Voor een familielid ben ik een PC aan het samenstellen die aan wat eisen (stil maar krachtig) moet voldoen. Ik heb nu een lijst samengesteld maar ben benieuwd of jullie nog aanvullingen hebben? 
- Wat moet het systeem doen?
Internetten, HD films en gamen (BF3, Guildwars 2, WoW, Oblivion 2, etc)
- Wat mag het systeem kosten?
€ 900
- Componenten/Randapparatuur die wordt meegenomen
TFT (22'), Toetsenbord, Muis. Hardeschijf (WD Green 7200RPM 500GB). Licentie Windows 7 is er ook al.
- Wat is er nodig?
Alle hardware voor de PC
Geen randapparatuur.
- Merkvoorkeur?
Geen
- Aanvullende wensen?
Systeem moet stil zijn. De huidige PC zit in een speciale gedempte kast (rubbers, heatpipe cpu), maar die kan niet worden meegenomen (te klein).
======
Ik heb nu na het lezen van verschillende reviews onderstaande hardware bij elkaar gezet. Ik heb wel nog mijn vraagtekens bij de voeding (hoe stil is deze? krachtig genoeg) en de videokaart.
Uit de review van tweakers komt naar voren dat hij goed koelt en performt, maar zou een Nvidia alternatief misschien toch beter zijn? GTX580/570?
Voor eventuele extra koeling in de kast staat de Noiseblocker blacksilentpro op een shortlist
- Wat moet het systeem doen?
Internetten, HD films en gamen (BF3, Guildwars 2, WoW, Oblivion 2, etc)
- Wat mag het systeem kosten?
€ 900
- Componenten/Randapparatuur die wordt meegenomen
TFT (22'), Toetsenbord, Muis. Hardeschijf (WD Green 7200RPM 500GB). Licentie Windows 7 is er ook al.
- Wat is er nodig?
Alle hardware voor de PC
- Merkvoorkeur?
Geen
- Aanvullende wensen?
Systeem moet stil zijn. De huidige PC zit in een speciale gedempte kast (rubbers, heatpipe cpu), maar die kan niet worden meegenomen (te klein).
======
Ik heb nu na het lezen van verschillende reviews onderstaande hardware bij elkaar gezet. Ik heb wel nog mijn vraagtekens bij de voeding (hoe stil is deze? krachtig genoeg) en de videokaart.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 97,10 | € 97,10 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Thermalright Chill Factor 3 | € 7,95 | € 7,95 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 299,50 | € 299,50 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,98 | € 41,98 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 128,80 | € 128,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 875,83 | |
Uit de review van tweakers komt naar voren dat hij goed koelt en performt, maar zou een Nvidia alternatief misschien toch beter zijn? GTX580/570?
Voor eventuele extra koeling in de kast staat de Noiseblocker blacksilentpro op een shortlist