Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 07:27
Van te voren wil ik even zeggen dat OS X compleet nieuw voor mij is, werk er nu net een week mee en loop tegen wat onzekerheden aan.

Heb een MBP Retina (2,3 GHz i7, 256GB SSD en 16GB RAM) aangeschaft, voor degene die het niet weten, deze heeft geen interne dvd-drive.

Ik moet voor school (helaas) Windows op mijn Macbook installeren, vanwege het programma SolidWorks.

Net even gekeken op de site van Solidworks:http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html

Je kan zien dat het allemaal netjes onder Windows 7 zal functioneren.

Echter heb ik ook gekeken naar de 'Notes' onderaan de pagina:

Windows Home Editions are not supported
Apple Macintosh®-based machines running Windows using Boot Camp are not supported.

Hoe kan ik nu SolidWorks draaien op mij Mac, het liefst zonder het aanschaffen van een externe dvd-drive.

Boot camp kan dus niet, wat zijn mijn andere opties, zelf installeren via een .iso bestand vanaf een USB stick (of externe harde schijf) of anders Parallels (weet ik eigenlijk ook nog niets van...geloof dat dat als een virtualization machine werkt zoals VMWare, wat me niet optimaal lijkt met een zwaar programma)?

Dan komen we bij mijn volgende punt, voordat ik (nou, in ieder geval bij boot camp was dit het geval) Windows kon installeren moest ik eerst mijn SSD partitioneren, voordat dit mogelijk was diende de gehele schijf gewist te worden. Dus na het partitioneren moet ik een gemaakte back-up weer terug zetten op de 'mac' partitie en vervolgens Windows installeren op de 'Windows-partitie' lijkt mij...

Ik wil graag een externe aanschaffen waarop ik mijn huidige OS X installatie op kan back-uppen. Ik zat te denken aan de LaCie 500GB Porsche P'9220 2,5" vanwege het feit dat deze redelijk betaalbaar is, strak design heeft, USB 3.0 heeft en bovendien niet aan de netstroom hoeft om te functioneren.

Op deze externe wil ik graag mijn SSD van mijn Macbook back-uppen en daarnaast zou ik 'm ook als opslag willen gebruiken voor zowel een Windows PC als de Macbook waarbij het mogelijk is te lezen/schrijven op beide OS en het bovendien gewoon mogelijk is om grotere bestanden (meer dan 4GB) over te zetten, wat bij sommige manieren van formatteren geen mogelijkheid is.

Graag een advies, want ik kan het mij echt niet permitteren dat ik volgende week op school kom met een laptop die niet voldoet, danwel een laptop die het helemaal niet meer doet.

Oh, en op school zeiden ze dat ze SolidWorks middels een DVD er op willen zetten, maar ik ga morgen bij de introductie vragen of ze geen image-bestand (.iso) kunnen maken omdat ik geen dvd-drive in mijn rMBP heb zitten.

Wat zijn mijn opties en welke is/zijn het gemakkelijkst? Als ik dit weet kan ik op zoek gaan naar een tutorial/how-to voor de hele 'operatie'.

Ik hoop echt dat het gaat lukken.
Oh en gezien de beperkte opslag van 256GB, is Windows installeren op een (nieuw aangeschafte) externe HDD d.m.v. aangebrachte partities eventueel een mogelijkheid? Zo hoef ik mijn SSD niet leeg te gooien en te partitioneren, zou een heel gedoe schelen. Dan is echter wel de vraag, moet ik Windows er dan op zetten vanaf mijn Windows PC of vanaf mijn Mac etc.

Excuses voor de wirwar, maar ik heb van mijn vraag/vragen een beetje een open brainstorm gemaakt op het einde, zodat jullie ook weten waar ik al aan gedacht heb, maar ik weet de mogelijkheden onder OS X en Windows in dual boot met functionerend SolidWorks gewoon niet...

