aankoopadvies voeding voor 24/7 bedrijf.

Pagina: 1
Acties:

• favorinus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb hier een computer voor een lokaal radiostation en die staat altijd aan.
Het betreft een station in Argentinië en de netspanning is niet mooi.
Zo heb ik al een netstabilisator en een UPS in gebruik, maar nog steeds gaan ze regelmatig stuk. Ook zit de computer door de fan regelmatig vol met stof.

Ik zoek een goede voeding, liefst fanless, voor deze PC. Er zit een Athon II 64 in en verder één harddisk.

Met welke voedingen hebben jullie goede ervaringen? Ik laat hem gewoon vanuit NL naar hier versturen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
Welke voedingen heb je hiervoor gehad die het niet hebben overleefd?
Weet je de pieken (en dalen) van het net?
Hoe stoffig is de omgeving en kun je er geen stoffilter voor zetten?
ATX?
Wat is het budget?

Echt goede/zuinige voedingen.
http://tweakers.net/price...hWIHMGUjCXKl1Qy3Wh4LQsyws

In principe heb je voldoende aan 200W, maar die markt voor goede voedingen is hierin erg klein.

Fanless heb je niet nodig imo, zolang je de stof maar uit de lucht filtert.

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 27-08-2012 16:52 ]

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Seasonic heeft enkele fanless modellen (x-400, x-460). Daarnaast heb je ook nog de Seasonic X-serie en de Corsair AX serie (eigenlijk ook een Seasonic) waarvan de fan pas onder een bepaalde load gaat draaien.

Verwijderd

Welke netstabilisator en UPS zijn ingebruik en idd welke voedingen hebben het niet overleeft? Zonder dit te weten kun je geen goede voeding adviseren.

• favorinus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik had voedingen uit de lokale computershop, dat is allemaal lowbudget china. Er zitten regelmatige pieken en dalen op het net, daarom wordt hier bijna altijd een netstabilisator gebruikt bij computers. Die zou dat moeten opvangen. De omgeving is erg stoffig, daarom wil ik er ook geen sterke airflow. Het is ATX.
De UPS is een simpel ding, maar doet het goed voor kleine stroomstoringen (van een paar seconden) die regelmatig voorkomen.

Ja eentje fanless of thottle, alle voedingen doen het in principe goed onder 24/7 load?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 17:15

Stewie!

Keen must die!

Als je een UPSje neemt die dubbele conversie doet heb je dat probleem niet meer. Dan is je spanning altijd schoon en heb je voldoende batterijtijd.

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Kun je van al die onderdelen ook een merk en type noemen?
Pagina: 1