Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Weten jullie of er software op de markt is, waarmee je automatisch foto's kunt categoriseren, bijv. doordat er een QR code op de foto staat die de categorie aangeeft?

De use case is dat de klant om de zoveel tijd een foto maakt van dezelfde locatie (als een fotologboek). Het gaat echter om nogal veel locaties, en het zou mooi zijn als e.e.a. automatisch per locatie wordt opgeslagen.

Voor mij - simpele web dev - is dit een hele nieuwe wereld, waar mijn Google skills niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Waarmee wordt de foto gemaakt? Misschien een camera die een gps heeft?
Dat zou het wat makkelijker maken natuurlijk ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Dank voor de reactie. Met een iPhone/-Pad/Android Tablet

Echter, alle locaties zijn indoors, en vallen soms binnen de resolutie van GPS (1m?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het zijn allemaal verschillende locaties in 1 gebouw dan? (Ofwel GPS overlapt elkaar af en toe?)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zo is dat je een deel van de foto's vanaf dezelfde locatie maakt, dan is GPS inderdaad niet volledig genoeg aan informatie om de foto's te categoriseren.

Echter in hoeverre verwacht je dat GPS bijvoorbeeld wel een goede 80-20 oplossing is? Dus voor 80 % van de foto's werkt het gewoon en voor 20% moet je extra uitzoekwerk doen.

In veel gevallen waar ik dit soort dingen moet doen (i.e. categoriseren of matchen) in een programma, gaan we eerst voor een 80-20 of 90-10 oplossing en laten we de laatste 20 of 10 % over voor handmatige verwerking.
In sommige gevallen komen we er dan achter dat we met die oplossing al zo veel werk wegnemen, dat het voor de mensen toch een goede oplossing is. Soms gaan we dan nog wat verder om toch tot een 99% oplossing te komen.
(In de situaties waar ik het over heb, houd je bijna altijd wat uitval over, doordat je te maken hebt met slechte data of iets dergelijks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Ok dank. Wat ik begreep was GPS echt geen oplossing, maar ik zal het nog navragen.

Zelf dacht ik aan kartonnen bordjes met QR-codes, die dan bijv. steeds rechtsonderin de foto komen te staan. Als je software hebt die daarop kan sorteren, is het natuurlijk kinderspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30
Is het bekend waar je langs moet komen? Dan zou je een soort app kunnen maken waar je een soort werklijst met locaties aan toe kan voegen. Vervolgens is het een kwestie van door de lijst heen stappen en steeds een of meerdere foto's maken om zo die hele lijst af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Dank voor de reacties!

Voorlopig kiezen we even voor de low-tech oplossing van goed bijhouden waar een foto gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet uitkiezen dat je ze telkens in een ander mapje opslaat? Of gaat dat niet met Iphone's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Als je t toch met een iphone maakt, leg in elke ruimte een el cheapo compactcam neer met eigen geheugenkaart en voila je hebt je foto's gesorteerd.
Pagina: 1