Ultiem gamer Laptop Max €2400 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWaJuice
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo allen, ik ben al een tijd zoekende wat nou de ultieme gamer laptop is.
Ikzelf kom op een 'Built to order' oplossing uit. Echter heb ik moeite om meer dan 2 aanbieders op dat gebied te vinden.
  • 1 Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • 2 Wat mag je laptop gaan kosten?
  • 3 Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • 4 Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
1) Gamen. Gamen. Gamen. Gamen.
Kleine greep games: Fallout 3, O:Skyrim, BF3.

2) tot € 2400 euro. Uiterst maximaal € 3000,- (dat is wat mij betreft inclusief 3 jaar garantie pickup and return)

3) Nee. Mij betreft half uur accu voldoende. Alles meer is bonus. De laptop komt op schoot bovenop 'laptoppad'. (Nu een Coolermaster Notepal U2 met 4 fans (ik kan die fans helaas niet meer vinden voor bijbestellen)).

4) Nee, ik sta open voor merkoplossingen echter weet ik niet of zij het nieuwste van het nieuwste kunnen leveren tov een ' Built to order' oplossing.

Ivm afspraken met de vrouw een laptop ipv desktop (do not ask).
Liefst dat deze de komende 3 jaar mee gaat, dan heb ik weer geld voor een nieuwe.

Wat heb ik niet nodig:
  • Veel Harddisk ruimte heb ik niet nodig. Als ik bijv. films kijk zet ik daar Online aanbieders voor in (Hulu, Netflix of <bioscoopmerk>thuis.nl enzo
  • Looks van de laptop, I do not care about that. Praktisch nut boven uiterlijk.
Wat ik fijn zou vinden is raid 0 SSD's.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een best-fit oplossing.

Alvast dank aan jullie: _/-\o_ mede-Tweakers _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alienware m17x met gtx680m zou een goede optie kun zijn, ik weet niet precies de prijs, maar deze zal rond de 1700 a 1800 euro liggen (met alle kortingsacties). Daar kun je dan zelf een raid 0 in zetten door 2x 256gb ssd's erin te stoppen voor nog eens ~350 euro. Een raid0 door dell laten doen is gekkenwerk, ben je 1000 euro aan kwijt. Stop ook zelf nog 2x4gb ram erbij. Wil je dan nog meer opslag naast je 512gb aan ssd, dan kun je er nog voor kiezen om voor 2 tientjes een caddy te kopen en je harde schijf op de plaats van je dvd speler te zetten.
Als je wilt, kun je er nog voor 300 euro een 3 jaar next day in home repair garantie bij doen, maar dat lijkt me overkill. 1 jaar accidental damage voor 60 euro is dan weer een veel betere koop lijkt me, zeker als je met een laptop stand op je schoot gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWaJuice
Verlies ik dan geen garantie (accidental en 3 jr pick up en return)?

[ Voor 0% gewijzigd door JaWaJuice op 27-08-2012 14:07 . Reden: haakje sluiten vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Inderdaad de M17x met GTX680M en aftermarket upgrades (SSD + RAM). Je verliest geen garantie als je de HDD vervangt, SSD's erbij zet of RAM bijprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD's in raid 0 heeft meer nadelen van voordelen.

Tenzij je hele specifieke dingen wilt gaat doen die daar profijt van hebben heb je er echt niks aan.

En vooral niet bij Dell je SSD bestellen , die hebben echt marges van 300/400 % , echt totaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWaJuice schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:06:
Verlies ik dan geen garantie (accidental en 3 jr pick up en return)?
Pick up en return :X

next business day onsite :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
in jouw geval denk ik dan alleen maar aan een alienware laptop. vraag is alleen ga je de laptop veel verplaatsen? zou dan anders kiezen voor een dikke game pc. ben je veel minder voor kwijt. Houd je misschien nog wel geld over voor een laptop...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
koentjuh1987 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:39:
in jouw geval denk ik dan alleen maar aan een alienware laptop. vraag is alleen ga je de laptop veel verplaatsen? zou dan anders kiezen voor een dikke game pc. ben je veel minder voor kwijt. Houd je misschien nog wel geld over voor een laptop...
Goed lezen is niet moeilijk :)
JaWaJuice schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:03:
• 3 Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

3) Nee. Mij betreft half uur accu voldoende. Alles meer is bonus. De laptop komt op schoot bovenop 'laptoppad'. (Nu een Coolermaster Notepal U2 met 4 fans (ik kan die fans helaas niet meer vinden voor bijbestellen)).

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
Occy74 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Goed lezen is niet moeilijk :)

[...]
klopt;-) . vraag is dan ook of je niet beter kan kiezen voor een desktop pc. componenten zijn makkelijker te vervangen/upgraden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn vrouw wil liever een laptop in huis dan een paar honderd euro besparen met een desktop. Aldus de topicstart. Als je toch van plan bent hem niet of nauwelijks te verplaatsen, dan lijkt een desktop mij een beter plan.

Zo niet: M17x. Vergeet de truuks niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de m18x weg is. gtx680m sli was ook leuk geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem importeren in duitsland. Maar €2400 is een beetje weinig voor een M18x met acceptabele specificaties. Daar stel je 3 even snelle desktops (zonder randapparatuur) voor samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWaJuice
vwbt geen desktop: deal met vrouw
-> Geen PC in woonkamer
-> Manlief (ik dus) wel in woonkamer (slaapkamer ook hoor, maar is off but exotic topic)

conclusie: laptop is enige uitkomst deal en makkelijk op te bergen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Toch zonde als je kijkt wat je voor 2000-3000 euro aan desktop zou kunnen kopen, of gewoon besparen. Kan je je vrouw wat geld toesteken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Is het gek dat ik als enige aan een dikke (dik in de zin van cool, niet in de zin van grootte) MSI laptop denk?
pricewatch: MSI Gaming Series GT780DX-273NL
pricewatch: MSI Gaming Series GT60 0NC-037NL
--Edit: Excuses, ik had niet gezien dat het topic al zo oud was. Ik zal de volgende keer er even op letten--

[ Voor 19% gewijzigd door Sandert98 op 09-10-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 10:01
Voor dat geld krijg je wel een veel betere GPU in een alienware en de extra's zoals een SSD zijn altijd later nog aanschafbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je kan ook een xnotebook nemen: http://www.xnotebooks.nl/...-hd7970-cross-p370em.html
Denk dat je hier meer mogelijkheden hebt dan bij een alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
MrOmegaForce schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:01:
Je kan ook een xnotebook nemen: http://www.xnotebooks.nl/...-hd7970-cross-p370em.html
Op het gebied van prijs/koeling/toetsenbord en kwaliteit is een alienware met kortingsbonnen toch een flink betere deal dan welke Clevo rebrand dan ook.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

MrOmegaForce schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:01:
Waarom up je een topic van 2 maanden oud? (met nota bene een slechte tip...)
Pagina: 1