PS: ik weet mijn weg prima in herinstalleren van Windows op mijn PC, maar op mijn Mac met OS X is het net allemaal anders, en nieuw, dus beschouw me maar gewoon als iemand met nul verstand deze 'operatie' voor mijn Mac (weet er echt nog niets van af, heb 'm een weekje :F :? )

Bedankt voor jullie hulp, over het algemeen kom ik hier op het forum bij een werkend/passend antwoord, dus... "Keep up the good work, Tweakers"
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Not supported wil niet zeggen dat het niet werkt, ik zou beginnen om m.b.v. bootcamp een win7 installatie uit te voeren (je hoeft OSX hiervoor niet opnieuw te installeren) en het pakket eens te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Dus als ik een .iso van Windows 7 op mijn interne SSD van mijn rMBP zet, deze in boot camp installeer hoef ik verder geen partities aan te maken of de hele schijf te back-uppen en te wissen? Dat ga ik morgenavond danwel woensdag even uitproberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Even alles doorgelezen en zie dat je met aardig wat ''kwesties'' zit. Ik zal je verhaal even opsplitsen en hopelijk duidelijk antwoorden.
bartpostma schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:47:
Van te voren wil ik even zeggen dat OS X compleet nieuw voor mij is, werk er nu net een week mee en loop tegen wat onzekerheden aan.

Heb een MBP Retina (2,3 GHz i7, 256GB SSD en 16GB RAM) aangeschaft, voor degene die het niet weten, deze heeft geen interne dvd-drive.

Ik moet voor school (helaas) Windows op mijn Macbook installeren, vanwege het programma SolidWorks.

Net even gekeken op de site van Solidworks:http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html

Je kan zien dat het allemaal netjes onder Windows 7 zal functioneren.

Echter heb ik ook gekeken naar de 'Notes' onderaan de pagina:

Apple Macintosh®-based machines running Windows using Boot Camp are not supported.

Hoe kan ik nu SolidWorks draaien op mij Mac, het liefst zonder het aanschaffen van een externe dvd-drive.

Boot camp kan dus niet, wat zijn mijn andere opties, zelf installeren via een .iso bestand vanaf een USB stick (of externe harde schijf) of anders Parallels (weet ik eigenlijk ook nog niets van...geloof dat dat als een virtualization machine werkt zoals VMWare, wat me niet optimaal lijkt met een zwaar programma)?
Het beste kan je gewoon Boot Camp uitproberen en kijken hoe SolidWorks werkt. Google maar eens (lekker makkelijk) op: 'Solidworks Boot Camp''. Enkele problemen die naar voren komen is de incompatibiliteit van de videokaart die zich in, dit geval de Retina, bevindt. Dus verwacht wellicht dat het niet geheel lekker gaat werken.
Dan komen we bij mijn volgende punt, voordat ik (nou, in ieder geval bij boot camp was dit het geval) Windows kon installeren moest ik eerst mijn SSD partitioneren, voordat dit mogelijk was diende de gehele schijf gewist te worden. Dus na het partitioneren moet ik een gemaakte back-up weer terug zetten op de 'mac' partitie en vervolgens Windows installeren op de 'Windows-partitie' lijkt mij...
Hier ga je volgens mij ergens mee de mist in. Bij de wizard van Boot Camp komt op een gegeven moment een scherm waarbij de partitiegrootte van Windows kan worden ingesteld. De slider die hierbij gebruikt kan worden kan aangepast worden naar eigen grootte. Er wordt dan, door het systeem, een nieuwe partitie op de SSD gemaakt. Hierbij hoeft geen Mac OS X opnieuw te worden geïnstalleerd. Gewoon dus de installatie volgen en daarmee komt alles goed. Overigens dien je bij de Retina versie een windows 7 .iso bestand te kopiëren naar een USB stick. Hierop komen de installatiebestanden van Windows te staan die natuurlijk noodzakelijk zijn voor de installatie. Deze link voor meer informatie (tutorial): http://www.itechpost.com/...tina-display-tutorial.htm
Ik wil graag een externe aanschaffen waarop ik mijn huidige OS X installatie op kan back-uppen. Ik zat te denken aan de LaCie 500GB Porsche P'9220 2,5" vanwege het feit dat deze redelijk betaalbaar is, strak design heeft, USB 3.0 heeft en bovendien niet aan de netstroom hoeft om te functioneren.

