Mijn huidige pc gaat al wat jaartjes mee weer en ik merk dat ik tegen de limieten op loop. Bij langdurige gameplay krijg ik shutdowns, ofschoon alle temperaturen (gpu 75*C, CPU 35, cores 55) en voltages (allen minder dan 2% afwijking, waar 5% mag binnen de atx standaard) binnen de limiet blijven. Overigens gebeurd dit alleen als cpu en gpu beide belast worden, bij afzonderlijke stresstesten (prime/furmark, Mark 3D,) doorstaat de pc alle testen vrij simpel. Ook wisselen van HDD, Ram, malware scans etc bieden geen oplossing. Tevens liggen ook de Guild Wars 2 framerates (rond de 15 in pve) dermate laag dat het niet speelbaar is.
Ik ben gezien bovenstaande niet zeker wat nu werkelijk mijn bottleneck is die het eerste aan vervanging toe is. Daarom een verzoek om advies welke componenten eerst te upgraden, om weer normaal te kunnen gamen. Wegens beperkt budget (~300) is alles tegelijk niet mogelijk en is de keuze dus cpu+mobo+ geheugen of gpu.
Huidige systeem:
E8400 (revisie C0)
MSIp7n-Sli Platinum (rev A2)
Corsair 8gb (pc2-6400 2*4gb)
xfx geforce 250gts (512mb, rev A2)
CoolerMaster realpower 520W
Alvast bedankt voor de adviezen
Edit:zowel cpu als gpu zijn 100% belast tijdens gamen
Ik ben gezien bovenstaande niet zeker wat nu werkelijk mijn bottleneck is die het eerste aan vervanging toe is. Daarom een verzoek om advies welke componenten eerst te upgraden, om weer normaal te kunnen gamen. Wegens beperkt budget (~300) is alles tegelijk niet mogelijk en is de keuze dus cpu+mobo+ geheugen of gpu.
Huidige systeem:
E8400 (revisie C0)
MSIp7n-Sli Platinum (rev A2)
Corsair 8gb (pc2-6400 2*4gb)
xfx geforce 250gts (512mb, rev A2)
CoolerMaster realpower 520W
Alvast bedankt voor de adviezen
Edit:zowel cpu als gpu zijn 100% belast tijdens gamen
[ Voor 11% gewijzigd door J-M op 27-08-2012 14:56 ]