Server (teamspeak, game admin tools) advies

Pagina: 1
Acties:

• Vercetti
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06-2025
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een redelijk sterke, maar uiteraard niet al te dure server om een Teamspeak server, wat game admin tooltjes en incidenteel een gameservertje op te draaien.
Mijn oog viel op een aanbieding op ebay : http://bit.ly/PkAZfW

Vanuit Duitsland, hierbij de specs:
Mainboard: intel S5000psl
2x quardcore xeon L5320 dualcore cpu
16gb ddr-2 fb ecc ram

Draait dit een beetje, of is de cpu hopeloos oud?

[ Voor 5% gewijzigd door Vercetti op 27-08-2012 20:39 . Reden: Link eit ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij kan je daar wel mee uit de voeten. Voor dedicated game servers heb je over het algemeen niet zo heel veel nodig.
Was je hem van plan om bij een hostingbedrijf te hangen, of gewoon thuis?
Ik kan me nog herinneren dat ik op n single xeon 800 mhz makkelijk een bf2, sof2, forum, én een ts server kon draaien...
Maar dat was wel met n snelle scsi hardware raid.. Geen idee wat er in deze server kan qua schijven...

[ Voor 13% gewijzigd door fm77 op 27-08-2012 21:51 ]

• Vercetti
fm77 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:46:
Volgens mij kan je daar wel mee uit de voeten. Voor dedicated game servers heb je over het algemeen niet zo heel veel nodig.
Was je hem van plan om bij een hostingbedrijf te hangen, of gewoon thuis?
Ik kan me nog herinneren dat ik op n single xeon 800 mhz makkelijk een bf2, sof2, forum, én een ts server kon draaien...
Maar dat was wel met n snelle scsi hardware raid.. Geen idee wat er in deze server kan qua schijven...
Gewone sata schijven.

Ben van plan om hem thuis te houden, daar de server hoofdzakelijk voor ondersteunende processen van gameservers zal draaien, en niet voor de gameservers zelf. Deze moet je zowat allemaal huren tegenwoordig.
Binnekort 300/300 mbit verbinding, dus dat zalwel genoeg zijn neem ik aan.

Verwijderd

Dat is de Xeon variant van de Core2Duo/Quad generatie; nogal verouderd dus ja.
Opzich niet duur maar als je de boel toch thuis gaat draaien raad ik een 19" kast (en zeker een 1u kast) erg af ivm geluidsoverlast.
Je stofzuiger komt niet boven die kast uit kan ik je vast verklappen.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hij is inderdaad vrij verouderd, maar voor jouw taken moet ie ruim voldoende zijn... 2x quadcore en 16gig aan geheugen... Moet je een eind mee komen.
Het geluid is idd iets om rekening mee te houden. Mijn server die naast mn slaapkamer stond was idd vrij luidruchtig ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zet een mooie nieuwe server in elkaar. Simpele i3 moet al voldoende zijn. Dan heb je gewoon nieuw spul staan wat niet al jaren afgeschreven is en wat ook niet bijna van ellende uit elkaar valt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vercetti
Wat zou een vergelijkbaar systeem nieuw ongeveer kosten (evt a la desktop als server)
Dit zag er allemaal zeer interessant uit, heb qua servers niet echt heel veel verstand van de performance.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:24
qua performance zou ie moeten zitten rond een i7-2600, maar dan moet je wel natuurlijk alle cores kunnen belasten. Ik denk als je een recente intel i5 neemt dat je dan ongeveer gelijk zit, maar dat is wel een stuk duurder.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03 16:34
ik zou voor 250e zelf (grotendeels tweedehands uit de V&A) hardware samenstellen, dan bouw je een mooi stil en zuinig servertje.

Dat ding van e-bay is zoals hierboven genoemd echt een lawaaibak.

• Vercetti
Dank voor alle goede adviezen, hier kan ik tenminste iets mee!

• Vercetti
Ik heb een beetje rond zitten kijken met nieuw spul, zal dit een beetje dezelfde performance hebben?
Totaal kom ik zo rond de EUR 300 uit.

CPU:
AMD FX-6200 Black Edition
EUR 130
pricewatch: AMD FX-6200 Black Edition

Mobo:
Asus M5A78L-M LX
EUR 45
pricewatch: Asus M5A78L-M LX

Kast+Voeding:
LC-Power 7008B 420W
EUR 40
pricewatch: LC-Power 7008B

Geheugen:
Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G
EUR 80
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:24
Denk het wel, had me een beetje vergist in die xeons, die scoren bij passmark maar 2500(*2) punten en de cpu die jij hebt 6000, dus dat is nog sneller. Sloot geheugen erbij, vergeet alleen de hdd/ssd niet.
Pagina: 1