Op deze externe wil ik graag mijn SSD van mijn Macbook back-uppen en daarnaast zou ik 'm ook als opslag willen gebruiken voor zowel een Windows PC als de Macbook waarbij het mogelijk is te lezen/schrijven op beide OS en het bovendien gewoon mogelijk is om grotere bestanden (meer dan 4GB) over te zetten, wat bij sommige manieren van formatteren geen mogelijkheid is.
Verschillende methodes:
- Gebruik een programma in Windows dat HFS+ (Mac OS X extensie) kan lezen. Hiermee houd je alles in één bestandsextensie.
- Gebruik Dropbox (vooral kleine bestanden, max 5GB online opslag) om makkelijk te synchroniseren tussen Windows en Mac OS X.
Graag een advies, want ik kan het mij echt niet permitteren dat ik volgende week op school kom met een laptop die niet voldoet, danwel een laptop die het helemaal niet meer doet.

Oh, en op school zeiden ze dat ze SolidWorks middels een DVD er op willen zetten, maar ik ga morgen bij de introductie vragen of ze geen image-bestand (.iso) kunnen maken omdat ik geen dvd-drive in mijn rMBP heb zitten.

Wat zijn mijn opties en welke is/zijn het gemakkelijkst? Als ik dit weet kan ik op zoek gaan naar een tutorial/how-to voor de hele 'operatie'.

Ik hoop echt dat het gaat lukken.
Oh en gezien de beperkte opslag van 256GB, is Windows installeren op een (nieuw aangeschafte) externe HDD d.m.v. aangebrachte partities eventueel een mogelijkheid? Zo hoef ik mijn SSD niet leeg te gooien en te partitioneren, zou een heel gedoe schelen. Dan is echter wel de vraag, moet ik Windows er dan op zetten vanaf mijn Windows PC of vanaf mijn Mac etc.
Zie reactie van mij hierboven. Gewoon Boot Camp uitproberen waarbij je niet het hele systeem hoeft te wipen. Windows via een externe drive is niet aan te raden omdat de snelheid (I/O read/write) niet genoeg is.
Excuses voor de wirwar, maar ik heb van mijn vraag/vragen een beetje een open brainstorm gemaakt op het einde, zodat jullie ook weten waar ik al aan gedacht heb, maar ik weet de mogelijkheden onder OS X en Windows in dual boot met functionerend SolidWorks gewoon niet...

PS: ik weet mijn weg prima in herinstalleren van Windows op mijn PC, maar op mijn Mac met OS X is het net allemaal anders, en nieuw, dus beschouw me maar gewoon als iemand met nul verstand deze 'operatie' voor mijn Mac (weet er echt nog niets van af, heb 'm een weekje :F :? )

Bedankt voor jullie hulp, over het algemeen kom ik hier op het forum bij een werkend/passend antwoord, dus... "Keep up the good work, Tweakers"
Bart
Je hebt als ik het zo lees een gewaagde keus gemaakt omtrent je laptopkeuze voor je studie. Pas wel op dat de software wellicht niet goed werkt en je dan moet gaan beslissen ''hoe-nu-verder'' Succes!

P.S: met je laatste reactie:
bartpostma schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:21:
Dus als ik een .iso van Windows 7 op mijn interne SSD van mijn rMBP zet, deze in boot camp installeer hoef ik verder geen partities aan te maken of de hele schijf te back-uppen en te wissen? Dat ga ik morgenavond danwel woensdag even uitproberen. Bedankt voor de tip.
Je hebt een USB stick nodig om het iso bestand te plaatsen (volg de tutorial link hierboven). Minimumgrootte van de stick is 8GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef42 op 27-08-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Er vanuit gaande dat er Windows op mijn MBP geïnstalleerd kon worden verwachtte ik geen verdere problemen omtrent programma's dus vandaar deze gewaagde laptopkeuze, maar ze hadden bij de presentatie op school ook een speciale dia genaamd 'Apple gebruikers', hier stond eigenlijk gewoon simpelweg in: zorg dat je er Windows op zet... dus we zullen zien. Morgen danwel overmorgen maar eens alles goed bekijken en eerst eens via bootcamp proberen.

Heb een 32GB USB stick, dus dat moet voldoende zijn ;)

En als Boot Camp voor mij die partitie heeft aangemaakt, kan ik deze later dan nog vergroten?

[ Voor 14% gewijzigd door Selmer op 27-08-2012 22:56 . Reden: reactie op 8GB USB en vraag over partities ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Oké, als zij al speciaal een dia maken tijdens een kennismaking mag ik er vanuit gaan (ofcourse) dat je niet de enige bent die een Apple heeft gekocht (obviously).

Over de partitie's aanmaken: als het eenmaal is ingesteld kan je dat niet gemakkelijk weer eens veranderen. Dat leg je min of meer vast, dus neem genoeg vrije ruimte (desnoods 50/50). In theorie is verandering nog wel mogelijk maar zou ik gezien je kennis niet gaan proberen (no offense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
None taken. Ik zit inderdaad ook aan een 50/50 indeling te denken, moet alleen even kijken waar ik mijn muziek dan zet, maar volgens mij is die sowieso in beide partities toegankelijk, ga toch iTunes gebruiken op beide OS. Verder even vakantie foto's naar een externe overzetten zodra ik er een aangeschaft heb (loop van deze week) en dan heb ik weer 25-30 GB extra vrij, dan heb ik totaal 150GB vrij en 100GB in gebruik voor OS X en muziek. Dan heb ik ook genoeg voor Windows.. maar ach dat zoek ik allemaal nog wel uit inderdaad. Gewoon even kijken wat er geïnstalleerd moet worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met bootcam zet je windows naast je Mac OS. Waarom niet de boel virtueel draaien? VMware draait op mac, Virtualbox (aanrader) ook. Dan hoef je helemaal niet met bootcam aan de slag. En voor zover ik weet worden virtuele machines door de meeste fabrikanten gewoon ondersteund als normale PC's :)

Je MBP zou dat makkelijk moeten trekken; ik draai op een vergelijkbare Dell laptop config (i7, 256SSD, 8GB) makkelijk een win2008 server met 4 of 8 cores en 6 GB ram. En Windows 7 draait ook met een stuk minder als het moet. Dat gaat echt wel werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Ik kies voor bootcamp boven virtual machines omdat ik ook af en toe een game wil spelen onder Windows, heeft niet de prioriteit, is wel leuk. Bovendien lijkt me een full OS fijner dan een windowed OS, zeker met een programma als SolidWorks, waar ik graag zo veel mogelijk ruimte wil gebruiken op mijn 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
Met de bijkomende problemen dat de kracht van je GPU misschien niet gebruikt zal worden als je virtueel werkt.

Kans is dat je GPU niet volledig compatible is met SolidWorks (en derhalve de melding op hun site) wat inhoudt dat je misschien een wat sluggisher performance krijgt in het programma dan een volledig ondersteunde laptop. Verder zal het wel loslopen want de machine is superkrachtig en Windows 7 draait op (r)MB(P/A)'s super.
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bartpostma schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:52:
Ik kies voor bootcamp boven virtual machines omdat ik ook af en toe een game wil spelen onder Windows, heeft niet de prioriteit, is wel leuk. Bovendien lijkt me een full OS fijner dan een windowed OS, zeker met een programma als SolidWorks, waar ik graag zo veel mogelijk ruimte wil gebruiken op mijn 15".
Ik snap je, maar waar heb je dat ding nou primair voor? Voor school of voor incidenteel een spelletje? Ik snap je punt, maar soms moet je wat water bij de wijn doen. Je macbook verkopen en een PC laptop verkopen is ook een optie, maar daar zit je nog minder op te wachten. Je hebt gewoon iets nodig dat werkt - en die oplossing wordt je geboden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Als ik mijn (32GB) USB-stick in mijn Mac doe, vervolgens Bootcamp op start en de windows ISO probeer te kopiëren naar de USB na het formatteren krijg ik de volgende melding: uw opstartbare usb-schijf kan niet worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
bartpostma schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:41:
Als ik mijn (32GB) USB-stick in mijn Mac doe, vervolgens Bootcamp op start en de windows ISO probeer te kopiëren naar de USB na het formatteren krijg ik de volgende melding: uw opstartbare usb-schijf kan niet worden aangemaakt.
Van tevoren even formatteren in de juiste bestandsindeling en weer proberen? Ik had nog wel eens probleempjes met OS X die het niet goed wilde doen tijdens dit soort handelingen en "vergat" de juiste bestandsindeling te gebruiken, waardoor m'n stick op FAT32 bleef staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:29
Merethil schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:31:
Met de bijkomende problemen dat de kracht van je GPU misschien niet gebruikt zal worden als je virtueel werkt.

