Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst voor het eerst zelf een computer in elkaar gezet. Alles doet het perfect, behalve de USB3.0 aansluiten van het moederbord. Ik heb m'n toetsenbord en muis aangesloten op de 2.0 aansluitingen en die doen het gewoon altijd. M'n externe USB3.0 HDD en (USB2.0) wireless adapter echt niet.

Als ik verschillende USB poorten probeer met m'n HDD, dan hoor ik soms wel het bekende Windows-geluidje wanneer er een USB-apparaat wordt gekoppeld, maar de schijf is dan niet zichtbaar in 'schijfbeheer' en 'verkenner'. Ik heb de optimized defaults in m'n BIOS al geladen, zonder succes.

Het gekke is dat het lijkt alsof het internet ook problemen heeft wanneer ik m'n adapter achterin plug, voorin lijkt dat niet het geval te zijn. Kan natuurlijk het placebo-effect zijn, maar het lijkt alsof het achterin de pc toch wat meer problemen oplevert.

Zou het kunnen dat de poorten van m'n moederbord defect zijn? Ik heb de drivers van m'n moederbord (van de cd) trouwens wel geïnstalleerd.

Alvast bedankt,
vippa

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
De drivers die je bij je moederbord krijgt zijn meestal al verouderd. Download eens de nieuwste drivers van de website van de fabrikant van het moederbord en download ook meteen de nieuwste bios.

De specs van je computer zouden ook wel handig zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door len-art op 27-08-2012 21:17 ]

Verwijderd

En, om welk moederbord gaat het dan?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, weer vergeten te vermelden.

Specs:
Intel i5 3570k
Gigabyte Z77X-D3H
Corsair Vengeance 8GB

De nieuwste Intel USB3.0 drivers heb ik download van de website en geïnstalleerd, maar dat levert niets op. De VIA USB3.0 driver wilt niet installeren, omdat volgens de driver de hardware niet aanwezig is.

In de handleiding voor het flashen van de nieuwste BIOS staat overigens dat een stabiele internet connection nodig is en dat heb ik op dit moment totaal niet. Het internet zelf werkt perfect, maar de connectie met mijn pc niet. Ik heb ook niet de mogelijkheid om de pc bedraad aan te sluiten op de router.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:44:

In de handleiding voor het flashen van de nieuwste BIOS staat overigens dat een stabiele internet connection nodig is en dat heb ik op dit moment totaal niet. Het internet zelf werkt perfect, maar de connectie met mijn pc niet. Ik heb ook niet de mogelijkheid om de pc bedraad aan te sluiten op de router.
Download de bios en zet hem op een USB stick.
Dan kan je gewoon updaten.

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Download de bios en zet hem op een USB stick.
Dan kan je gewoon updaten.
Zou dat ook echt de oplossing kunnen zijn voor dit probleem?

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik heb ook dat bordje, en het eerste wat ik gedaan heb is die bios geupdate.
USB wilde namelijk niet werken tijdens opstartfase (dus geen usb stick bios updates, geen keyboard etc)

Bios op CD-rom gebrand en zo bios geupdate. Nadien geen enkel probleem meer.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Verwijderd

Topicstarter
BlaSfem0n schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:00:
Ik heb ook dat bordje, en het eerste wat ik gedaan heb is die bios geupdate.
USB wilde namelijk niet werken tijdens opstartfase (dus geen usb stick bios updates, geen keyboard etc)

Bios op CD-rom gebrand en zo bios geupdate. Nadien geen enkel probleem meer.
Ah ok, dan ga ik ook maar even via een CD'tjes updaten, want die USB-poorten vertrouw ik niet. :P

Ik zal zo laten weten of het gelukt is.

EDIT: Kan ik ook gewoon het programma @BIOS gebruiken en dan de BIOS update selecteren die ik net heb gedownload van Gigabyte.com?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 15:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het kan zou ik niet via Windows flashen, maar gewoon vanuit de bios zelf vanaf een USBstickje.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:41:
Als het kan zou ik niet via Windows flashen, maar gewoon vanuit de bios zelf vanaf een USBstickje.
Ik ben nogal eigenwijs en heb het toch via de @BIOS Gigabyte utility gedaan. Het flashen was echt een fluitje van een cent. Binnen 2 minuten was de nieuwe BIOS geflasht. Daarna stond er: "Do you want to restart now?". Gelijk "Yes" geklikt natuurlijk. Hij sloot naar mijn idee nogal abrupt af en startte na een doodse stilte weer op, om gelijk weer af te sluiten en weer op te starten. Ik kreeg bij de 2e keer m'n vertrouwde bootscreen te zien.

Gelijk na het opstarten van Windows heb ik m'n HDD erin geplugd, en wat denk je? TADA! Hij doet het weer! Zelf m'n internet adapter werkt weer prima als 'ie achterin is ingeplugd.

Super bedankt allemaal. Weer een probleem opgelost! _/-\o_
Pagina: 1