Toon posts:

Temps ivy bridge CPU te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb een nieuwe pc gebouwd dit weekend met een i7 3770k en een nzxt havik 140.
Nu loopt ie op idle temps van 38 tot 42 graden en in prime 68 tot 74 graden.
Ik weet dat ivy warmer word en daarom vraag ik of dit normale temps zijn of toch aan de hoge kant zijn met deze koeler en arctic silver 5. het is mn eerste build dus misschien heb ik teveel paste erop gedaan maar ik heb gedaan wat werd aangeraden door arctic silver.
Alle instellingen staan op stock.

Alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 12:39 ]

• CkKeGr
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
De temperaturen zijn aan de hoge kant.

Maar heeft Artic silver 5 geen cure time.
aah gevonden:
http://www.arcticsilver.com/as5.htm
Important Reminder:
"On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will often drop 2C to 5C over this "break-in" period. "

Dus gewoon de computer gebruiken en na 200 gebruiksuren weer testen.

Verwijderd

Topicstarter
ok. dus wachten en dan kijken of het nodig is. en trouwens, als er arctic silver naast de cpu heeft gelekt zul je het wel METEEN merken of niet. ik ben nogal snel bezorgd ;)

Verwijderd

Topicstarter
en temps van 80 graden kan de cpu nog wel aan of niet. maar dan het volgende. ik heb nu een gtx 670. maar ik wil virtu mvp gaan gebruiken. daarvoor moet de igpu ook gebruikt worden. hoe hoog schieten de temps dan nog meer omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
Kwestie van proberen :)
Als hij te heet word zal hij of down throttelen of de thermal protection trapt erin.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Topicstarter
ok. bedankt

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn standaard temps voor ivy dan.

Verwijderd

Topicstarter
:weet echt niemand het? :'(

• CkKeGr
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
De temperatuur van je CPU is afhankelijk van de cpu cooler en behuizing.
Maar ik zou niet gaan wachten tot de pc gaan down throttelen danwel dat de thermal protection in werking gaat.

Hier een link met de temperaturen met een stock cooler
http://www.tomshardware.c...70-low-power,3204-13.html

Je kan er vanuit gaan dat met een aftermarket cooler de temperaturen lager zullen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt. ik zal wel afwachten.
Pagina: 1