Kans is dat je GPU niet volledig compatible is met SolidWorks (en derhalve de melding op hun site) wat inhoudt dat je misschien een wat sluggisher performance krijgt in het programma dan een volledig ondersteunde laptop. Verder zal het wel loslopen want de machine is superkrachtig en Windows 7 draait op (r)MB(P/A)'s super.
Succes ermee!
Ik was zojuist aandachtig het forum aan het lezen en las toen bovenstaande post.
Wat bedoel je met 'je GPU niet volledig compatible'? Ik dacht eigenlijk dat het voor de hardware niet uit maakte of je nou OS X of Win draaide. Of bedoel je hier dat SolidWorks weet welke GPU's er in MAC's zitten en dat deze specifieke GPU's niet erg lekker zijn voor SolidWorks?

Ik heb zelf dezelfde rMBP als Bart en ga er ook binnenkort Win op zetten (zelfde reden: studie).
Volgende vraag is een beetje OT maar misschien hebben jullie een kort antwoord:
zouden jullie mij aanraden om een volledig legale Win 7 te kopen of een cheape (illegale probably) van marktplaats? Bart, wat doe jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
WWAS schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:
[...]

Ik was zojuist aandachtig het forum aan het lezen en las toen bovenstaande post.
Wat bedoel je met 'je GPU niet volledig compatible'? Ik dacht eigenlijk dat het voor de hardware niet uit maakte of je nou OS X of Win draaide. Of bedoel je hier dat SolidWorks weet welke GPU's er in MAC's zitten en dat deze specifieke GPU's niet erg lekker zijn voor SolidWorks?

Ik heb zelf dezelfde rMBP als Bart en ga er ook binnenkort Win op zetten (zelfde reden: studie).
zouden jullie mij aanraden om een volledig legale Win 7 te kopen of een cheape (illegale probably) van marktplaats? Bart, wat doe jij?
Ik zag bij de 'Notes' op de Solidworks site het volgende staan:

SolidWorks Product Support Lifecycle
Apple Macintosh®-based machines running Windows using Boot Camp are not supported
Office 2010 feature 'Click-To-Run' is not supported

In principe heb ik enkel en alleen home editions van Windows aangeschaft, zowel XP als Vista, heb eerlijk gezegd geen zin om no eens 129 aan Windows 7 Professional of 260 euro voor Windows 7 Ultimate te gaan betalen... Mijn Vista is zelfs 32-bits home basic, maar ik heb mijn laptop uitgerust met 16GB RAM, beetje waardeloos om er dan een x32 OS op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Even een update, bootcamp heeft mijn USB geformatteerd en WININSTALL genoemd, vervolgens werden de windows software-ondersteuning dingen gedownload, dit duurde een tijdje maar uiteindelijk startte mijn rMBP opnieuw op en ging naar de Windows 7 installatie, vervolgens moest ik de partitie kiezen, eentje heette zoals verwacht BOOTCAMP, onderaan stond echter een melding: partitie BOOTCAMP is niet NTFS geformatteerd en ik kon niet op 'Ga verder' klikken, dus bootcamp heeft de partitie dus niet NTFS geformatteerd?

Ik ging even kijken bij Schijfhulp:

Ik heb de partitie gewist en geformatteerd in OS X, echter geeft hij nu het volgende aan en nog geen:

Structuur: Windows NT-bestandssysteem (compressed)
Naam: WINDOWS7 (heb ik er zelf even van gemaakt)

Heb nu even weer vanaf de USB opgestart en krijg bij (dit is de door bootcamp aangemaakte partitie) Disk 0 Partition 4 (na het gebruiken van 'Format' optie in de installatie) de volgende melding: "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup log files for more information."

