Het is maar net hoe bijvoorbeeld nVidia zijn drivers programmeert voor een game, en hoe de gamedevs de game hebben geprogrammeerd. Over het algemeen zal het idd, zoals hierboven gezegd wordt, nagenoeg nooit zo zijn dat je een GPU in-game volledig 100% load. De GPU wordt altijd anders gebruikt in een game als tijdens bijv. Kombustor. Die als enige doel heeft de GPU zo zwaar mogelijk te stressen.
Furmark/ Kombustor is een gevaarlijk programmaatje. Die stressed je GPU op een dusdanig zware wijze die je in games never nooit zal zien. Het is een handig progje om even de maximale temperatuur te bekijken die je GPU bereikt, maar om dat nou uren te gaan draaien? Nee. Dat doe ik zelf nooit. Ik draai meestal een korte run om de max temp te zien (minuutje of 5 a 10, met de kast open), en vervolgens ga ik gewoon benchmarks draaien (bijv. een paar Unigine Heaven runs), of gamen om te kijken of een/ mijn GPU stabiel is.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld PRIME95 voor CPU's. Die maxed je CPU ook volledig. En de temps die je daarmee genereert zie je ook bijna niet als je gewoon aan het gamen bent oid. Al is PRIME95 imho minder gevaarlijk dan Kombustor/ Furmark. Ben er zelf niet zo'n fan van iig. Bepaalde onderdelen op een VGA kaart kunnen er TE heet van worden, bijvoorbeeld VRM's.
Edit;
nog een toevoeging:
BF3 is een game die goed draait op een snelle CPU:
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
De Q6600 voldoet in een hoop games nog wel, maar voor BF3 is ie wat verouderd denk ik. Op 1680x1050 heb je een CPU bottleneck.
Als je op 1680x1050 gamed, heb je over het algemeen een CPU bottleneck. Hoe hoger de resolutie, hoe minder een CPU bottleneck, en hoe groter de GPU bottleneck, en hoe lager de resolutie, hoe groter een CPU bottleneck, en hoe minder de GPU bottleneck.
Als je reviews van CPU's zou gaan zoeken en lezen, zie je dat je op bijvoorbeeld 2560x1440 nagenoeg dezelfde resultaten zult halen met veel courante CPU's. Echter schroef je de resolutie omlaag, dan zie je dat de verschillen erg groot kunnen zijn.
Edit; laatste toevoeging:
ik heb zelf ook een GTX560Ti gehad icm een Intel 2500K op 4,4GHz, en ik moest toch echt dingen op MEDIUM zetten hoor, met BF3. Anders had ik vervelende framedrops. Dat was was dan wel op 1920x1200. Dat had te maken met het feit dat de GTX560TI maar 1GB mem heeft, en dat die 1GB regelmatig overschreden werd, waardoor de game dus ging droppen/ laggen. Probeer anders nog een paar uur met settings te klooien. En nog wat verschillende drivers.

En probeer ook nog eens wat andere games.
Suc6.
[
Voor 41% gewijzigd door
Format-C op 28-08-2012 08:51
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX