Goedkope Router Studentenkamer

Pagina: 1
Acties:

• Aspirador
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 20:55
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een (wireless) router voor mijn studentenkamer (20m2).
Ik ben er van plan via Wifi mijn MacBook Pro, Playstation 3 en mijn telefoon (een iPhone 4s) aan te verbinden.
Eventueel zou de mogelijkheid de Macbook met een kabel met de router te verbinden ook handig zijn.

Nu kan ik een router prima installeren, maar de laatste keer dat ik een router gekocht heb dateert al weer van een paar jaar geleden en ik heb er toen ook niet zo'n specifiek onderzoek naar gedaan.

Mijn budget is echter beperkt, ongeveer zo'n 35 euro.
Via de pricewatch kwam ik bij de volgende routers uit: http://www.neck.nl/produk...url=fh_secondid=152535372 en http://www.bol.com/nl/p/t...n-router/1003004011473199

Is dit wat of zijn er eventueel betere opties? Alvast bedankt voor de hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste routers hebben ook een ingebouwde switch, dus ook bekabeld netwerk zal geen probleem zijn.

Verder zou ik als ik jou was even op zoek gaan naar reviews. Ik ben zelf redelijk over Linksys en Dlink te spreken, maar da's voor simpel gebruik wellicht wat overkill.

Wat verder van belang is: als jij op een studentenkamer zit, zul je ongetwijfeld meerdere huisgenoten hebben met een draadloos netwerk. Dan zit je dus met elkaar storende WLAN's. En zal er vermoedelijk ook elders in het huis een router staan waar het internet binnenkomt. Dat kan ook extra configuratie betekenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 20:10
Heeft iedere kamer zijn eigen internet aansluiting (dus ook ip-adres) of geldt de aansluiting voor het hele huis. Wellicht is dan 1 centrale router voor het huis een betere oplossing.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Stabiel dingetje, zeker als je er OpenWRT op zet :)

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 08:27
Nu bij dixons is deze heel erg in de aanbieding:

http://dixons.folderz.nl/dixons-folder.html pagina 22

Belkin playmax dualband 600n

Dat is echt een goede deal :)

• Aspirador
Dankjewel allemaal voor de reacties!
Athome schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:40:
Heeft iedere kamer zijn eigen internet aansluiting (dus ook ip-adres) of geldt de aansluiting voor het hele huis. Wellicht is dan 1 centrale router voor het huis een betere oplossing.
Ik heb mijn kamer via een woningscorporatie (Vestia/Stadswonen :X ) dus iedere kamer heeft z'n eigen internet aansluiting.
Momenteel 'leech' ik het internet nog van mijn huisgenoot, het zijn 2 kamers naast elkaar met ieder een eigen internetaansluiting.
Willaaam schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:49:
http://dixons.folderz.nl/dixons-folder.html pagina 22
Belkin playmax dualband 600n
Dat is echt een goede deal :)
Die aanbieding van de Dixons voor de Belkin dualband 600N router ziet er strak uit. Ik denk dus dat ik deze week eens langs de Dixons ga :D. Misschien een overkill, maar altijd nuttig mocht ik verhuizen naar een ander (studenten)huis, waar ik eventueel een centrale router nodig heb!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

DjVe

Hatsaflats!

Dit...waanzinnige router voor het geld en extreem stabiel (ook met orginele firmware)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03 13:49

FeaR

In GoT we trust

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of dit topic nu beter verplaatst kan worden naar Componenten Aankoopadvies of toch beter naar Internet & Netwerken....

Voor de zekerheid kies ik Componenten Aankoopadvies :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Aspirador
FeaR schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:30:
Ik durf eigenlijk niet te zeggen of dit topic nu beter verplaatst kan worden naar Componenten Aankoopadvies of toch beter naar Internet & Netwerken....

Voor de zekerheid kies ik Componenten Aankoopadvies :)
Excuses, ik zat inderdaad ook te twijfelen over het juiste subforum. Bedankt voor het oplossen!
Ik ben uiteindelijk voor de Belkin Playmax Dualband 600n gegaan, omdat ik simpelweg de aanbieding niet kon weerstaan en er de meeste 'bang-for-my-buck' krijg.
Mochten er nog mensen dit topic vinden, wanneer deze aanbieding al verlopen is dan lijkt me onderstaande optie het beste :).
Dankjewel mede-tweakers voor alle hulp _/-\o_ en ik denk zowaar dat er een slotje op kan!
Pagina: 1