Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Mijn Excel (2007) interpreteert een elge cel gewoon als 0.
Daarnaast, waarom gebruik je een SUM? Gewoon =A1-B1-Pauze!A1 doet hetzelfde?
Met SUM ben je nu alleen maar 1 term aan het optellen
Edit: en als ik text in een van de invoervelden zet krijg ik #Value te zien. Geen #####
##### zie je vziw als je kolom niet breed genoeg is om het numerieke resultaat te tonen.
Samengevat: geef nog eens duidelijk en volldig aan wat je probeert en wat er gebeurt?
[ Voor 33% gewijzigd door Dido op 27-08-2012 14:19 ]
en dit
RocketKoen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:
... voor 2 cellen/waardes gebruik je gewoon +
[ Voor 67% gewijzigd door Da.Rock op 27-08-2012 14:21 ]
Misschien de format van je cell naar number zetten?
En SUM() is voor ranges. =SUM(A1:A10)
voor 2 cellen/waardes gebruik je gewoon +. =A1+A2
[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 27-08-2012 14:21 ]
Met Sum krijg ik idd ook die fout.Dido schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:17:
waarom dit uitereaard een verkeerde berekening oplevert ontgaat me
Mijn Excel (2007) interpreteert een elge cel gewoon als 0.
Daarnaast, waarom gebruik je een SUM? Gewoon =A1-B1-Pauze!A1 doet hetzelfde?
Met SUM ben je nu alleen maar 1 term aan het optellen
Edit: en als ik text in een van de invoervelden zet krijg ik #Value te zien. Geen #####
##### zie je vziw als je kolom niet breed genoeg is om het numerieke resultaat te tonen.
Samengevat: geef nog eens duidelijk en volldig aan wat je probeert en wat er gebeurt?
Format van mijn cells zijn custom u:mm omdat het tijd bij elkaar moet optellen.RocketKoen schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:
Ik krijg hier ook gewoon "0" als ik lege cellen bij elkaar optel.
Misschien de format van je cell naar number zetten?
En SUM() is voor ranges. =SUM(A1:A10)
voor 2 cellen/waardes gebruik je gewoon +. =A1+A2
Waarom ik deze formule gebruik is omdat ik alleen op deze manier werkend te krijgen, ik heb geen ervaring voor de rest met excel.
[ Voor 13% gewijzigd door Hari-Bo op 27-08-2012 14:25 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Probeer het dan om te beginnen eens gewoon zonder die SUM.Hari-Bo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:23:
Format van mijn cells zijn custom u:mm omdat het tijd bij elkaar moet optellen.
Waarom ik deze formule gebruik is omdat ik alleen op deze manier werkend te krijgen, ik heb geen ervaring voor de rest met excel.
Zoals ik al aangef maak je het daarmee nodeloos ingewikkeld.
Geen ervaring met Excel? Ik geef net gewoon aan dat je =A1-B1-Pauze!A1 kunt typen in plaats van je SUM
Ik krijg overigens ook met u:mm format geen error op een lege cel.
Wel krijg ik een error als ik in die cel vervolgens simpelweg wat inklop, omdat Excel er een datum bij verzint.
Daarnaast lijkt Excel over zijn nek te gaan bij negatieve waarden voor een tijd.
Ik vermoed dat dat is wat je opbreekt.
Dan kun je inderdaad met een van de bovemnstaande IF's gaan spelen,
maar laat alsjeblieft die overbvodige SUM weg
ALS(ISLEEG(A6)=WAAR;"";ALS(ISLEEG(B6)=WAAR;"";ALS(ISLEEG(F6)=WAAR;"";ALS(A6>B6;"begintijd > eindtijd ";B6-A6-F6))))
Cel A6 is begintijd, Cel B6 is eindtijd, Cel F6 is pauze.
Nu als er 1 van de tijden niet is ingevuld blijft het resultaat 'leeg'. Je zou tussen de "" ook een opmerking kunnen plaatsen in de trant van 'gegevens onvolledig'
Verder wordt gecontroleerd of de begintijd groter is dan de eindtijd, is dit het geval dan verschijnt er een melding "begintijd > eindtijd"
Zie net dat je engelse formules gebruikt, maar de ALS en ISLEEG zijn ongetwijfeld in het engels op te zoeken
[ Voor 26% gewijzigd door Endy op 27-08-2012 16:50 ]
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner
ISLEEG(A6) geeft al WAAR of ONWAAR terug, dus is het onzinnig om dat nog een keer te gaan vergelijken met WAAR of ONWAAR.
Wordt het dus (ongecontroleerd en in het Engels):
IF(ISBLANK(A6);"";IF(ISBLANK(B6);"";IF(ISBLANK(F6);"";ALS(A6>B6;"begintijd > eindtijd ";B6-A6-F6))))
De code lijkt me na jouw vermelding dan verder goed bruikbaar voor de topicstarter.
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner
Blanke cellen zijn overigens het probleem denk ik niet, want die geven gewoon 0 terug in plaats van een foutmelding.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Zoals het optellen van teksten.