Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke TV zenders biedt Google TV extra?

Pagina: 1
Acties:

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 13:49
Binnenkort is Google TV in Nederland beschikbaar.

Ik zit me echter af te vragen of ik het moet gaan nemen of niet.
Bij Ziggo TV Extra ontvang ik al veel zenders, daarnaast kijk ik ook al veel internet bronnen via mijn PC LCD monitor in de huiskamer

Welke TV zenders krijg je met google TV erbij? Amerikaanse zenders? Meer pay TV?
Het is mij niet geheel duidelijk wat de voordelen zijn.

Iemand hier die dit wel ziet? Met eventuele redenen om het ook te gaan aanschaffen?

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
Je krijgt geen tv zenders voor zover ik weet. Of alleen nieuws zenders als CNN en Al Jazeera maar in welke kwaliteit (bitrate) weet ik niet? Google TV is eigenlijk gewoon Android op je tv via een apart kastje met allerlei apps en daarnaast kunt je internetten, twitter, facebook e.d. terwijl je tv kijkt (van je bestaande provider). De beelden worden over tv signaal heen gezet dus voorlopig heb je gewoon je zenders via je kabel/iptv provider (Ziggo,UPC,KPN,enz.) nog nodig om je Nederlandse zenders te zien. Je kunt hooguit on demand kijken met apps (RTL XL, Uitzendinggemist) maar daar kun je net als nu met iOS, Android, web niet alles mee zien i.v.m. rechten beperkingen (UK/US series/films/ soms sport).

Het zal waarschijnlijk nooit gebeuren dat je live naar de Amerikaanse zenders kunt kijken zoals ze die in de VS zien o.a. vanwege tijdverschil en andere advertenties specifiek voor de VS. Daarom zie je veel Europese versies van zenders denk aan ESPN America, Comedy Central.

Het zou echter wel kunnen dan we in de toekomst (als beperkingen zijn opgeheven voor diensten als Hulu) wel on demand VS/UK series kunnen kijken in Nederland. Mogelijk via een Google TV of andere methoden. Het internet zal steeds meer geintegreerd worden met de tv. UPC lanceert binnenkort ook de Horizon mediabox waarmee je ook Youtube e.d. kunt kijken zonder een speciale mediacenter of een smarttv te hebben.

Kijk ook eens op de uitleg op de Google tv website dan snap je misschien beter wat je nu echt kan met Google tv. En hier een Nederlandse video.

Meer info lees je ook op:
totaaltv | volkskrant | pcmweb | metro |

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 01-09-2012 16:41 ]