Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 22:56
Hallo mensen van Tweakers!

Mijn abbo van Vodafone verloopt bijna en ik ben van plan hem te verlengen en een nieuwe mobiel te nemen. Natuurlijk wil ik wel eentje die lekker snel is en een beetje van deze tijd. en ik heb hier al aardig lang over zitten nadenken welke ik nou wil.

ik ben er eindelijk uit en ik besluit te gaan voor de Galaxy S3 of de HTC One X, die twee spreken mij het meest aan. na vele compensatie video's tussen de twee mobieltjes. ben ik er nog steeds niet uit.

Ik wil de mobiel graag gaan gebruiken voor Twitteren, foto's en video's, en sommige games. en 2 dingen zijn ook belangrijk voor mij en dat zijn de batterij duur en de snelheid. ik geloof dat ze ongeveer wel even snel zijn/

Dus mijn vraag aan jullie is: Welke van de 2 raden jullie aan, en wie heeft al ervaring met één van deze twee mobieltjes ?.

Mvg. Justin! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DJustiin op 27-08-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:05
De s3 is beter en de onex is mooier... je verteld niet eens wat je ermee van plan bent en wat je wel en niet aanspreekt...specs vergelijken kan iedereen toch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Prulleman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:46:
De s3 is beter en de onex is mooier... je verteld niet eens wat je ermee van plan bent en wat je wel en niet aanspreekt...specs vergelijken kan iedereen toch
Ik maak graag foto's en filmpjes. dat ben ik vergeten bij te zetten indd. sorry hiervoor. ik hoor wel dat de One X betere foto's en filmpjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:46:
De s3 is beter en de onex is mooier...
O is dat zo? :+ Vind jij... ;)
Oftewel @ TS, lees zelf reviews, vergelijk ze in de winkel, speel er even mee, wat is je merkenvoorkeur, waar neig je naar, wat wil je met de batterij kunnen doen, wat voor display wil je, welke Androidskin heeft je voorkeur?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Mijn huidige mobiel is een HTC Desire HD. Ik heb er eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad. Ik heb in de winkel zelf ookal de beide telefoons een beetje getest. Ik vind Ze allebei heel prettig kwa gebruik. De prijs maakt mij niets uit want de telefoon is gratis voor mij.

Ik heb ook vaak de galaxy s2 in mn handen gehad. Die vond ik wel prettig om te gebruiken maar je merkt idd dat HTC minder functies heeft in vergelijking met de S2 en S3. Kwa batterij verbruik moet de telefoon lang meegaan dus dat ik de hele dag door beschikbaar blijf op whatsapp, sms, telefoon.

Over de android skin vind ik dat bij samsung meestal een beetje rommelig is en bij htc veel overzichtelijker. Maar dit kun je zelf allemaal instellen. Ook las ik dat de htc one x geen uitbreidbaar geheugen heeft. Wat opzich wel jammer is als dit echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het strakke uiterlijk van de HTC vs het plasticness uiterlijk van de Samsung H

De HTC heeft Sense als skin, de Samsung TouchWizz... H

De Samsung heeft een HD Super Amoled scherm, de HTC een Super LCD 2.. H

De HTC heeft een non-pentile layout 720P scherm, de Samsung een 720 pentile scherm H

De batterij in de HTC is niet te verwijderen, in de Samsung wel... Maakt ansich niet uit want de HTC is
gewoon te resetten als je de powerbutton 10 seconden indrukt... Maar batterij leeg is telefoon niet gebruiken S

Geheugen is bij de One X niet uit te breiden, je hebt 32GB that's it, bij de Samsung heb je 16GB en kun je het wel uitbreiden (of je moet voor de 32GB versie gaan, maar die is los zo'n €729,00) maar dat is jouw keuze... S

Foto's zijn denk nagenoeg hetzelfde, echt ultraveel verschil zal er niet in zijn denk...
productreview: HTC One X Wit review door CLB & [HTC One X] Show je pics!

Maar dat is gebaseerd op mijn eigen mening, 4x H, 2x S dus dat kan bij jou geheel anders zijn...
Aangezien ik elke dag naar het scherm kijk, vind ik een beter scherm zwaarder tellen dan bv. de batterij... :)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 28-08-2012 00:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sinds de laatste update naar Android 4.0.4 en Sense 4.1 is de HTC net zo smooth als de S3. De One X ziet er mooier uit en de S3 maakt betere foto's.

Ik maak niet veel foto"s dus ik zou voor het best uitziende toestel gaan. De One X dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
Ik denk dat ik voor de htc one x ga !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb ze beiden al een tijd in gebruik. Mijn mening:

+HTC One X
- Boven alles: het scherm. Mijns inziens het mooiste smartphone scherm van dit moment en minimaal een klasse beter dan die van de S3. De combinatie van scherpte, helderheid en kleurechtheid gecombineerd met het design waardoor het op de telefoon lijkt te liggen is op dit moment mijns inziens onovertroffen.
- Ik vind Sense toch een stuk prettiger dan Touchwiz. Ik vind het mooier, intuïtiever en er zitten minder dingen in waar ik me aan erger.

+Samsung Galaxy S3
- Accuduur is beter en de accu is verwisselbaar.
- Veel betere audio.
- Micro SD slot.
- Net wat smoother.

De camera's zijn redelijk gelijkwaardig, hoewel ik die van de S3 net wat beter vind.

Je opmerking over het aantal functies kan ik totaal niet plaatsen.

Ik denk ook dat de S3 het betere toestel is, maar ik gebruik liever de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En allebei al vastgehouden en vergeleken?

• DJustiin
CLB schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:50:
En allebei al vastgehouden en vergeleken?
Ja dat heb ik gedaan. voor mij zijn ze in principe hetzelfde alleen de android is anders. de camera's waren wel onwijs scherp en ik zag niet echt verschil erin. vind het jammer dat je geen SD kan in de One X. mensen uit mijn klas raden de S3 aan, maar welke is het snelst is nou eigenlijk het snelst in het laden van apps. in video's zijn ze in principe even snel

• DJustiin
ben er wel zeker van dat het de witte One X word!, genoeg geheugen ik zou nooit 32GB vol krijgen. de camera functies zijn uitgebreid. dat is precies wat ik ook zoek!.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

One X is een prima keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
ja vind ik ook ! :) wat ik ook wel gaaf vind dat er een mogelijkheid is om 120 FPS te filmen dat had ik ook op mijn LG viewty vroeger daar beleef je onwijs veel lol aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Heb zelf hetzelfde dilemma.
Check ook eens: http://www.v3.co.uk/v3-uk...alaxy-s3-head-head-review bijvoorbeeld. Zijn aardig wat reviews out there waarin deze 2 toestellen worden vergeleken.

Heb er ook eentje voorbij zien komen met mooie grafiekjes met beltijd enzo geloof ik, kan hem alleen zo snel niet vinden.

Edit: op tweakers zelf nog wel: reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger

En damn, lompe schop in dit topic. :$

[ Voor 24% gewijzigd door crizyz op 10-09-2012 00:03 ]

Pagina: 1