Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie Laptop/Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Tom.K
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08-2019
Beste tweakers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een mooie en geschikte laptop of ultrabook voor mijn studie maar kom er maar niet uit. Vooral of ik nou voor een ultrabook moet gaan of meer prijs/prestatie verhouding zal nemen met een 'normale' laptop.

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Hij zal vooral gebruikt worden voor mijn studie, wat vooral neer zal komen op Office. Als hij een spel kan draaien is dat mooi mee genomen, zeker geen zware spellen. Meer iets als Firefall - http://www.firefallthegame.com/2012/06/27/1582/ het zou wel fijn zijn als hij dat lekker kan draaien.

- Wat mag je laptop gaan kosten?

Ik heb zelf zitten kijken voor rond de 800 euro, eventueel kan het wel wat gerekt worden maar liever minder dan meer.

- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

De laptop zal zo goed als elke dag gebruikt en versleept gaan worden, een laag gewicht en lange accuduur zijn beiden belangrijk. Ook liever geen te grote laptop.

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb gister een tijd lang rondgelopen in de mediamarkt en puur esthetisch vond ik de Samsung ultrabooks er wel een beetje uit springen voor een betaalbare prijs. Maar verder heb ik niet echt voorkeuren zolang het maar redelijke kwaliteit is.

Verder vind ik het wel belangrijk dat de look & feel beiden goed zijn. Dus liever geen goedkoop plastic maar meer in de richting aluminium o.i.d.

Mijn eigen gevonden ultrabook, ook omdat deze nu in de aanbieding is bij de saturn en ik hem dan direct op kan halen:

pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A01NL

Alvast bedankt voor de hulp,

Tom

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Je kan echt veel beter kijken naar de volgende 2 laptops in verhouding met de Samsung die in principe maar behoorlijk matig is.
1. Dell Vostro V131 met kortingsbonnen...
Waarom?
- Hele goede accuduur
- Goedkoop (!!!)
- Redelijke bouwkwaliteit
- Full voltage processor (Ruim 50% krachtiger dan de Samsung)

Nadeel: Oude SB generatie processor, en die heeft ook de intell hd3000, die is niet zo sterk in het spelen van games.

Als je een goede GPU wilt dan heb je de alternatief:
Vaio S13
Waarom?
- Full voltage processor (Ruim 50% krachtiger dan de Samsung)
- Goede GPU configureerbaar (Geforce 640m)
- Goede bouwkwaliteit (magnesium)
- Accuduur is goed, maar niet zo goed als de Dell
- ODD, niet noodzakelijk maar je kunt hem altijd eruit slopen en er een tweede Hdd/Ssd plaatsen
- Goede koeling, je kunt de laptop flink overklokken

Nadeel: De prijs ligt een stuk hoger als je hem met alles erop en eraan wilt gaan configureren.

Alsnog krijg je bij deze 2 laptops flink meer voor je geld dan bij de Samsung.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Hallo,

Vorig jaar heb ik na het lezen van de diverse topics, een lenovo thinkpad edge 13 gekocht, hier heb ik na de cashback korting 370 euro voor betaald. Ben hier heel tevreden over.
Deze computer heb ik toen voornamelijk gekocht vanwege het gewicht 1,8 kg en dat ik er later (nu) makkelijk een ssd harde schijf in kon plaatsen. (leuke laptop voor nog geen 500 euro).
Mijn zoon gebruikt deze voor school en gebruikt hierbij Word, internet en Kurzweil (programma voor dyslecten).

Nu heb ik nog een 13/14 inch laptop nodig, voor mijn andere dyslectische zoon. Ik wil wederom een lichtgewicht laptop liefst een stukje lichter dan 1,8 kg, want de laptop gaat iedere dag op de rug mee naar school 24 km fietsen.

Nu kan ik geen keuze maken. Heb alle laptops bekeken die genoemd worden. Ik wil hooguit 700 euro uitgeven inclusief een ssd gb harde schijf, geen probleem om deze er later in te zetten. Ik vind de degelijk van lenovo heel plezierig vooral het toetsenbord.

Groet Claudia