Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thunderbird: hoe het beste realtime backuppen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HDD aan mijn pc hangen en ik wil dat Thunderbird continu mijn email backupped. Hoe stel ik dat op een eenvoudige manier in in Thunderbird?

Het gaat hier dus om een externe HDD en niet om een interne. En kost dit veel ruimte op de HDD?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:14

Wish

ingwell

Wat heb je zelf al gevonden en waarom lukt dit niet?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zoiets ook gevonden alleen er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik ben op zoek naar de beste/makkelijkste manier om dit te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees trouwens vaak dat je het handmatig moet backuppen, dus files kopiëren en plakken. Wat ik dus zoek is dat Thunderbird dat uit zichzelf doet.

Het gaat trouwens om een POP3 emailadres.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin dan even met de opties die je hebt bekeken / geprobeerd. Dat zodat wij die niet hoeven te noemen (scheelt jou weer) en zodat anderen met dezelfde vraag daar van leren (terwijl het voor jou geen moeite is). En omdat we info over de eigen gedachten sowieso verwachten in iedere topicstart :+ Zie ook de eerdere keren dat we je daarover hebben gevraagd.

Dus: welke methoden / tools heb je overwogen/geprobeerd? Wat denk je zelf over de opslagruimte? Etc.

Waarom overgens continu backuppen ipv bijv nachtelijk? Bij echt realtime backuppen zou ik eerder een serverside oplossing verwachten. Zoals simpelweg niet verwijderen van de server, en/of op twee plaatsen downloaden.

offtopic:
ik pas de topictitel aan, "vraag over" zegt haast per definitie niets over de inhoud. Ajb een volgen keer een topictitel die wat meer informatie geeft.

Edit: Gebruik ajb, zoals ik nu, voortaan de edit-knop als je binnen 24u iets wilt toevoegen aan je topic maar niemand anders heeft gereageerd.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 27-08-2012 16:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@FJK Nachtelijk is dan misschien beter ja. Ik ben een totale leek wat dat betreft, maar het is een HDD van 1TB.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus, wat zijn nu je conclusies?

Dit topic werkt zo niet, ik stel voor dat je dus eerst even zelf gaat zoeken en proberen en dan tzt een nieuw topic opent met wat meer eigen inbreng.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.