Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mediaspeler gezocht: klein, LAN, HDMI, Iphone remote, cheap

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
Situatie:
Ik heb thuis een NAS puur voor mediabestanden. De bestanden worden afgespeeld op een projector, computer, mobile devices en een TV. Het is de bedoeling dat deze bestanden afgespeeld kunnen worden op een Samsung TV (40LE650B), echter de slechte ingebouwde mediaspeler van de TV voorkomt dit. Waarom is de mediaspeler waardeloos? Ik kan films alleen maar starten en stoppen. Pauzeren, skippen, taalselectie enz. werken niet. Daarnaast kan ik maar een zeer beperkt aantal videoformaten afspelen. Films die via een USB device aangesloten op de TV afgespeeld worden werken echter wel goed.
Alle films die dus op de TV worden afgespeeld (m.n. kinderfilms), staan dus ook op een externe 2,5 HD, die via een USB poort op de TV is aangesloten. Om te voorkomen dat ik alle films dubbel opsla (en op de NAS, en op de externe HD), wil ik een mediaspeler aansluiten op de TV. Deze moet echter aan de volgende eisen voldoen:
  • Klein. Moet onzichtbaar achter de TV bevestigd worden
  • LAN (100 mbit)
  • HDMI-out
  • Goedkoop (<50 euro)
  • Te bedienen via iPhone / iPad / iPod
  • eenvoudig te bedienen.
  • Laag energieverbruik
Ik zit zelf te denken aan ATV 2, en dan XBMC erop. Het is echter voor mijnsituatie een te dure oplossing. Ik heb al eens een Iomega Screenplay speler gehad, maar dat was een waardeloos ding. Ook zit ik aan een RaspBerry Pi te denken, maar dit lijkt mij een nog niet uitgekristalliseerd concept.
Wie heeft er een tip voor mij?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Gezien het budget. Een tweedehands speler?

Ik weet niet waar je woont maar is dit misschien iets. En zo te zien helemaal nieuw met garantie. wel iets boven de 50 euro maar de normale nieuwprijs ligt ruim boven 100 euro. Geen gekke deal lijkt me.

Is een goede streamer ook 1080P en is via Iphone/Android te bedienen. Kan eventueel nog een 2,5" HDD in.

[ Voor 97% gewijzigd door Athome op 27-08-2012 19:46 ]

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11

tomic

Smexylittlebabe!

107mb; ik zoek eigenlijk precies hetzelfde. De mediaplayer markt is imho enorm gefragmenteerd momenteel.

Toch maar een weblog?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
tomic schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:04:
107mb; ik zoek eigenlijk precies hetzelfde. De mediaplayer markt is imho enorm gefragmenteerd momenteel.
Dat valt reuze mee.

Je hebt Realtek spelers met 3D (1186) en zonder 3D (1185). De spelers met dezelfde chip presteren bij Realtek in principe allemaal gelijk en hebben vrijwel de gelijke mogelijkheden en problemen. Eigenlijk maar 2 keuzes dus. Realtek heeft ook nog een langzamere en goedkopere variant maar die kom je bijna niet tegen (vaak ook zonder LAN).
Het is aan de schermindeling te zien dat je met een Realtek speler te maken hebt. Het hoofdmenu hebben een aantal merken redelijk eigen gemaakt. Maar als je op de knop "Setup" drukt komt bij alle Realtek spelers een sterk gelijkend scherm tegen. M.a.w de Firmware wordt grotendeels door Realtek aangeleverd.

Sigma heeft ook 2 chips. De snellere en duurdere met volledige Blu-Ray ondersteuning en de goedkopere iets langzamere zonder Blu-Ray ondersteuning. Omdat de fabrikanten, in tegenstelling tot Realtek spelers, hun firmware zelf moeten maken zit juist hier de verschillen maar dat valt eigen wel weer mee omdat er maar 3 merken zijn echt met Sigma Chips bezig zijn

De typische Sigma merken zijn:
WD. Alleen met de goedkopere chip en dus goedkopere spelers
PopCorn Hour. Zowel met de goedkopere (V8) als met de duurdere chip (A en C-serie)
Dune. Ook met de goedkopere (101 TV en 301 TV) al met de duurdere chip (overige modellen).

De 3 genoemde fabrikanten hebben ieder zo hun eigen idee hoe de firmware moet functioneren en hebben daardoor ook hun eigen problemen.

Wel geteld dus een keuze uit 7 modellen. 2 keer Realtek en 5 keer Sigma.

[ Voor 9% gewijzigd door Athome op 28-08-2012 00:57 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
Ik heb zojuist een Raspberry PI besteld. Mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen van mijn terughoudendheid.

Is het niets, dan heb ik er een mooie hobby-machine bij.

[ Voor 1% gewijzigd door 107mb op 30-08-2012 12:07 . Reden: typo ]

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Dat wilde ik je net adviseren. Houd wel rekening met de lange levertijd (10 weken hier).
Pagina: 1