Ook zijn er de volgende opties: Refresh, Delete, Format, New (is grijs, niet aan te klikken), Load Driver en Extend (is ook grijs en dus niet aan te klikken)

Hoe ga ik nu verder?

Heb het even op Google opgezocht en sommigen zeiden: Je mag geen andere USB-stick er in hebben zitten, ik heb even mijn externe HDD en andere USB er in gedaan en vervolgens veilig verwijderd, vervolgens herstart en weer Windows installatie, zelfde melding.

Ook gaf iemand de volgende oplossing: Het moet op een USB 2.0 usb-stick en niet op een USB 3.0 usb-stick, ik heb echter geen 4GB+ usb 2.0 stick, alleen een 32GB USB 3.0 stick, maar ik wacht liever nog even met een extra USB aanschaffen als het mogelijk nog anders op te lossen is...

Ik hoop dat we deze laatste (hopelijk de laatste, ik denk namelijk dat de installatie verder gewoon zal werken en Windows 7 klaar zal zijn voor gebruik zodra ik verder ben dan waar we nu zijn) stap voor maandag a.s. kunnen oplossen.

[ Voor 107% gewijzigd door Selmer op 30-08-2012 11:41 . Reden: Meer info ]

• Merethil
Zodra je in de install bent is het een kwestie van de partitie met naam "WINDOWS7" (of normaalgesproken BOOTCAMP) deleten en op die plaats een nieuwe partitie in NTFS te maken.
Zoals namelijk al eerder is aangegeven: OS X kan niet in NTFS formatteren en dat moet je dus in de Windows installatie doen.
Zodra je dat hebt gedaan kan je Windows erop installeren.
WWAS schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:
[...]

Wat ik ermee bedoel is dat je GPU niet volledig compatible zou kunnen zijn omdat ik volgens mij had gelezen dat SolidWorks slechts GPU-acceleratie krijgt bij een specifieke soort GPU.
Naar ik geloof alleen Quadro's en FireGL's e.d.

Echter, het kan zomaar anders zijn met nieuwere versies die bijvoorbeeld CUDA kunnen gebruiken ofzo. Ik ken het programma verder niet inhoudelijk en werk er niet mee dus wie weet.
Hoe dan ook: In een Virtual omgeving draaien is sowieso not-done als je GPU-acceleratie wilt.

[ Voor 64% gewijzigd door Merethil op 30-08-2012 12:33 ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Merethil schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:32:
Zodra je in de install bent is het een kwestie van de partitie met naam "WINDOWS7" (of normaalgesproken BOOTCAMP) deleten en op die plaats een nieuwe partitie in NTFS te maken.
Nee, fout!! Je moet na het partitioneren met Bootcamp opstarten vanaf de USB stick met de Win7 installer. Tijdens de installatie formateer je de "BOOTCAMP" partitie naar NTFS en kan de installer verder gaan.Partitie dus NIET verwijderen, want dan knoei je met de partitietabel en loop je dus tegen problemen aan.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Merethil
Darkstar schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:54:
[...]

Nee, fout!! Je moet na het partitioneren met Bootcamp opstarten vanaf de USB stick met de Win7 installer. Tijdens de installatie formateer je de "BOOTCAMP" partitie naar NTFS en kan de installer verder gaan.Partitie dus NIET verwijderen, want dan knoei je met de partitietabel en loop je dus tegen problemen aan.
Oh... Ik heb de vorige keer met mijn MBP 13" 2011 gewoon gedelete en zelf een NTFS partitie aangemaakt...
Oke, dan maar wat Darkstar zegt! :P :+

• Selmer
Enkel en alleen op de knop Format klikken in de Windows installatie werkt niet echt... dan blijf ik vastlopen op de eerder genoemde melding... dus wellicht is het het proberen waard om de partitie te deleten en vervolgens zelf een NTFS aan te maken...(?)
Pagina: 1