Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384991

Topicstarter
ik heb hier een acer aspire 5315 staan die direct bij het opstarten aangeeft enter current password.

Maar geen idee wat dat password is.

BIos reset dus.

Maar nu is de bios batterij gesoldeerd met klemmetjes op het moederbord. Die krijg ik er dus niet zo uit

Als diverse howtos nagekeken waarop ze onder ander aangeven om met den schroevendraaier aan beide zijde van de batterij drukken. Maar dt helpt niet.

iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Als het goed is heeft je moederbord ook een jumper om je bios te reseten. Het moet er ongeveer zo uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://mansilla.com/wp-content/uploads/2011/01/jumper.jpg
Er staat waarschijnlijk ook een text bij zoals cmos of clear cmos. Om nu je bios te reseten moet je de jumper van de 2 pinnentjes af halen en op de de volgende pin zetten voor een paar seconde. dus als volgt:
|[] []| [] naar [] |[] []|

Mocht dit niet duidelijk zijn hierbij ook nog een filmpje YouTube: How To Reset CMOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het betreft een laptop en geen desktop.

Er is geen jumper aanwezig.

De bios batterij zit vastgesoldeerd tussen 2 lipjes. Die krijg ik er dus nooit zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb inmiddels een filmpje gevonden via youtube met iemand die hetzelfde probleem heeft.

zonder oplossing:

YouTube: Acer 5315.AVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat filmpje is erg wazig.
Maar als ik het goed zie komen er 2 vastgesoldeerde draadjes uit de batterij. Als je deze 2 draadjes met elkaar verbind met een stukje koperdraad voor ongeveer een paar sekonden, is de bios ook gereset lijkt me. Tenzij er weer een beveiliging ergens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarschijnlijk gaat dat ook niet helpen.
Bij de meeste laptops wordt het wachtwoord letterlijk in de bios geflashed..

Dit is alleen met speciale tools te resetten..
Weet niet hoe moeilijk Acer doet, maar bij een Dell heb je toch echt een kopie van de aankoopnota nodig voordat ze dit willen resetten voor je.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acer net gebeld.

ze willen inderdaad niet meewerken. Moet het opsturen en aangezien het buiten de garantie valt gaat het geld kosten.

is er iemand die weet over welke tools we spreken. Bedoel software matig lijkt me lastig?
Pagina: 1