Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN VDSL 80 MBIT/s, mogelijk ja ? nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op moment internet van KPN, en daarbij volgens KPN een snelheid van 40 Mbit's, mijn originele vorm van dit abonnement was 16 Mbit's, en met een speedtest haal ik nog altijd 14,8 mbit's. :) Echter, nu op KPN.com werkte de 40 Mbit's per seconde al een tijdje, echter als ik de XS4all test deed op hun site, dan stond er dat dit niet mogelijk was op mijn adres.

Nu 2 maanden verder, is het wel mogelijk volgens XS4all, en volgens de KPN site zelfs tot 80 mbits down en 8 mbits up!

Is er nog ergens waar je dit fatsoenlijk kan testen? Of moet ik het gewoon aanvragen en afwachten.
Ook heb ik vragen over het gebruik van het tweede aderpaar, ik heb dat maar is dat nu straks nodig dan? of niet?

En dan ook nog de spanning die het modem doorgeeft bij de telefoonlijn, is dit een lage spanning? 45v? Of ongeveer 90v bij het laten overgaan? ik heb namelijk een oude telefooncentrale Vox Nuance, die met het Zyxel telfort modem nooit wilde overgaan. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Dit zijn natuurlijk 2 aparte vragen maar ik denk wel dat iemand hier antwoord heeft op 1 van de 2?
Ben erg benieuwd

Alvast bedankt

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
80 Mb kan als je pairbonding krijgt dan kan je in theorie 80 halen.

Welke snelheid staat er in je modem? Want dat is de snelheid waar KPN van uit gaat speedtest doet KPN niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
Wat er nu in staat kan ik niet zien ;) Is pairbinding nodig? op de kpn site staat daar niks over. :)

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:26:
Wat er nu in staat kan ik niet zien ;) Is pairbinding nodig? op de kpn site staat daar niks over. :)
Ja heb je nodig, het wordt heel langzaam uitgerold op aantal plekken.
Zie ook nieuwsbericht er over:
nieuws: KPN verdubbelt snelheid voor Premium-abonnees vanaf september

• Uthog
VDSL2 word geleverd tot 40 Mb dus als je 80 wil halen dan moet je wel pairbonding krijgen.

Voor zover ik weet bepaald levering of pairbonding mogelijk is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag, is VDSL2 nu FTTC achtig? Zeg maar dat alleen het laatste stuk VDSL is? of is dat niet zo? en zit ik gewoon 2200 meter van de centrale af?

• Uthog
Je hebt of VDSL vanaf de streetcabinet dan is totaan deze kast is glas. Of vanaf de hoofdcentrale zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk, weet iemand hier hoeveel spanning dat nieuwe modem afgeeft bij een telefoonsignaal, bij de speedtouch 780 wl was dit voldoende, echter bij de nieuwe modems, is de spanning nog steeds hoog?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Tik je postcode en huisnummer in op telfort.nl. Als die aangeeft 40Mb of hoger ga jij bij KPN 80 halen. Geen probleem :) De telfort speedtest is zelfs wat conservatief, max die zij aangeven is 49Mb maar KPN is 2x40 via pairbonding.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat is gaaf zeg! Ik heb nu bij telfort gekeken en dat 49 MB is mogfelijk ;)
Das wel awesome
Pagina: 1