Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe jij om jezelf nuttig te maken in de tijd van je werkgever?
Hiermee doel ik er op dat je geen werkinstructies krijgt, er geen openstaande calls meer staan in je service desk tool en geen lopende curssussen hebt.

Mijn situatie is bijvoorbeeld dat ik hier nog niet heel lang werk, ik gestart ben met een migratie project waarvan gedacht werd dat ik er veel langer mee bezig zou zijn en ik hier uit eigen initiatief geen voor de hand liggende werkzaamheden meer heb. De collega die mij werkinstructies geeft is op vakantie, een ander van de servicedesk die heeft tunnelvisie naar eigen werk en geeft geen werkinstructies.

Dus, ik wil mijzelf wel heel graag gewoon nuttig houden voor de zaak.
Hoe doet een ander dat?

Momenteel (en de afgelopen anderhalve maand) ben ik aan het lezen over SCOM 2012 en RES WM 2012.
Maar goed, ik lees dan al 8 uur per dag hierover en het houdt ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:09
Vragen naar opdrachten aan de leidinggevende en daarna bij andere managers (Ik zit wel in een andere vakgebied trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Studeren, probeer kennis op te doen die je in een certificaat om kan zetten. Nuttig voor de werkgever en je eigen positie.

Analyseren van je IT omgeving / processen: bekijk welke zaken er wellicht verbetered kunnen worden en schrijf een verbeterplan. Hangt er wel vanaf hoe lang je werkzaam bent, zit je er net dan moet je hier een beetje mee oppassen.

Documenteren: heb je al documentatie van de migratie? Wellicht zijn er nog handleidingen of instructies die geschreven / herschreven kunnen worden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, als je er nog maar net zit en (zoals ik het lees, voor een project bent aangenomen), is het inderdaad moeilijk om direct wat anders op te pakken. Maar in elke omgeving zijn altijd verbeterpunten. Lopen alle updates goed? Dan wel, zijn er andere onderhoudszaken die je uit kunt voeren?

Heb je geen manager (dan wel manager van de manager) die je om werk kunt vragen? Misschien kun je intern nog IT-advies geven? Praat eens met de gebruikers hoe zij jullie dienstverlening ervaren. Wellicht is daar nog winst te behalen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet voor een project aangenomend. Gewoon vast in dienst, maar toevallig terwijl ze nieuwe Wyse Clients en Monitoren hadden staan. Hier was ik gelijk mee begonnen, ik zei die ken ik. Dus even een dag geinvesteerd in het inrichten van een Management Console en een week later had ik alles al uitgerold.

Verder werken we in een omgeving met VMWARE, maken we gebruik van VDI's met een golden image en eens in de zoveel tijd worden er nieuwe desktops gebuild die voorzien worden van nieuwe Windows Updates.
De applicaties worden beheerd door de applicatie beheerder en verder hebben we een team developpers voor de software intern.

Ik heb wat grote issues opgespoord en de changes hiervoor moeten nog worden geimplementeerd maar dat kan pas in een later stadium want er zijn schijnbaar andere changes die belangrijker zijn.
o.a. het overstappen van View 4.6 naar 4.6.1 (we hebben issues met de monitor resoluties, mogelijk omdat we desktops met SP1 draaien en die ondersteund 4.6 nog niet, maar 4.6.1 dan weer wel).

Onderhouds zaken heb ik dus simpel weg niet.
Mijn rechten zijn enigzinds beperkt tot het onderhouden van AD en het beheren van Dekstop Sessies op de View Host.

Kwa bedrijfdsprocessen... ik heb nog nooit eerder in zo'n stabiele omgeving gewerkt.
Ze hebben zo nu en dan bij een enkel persoon (soms 2) random desktop crashes. Maar hier hebben we zelf, menig man van SLTN en VMWare ook al naar gekeken en hiervan is oorzaak ook onbekend.
Misschien dat mijn vondst van de niet ondersteuning van SP1 ook een oorzaak hiervan is.

Mijn manager zet mij dus aan het leeswerk. Ik verdiep mij in System Center 2012 en RES WM 2012.. Maar we doen de overstap nog niet, dus ik kan alleen maar theorie in mijn hoofd kloppen.
Er is geen test site zodat ik de software zelf kan installeren en configureren dus de praktijk ervan zie ik helaas niet.

In de huidige RES omgeving kan ik kijken. Maar dit helpt mij niet verder over de implimentatie hiervan.

Ik ben moed aan het verzamelen en presentatie te geven over de overstap naar RES WM 2012, maar zonder het programma gebruikt of geconfigureerd te hebben. Ik snap de essentie er van en de theorie zit er ook goed ingestampt maar ja hoe ga je een product vertegenwoordigen die je niet zelf functioneel heb opgesteld of hierin heb gegeken?
Tevens heb ik hiertoe alleen view rechten, ik kan een beetje kijken naar de bulding blocks enzo maar ja hier is verder niets spannends aan te zien.
Ik heb in onze RES omgeving wel wat zaken aangemaakt en aangepast in het begin waardoor bij sommige apps wat meer gegevens bewaard blijven voor een snellere werking. Dus dat is een proces wat ik heb ontleed en verbeterd.

Maar verder vind ik het steeds moeiljiker. De motivatie om te blijven lezen, en dat is het enige, lezen en filmpjes kijken, 8 uur per dag lang al meer dan een maand houdt ook ergens op.
En het is een interne dienstverlening.

80 man, waarvan 13 IT afdeling.
3 man servicedesk, paar reporterts en developers. Ik doe servicedesk en infrastructure.

Het gaat wel druk worden hoor, we gaan verhuizen. Verhuzing zal denk wel volgende maand starten want het moet hier 1 januari bezemschoon zijn en we zitten ergens 8/9 December in t nieuwe pand aan het CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tsja, hier op werk is er in principe nauwelijks aansturing. Dit geeft je veel vrijheid, maar je moet jezelf dus ook bezig houden en vooruit plannen. Indien je even niets te doen hebt ga je lezen en kennis opdoen of klussen die al lang liggen met lage prioriteit.

Verder ben je eigenljik de hele dag bezig met het zoeken naar verbeteringen en verbeterpunten om te verwerken in je ontwerp.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer input soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:46:
Wat doe jij om jezelf nuttig te maken in de tijd van je werkgever?
Al koffie gehaald voor de collega's? :+ Erg dankbaar werk. ;)

Elk werk kent saaie periodes en je kan er niet altijd wat aan doen. Vakantieperiodes zijn bij elk bedrijf rustig, of als je dienst heb op een dag dat veel andere mensen in het bedrijf vrij zijn. Soms heb je nog klusjes liggen waar je normaal niet aan toe komt, maar in jou situatie kan dat ook beperkt zijn. Op de servicedesk heb je nou eenmaal minder rechten en beperkter toegang.

Ik zou zeggen, gewoon accepteren dat het soms ook saai is.

Als er een verhuizing komt zal je het druk genoeg krijgen. Dikke kans dat je dan de hele dag met de rest van de IT afdeling werkstations staat af te koppelen en in te pakken. En de dagen vlak na de verhuizing zullen genoeg mensen contact zoeken met de servicedesk omdat iets nog niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Zelf krijg ik enkel strategische aansturing, en de details zijn zaken die ik zelf moet oplossen. Lezen en experimenten met nieuwe technieken is iets wat ik veel op het werk doe. Spelen met SDK's voor android of iOS of experimenteren met nieuwe mediaconcepten. Hierbij moet ik wel zeggen dat het onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden is om mezelf met dergelijke spielerei bezig te houden.
Pagina: 1