Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop start enorm traag op

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Hallo,

Sinds ik mijn pricewatch: Asus A55VD-SX030V heb start hij eigenlijk al sloom op.
Het gaat allemaal vrij snel tot aan het punt waar ik mijn wachtwoord moet invoeren, als ik dit heb gedaan duurt het gegokt zo'n 5/6 minuten (!!) voor hij helemaal opgestart is.
Ik krijg dan eerst een donker scherm, daarna komen de icoontjes naar voren en uiteindelijk is alles geladen.
Is dit normaal voor een quad core i7 processor?

Ik denk dat het grootste probleem is dat hij bijna alle progamma's die ik heb bij het opstarten opent, steam skype etc starten vanzelf op terwijl ik deze via msconfig heb uitgevinkt & bij het progamma zelf heb uitgezet voor starten wanneer windows start..
Wat kan ik hier het beste tegen doen?

Ik was namelijk van plan de laptop bij iedere reis (in een tas op mijn rug terwijl ik fiets :+) volledig af te sluiten omdat dat volgensmij veiliger is voor de hdd dan wanneer hij is slaapstand staat.
Maar aangezien het nu zo lang duurt voor mijn laptop compleet is opstart voor een les laat ik hem meestal in slaapstand.

Alvast bedankt voor het lezen! :*)

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
Allereerst hoe staat de laptop ingesteld in energiebeheer?
Heb al vaker gezien dat deze in een zuinige modus staat ,waardoor het e.e.a al veel langer kan duren met opstarten, maar ook tijdens gebruik.

Is na 5/6 minuten de laptop helemaal normaal in gebruik?
Je kan bij taskmonitor kijken of er nog processen draaien die mogelijk kunnen worden uitgeschakeld.
Veel namen zijn vaak al herkenbaar vanuit de procesnaam, sommige kan je opzoeken in geval van twijfel.

Zo kan je eventuele andere programma's voor opstarten uitschakelen.
Kijk ook eens bij de taakplanner in computerbeheer, daar staan vaak ook activiteiten die worden uitgevoerd bij het opstarten.

Daarnaast kun je nog in regedit kijken of er zaken mee worden opgestart, afhankelijk van versie, bv in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run

Verder kan je via start -> uitvoeren -> typ "services.msc' ook nog het e.e.a nagaan wat mee opstart.

Bij al deze tips is het wel belangrijk goed te weten waar je mee bezig bent, dus zoek goed uit wat je wel en niet kan aanpassen.

Mochten al deze mogelijkheden geen oplossing bieden dan zou je nog eens goed naar de drivers kunnen kijken van je laptop en deze actualiseren. En kijk ook eens naar de windows update of je deze helemaal up to date hebt.

Succes!

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03
Even "HD Tune" downloaden, en dan tabblad "Health" checken. Als daar opvallende dingen tussen staan is je hardeschijf naar de mallemoeren

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

virussen kunnen een laptop ook enorm sloom maken.
en windows installaties halen vaak een grote snelheidswinst met een schone installatie.
je moet wel weer alle programma's opnieuw installeren en je belangrijke gegevens backuppen en terugzetten. maar binnen een uurtje is het gedaan.

het hangt er een beetje vanaf of je dat er voorover hebt, en natuurlijk of je wel een schone installatie kan uitvoeren.

ora et labora

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Is er niet een bepaald progamma dat kan zorgen dat niet al deze zaken opstarten?
Ik ga dadelijk even HDtune downloaden & taakplanner checken!

Allemaal bedankt voor de snelle reacties!!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjoerd611 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:12:
Is er niet een bepaald progamma dat kan zorgen dat niet al deze zaken opstarten?
Ik ga dadelijk even HDtune downloaden & taakplanner checken!

Allemaal bedankt voor de snelle reacties!!
jazeker wel: soluto
mooi programma om je boottijd te meten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/havp5X27V2R4VAwOfgXzwcfT/full.png
mijn laptop met intel 320 ssd:
vergeet niet dat de boottijd doorloopt na het verschijnen van de desktop

ora et labora

Pagina: 1