Externe harde schijf heeft formatteer probleem

Pagina: 1
Acties:

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb al een aantal maanden mijn externe hardeschijf van LaCie (2 TB) in gebruik.
Deze dient als back-up en hier staan tevens alle foto's, films en andere belangrijke data op.

Ik probeerde hem net aan te zetten maar mijn computer geeft dan de volgende melding:
''De schijf in station L: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.'' Vervolgens kan ik kiezen uit: Schijf formatteren en annuleren.

Kies ik voor annuleren, dan blijft de melding verschijnen.
Ik heb de harde schijf en mijn computer al meerdere malen herstart, zonder resultaat. Tevens heb ik de hem op een andere computer aangesloten, maar daar kwam de melding ook.

Is er een mogelijkheid om van die vervelende melding af te komen zonder dat mijn data verloren gaat?

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Blijkbaar is het probleem opgelost door de kabel voor de stroom in een ander stopcontact te steken. Ben benieuwd voor hoelang dit blijft werken.

Verwijderd

Een beetje gemixte berichtgeving...

Ik zou maar zorg dragen dat AL je data op minimaal twee verschillende dragers staat...
Nu deed hij het weer, maar er kan een dag komen dat hij dat niet meer doet...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou de schijf sowieso testen met WD tools of iets anders. Grote kans dat de schijf niet meer lekker is.