Toon posts:

MS-6147 moederbord (packard bell)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis dus nog een MS-6147 moederbord met een P 2 400 MHz processor erop liggen

nou vraag ik me af als ik daar een P 3 700 MHZ erop kan zetten

GAAT DIT????

op de site van MSI zelf staat dat hij tot P 3 500 MHz en hoger kan

maar wat is dat hoger :?:?
Het is een Packard Bell Platinum systeem

Greetzzz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Officeel zal het (door PB!) niet ondersteund worden. Ik zal even uitzoeken op m'n werk of het echt kan...
Als deze topic tegen elven vanavond nog leeft, dan post ik de uitkomst.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
OK
alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GVD wat was GoT vandaag brak!

Enfin- officieel support 'ie alleen tot de Katmai 500. Hij kan de VCore van Coppermines niet aan. Dat gezegd, daar kom je met een Sl1-FC-PGA convertor snel genoeg overheen. Groter probleem is potentieel de multiplier. De MSI-6147 (Tempest) is volgens mij nog van de tijd dat dat met jumpers ging. Maar als het een Celeron 466 kan draaien (dat kan) dan kan het een multiplier van 7 aan. Dus 7x100 en je zit al een stuk sneller. Bovendien is meestal een betere BIOS bij MSI te halen. Niet altijd overigens bij dit soort OEM all in one oplossingen. Zo ja kun je denken aan 6/6.5/7x133... dan zit je al aardig richting 800/866/933

Oslik blyat! Oslik!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 10:22

BrZ

Op donderdag 29 maart 2001 02:03 schreef dion_b het volgende:
GVD wat was GoT vandaag brak!

Enfin- officieel support 'ie alleen tot de Katmai 500. Hij kan de VCore van Coppermines niet aan. Dat gezegd, daar kom je met een Sl1-FC-PGA convertor snel genoeg overheen. Groter probleem is potentieel de multiplier. De MSI-6147 (Tempest) is volgens mij nog van de tijd dat dat met jumpers ging. Maar als het een Celeron 466 kan draaien (dat kan) dan kan het een multiplier van 7 aan. Dus 7x100 en je zit al een stuk sneller. Bovendien is meestal een betere BIOS bij MSI te halen. Niet altijd overigens bij dit soort OEM all in one oplossingen. Zo ja kun je denken aan 6/6.5/7x133... dan zit je al aardig richting 800/866/933
Dat multiplier verhaal is echt onzin, die nieuwe CPU's zijn gelocked, wat voor multiplier je ook instelt, hij pakt gewoon degene die in de CPU staat, ook al ondersteunt het mobo het officieel niet.... Maar op dit mobo kan dus maximaal een P3 600
(Dus zonder E, B of EB!!)