Van HDD naar SSD in HP Envy-17

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo mede tweakers,

Ik heb een aantal artikelen online bekeken over dit onderwerp maar ik durf het allemaal niet zo goed aan.

Sinds afgelopen week heb in de beschikking over een SSD schijf van 128GB. Deze wil ik graag als primaire schijf plaatsen in mijn HP Envy 17. Nu staat hier Windows 7 op voor geïnstalleerd en ik heb geen installatieschijf.

Hoe kan ik zorgen dat ik alle data van de HDD naar de SSD schijf krijg, waarbij de laptop opstart via de SSD schijf en de HDD als data opslag gebruikt?

De HDD beschikt over 4 parties, een SYSTEM, Windows (C:), Recovery (D:), HP_TOOLS, dit brengt mij verwarring wat ik moet doen.

Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Je kunt vrij eenvoudig zelf een recovery dvd branden.
Als het goed is herinnert het systeem je daar ook aan.

Weet je zeker dat je "alle data" van je HDD naar je SSD wil?
Je wil waarschijnlijk een schone installatie op je SSD, waarbij je misschien er voor kiest om sommige programma's juist niet op SSD te installeren.
Idem je profiel, bepaalde data directories wil je misschien niet op je SSD hebben.

Met bijvoorbeeld EaseUs ToDo Backup kun je een gratis image maken en naar SSD terug zetten.

Maar maak eerst een backup op een externe schijf voordat je begint te klooien. Dan heb je een optie om terug te kunnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door aZuL2001 op 27-08-2012 17:38 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Stel dat ik nu Recovery DVD's (het systeem heeft er 5 nodig) maak, kan ik deze vervolgens gewoon gebruiken op alleen de SSD schijf en tijdelijk de HDD losgekoppeld?