numerieke toestenbord is echt wel een afknapper :(

[ Voor 12% gewijzigd door manmad op 28-08-2012 21:15 ]

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Blij dat je positief bent!

Veel plezier hier en succes verder met het uitzoeken, als het nog vragen zijn dan lezen we dat graag!

• manmad
Ik denk dat ik besloten heb!

Ik ga de goedkopere versie van de Y580 nemen: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH

En daar dan een 128gb Crucial M4 128GB mSATA bij nemen. Dan komt mijn totaal prijs met transport uit op 1.042.90 euro bij komplett (als ik hem in België koop).

Dat is een stukje goedkoper dan het duurdere model, ik heb wel een i5 ipv i7 en 750gb hdd ipv 1tb hdd
Maar dan heb ik wel een 128 ssd in de plaats van een 64gb ssd!

Even ter bevestiging, ik kan toch een mSATA ssd heirin steken he? (Op tweakers.net staat dat hij een mSATA slot heeft)

[ Voor 3% gewijzigd door manmad op 29-08-2012 21:44 ]

Verwijderd

Ja, er zit als het goed is in iedere versie gewoon een msata slot.

• Omni
  • Niet online

Omni

manmad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:42:Even ter bevestiging, ik kan toch een mSATA ssd heirin steken he? (Op tweakers.net staat dat hij een mSATA slot heeft)
Ja. Ik heb de correcte specificaties aan de redactie doorgegeven.

Pagina: 1