Toon posts:

Celly 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Celly 400 met Asus P2B MB.
Van de week krijg ik een Celly 500 maar hoe snel kan ik hem laten lopen met die C500 en het P2B MB?

Verwijderd

Topicstarter
O ja ik heb er ook een converter bij.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Waarschijnlijk niet verder als 7,5 * 75 = 563 Mhz. Een FSM van 83 Mhz is vaak al te veel. Daar komt nog eens bij dat die P2B volgens mij geen voltage tweaking heeft of wel? Ja, je zou pinnetje af kunnen gaan plakken...

• Martijn
  • Nu online
O, wat ik me nu bedenk is dat je waarschijnlijk het voltage wel op die convertor kan regelen, maar ik denk dat een FSB van 83Mhz toch te hoog is. Je zou dan op 7,5 * 83 = 623 Mhz uitkomen, en dat is vaak te hoog voor de Mendocino core... Jammer, maar helaas. Met een Celeron2 533 heb je veel meer kans. Die krijg je wel op 800 Mhz, dus misschien kun je beter die kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik die 533 op mijn P2B MB zetten?

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Met de goeie converter wel ja. Je hebt misschien een BIOS update nodig om ISSE te kunnen gebruiken en de goeie snelheid te zien. De multiplier is geen probleem, want die is gelockt.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Mijn celeron 366 werkt prima met een 83 mhz fsb. Niet dat ik het vaak gebruik want op de lange termijn verwacht ik daar toch wel problemen mee.
Alleen als ik het nodig heb bij bepaalde games zet ik de fsb op 83 mhz...

Gewoon proberen dus.

Of niet Pirm?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05
83*5,5 is toch wat anders dan 83*7,5, scheelt maar 166Mhz, maar ja....

Je P2B bord kan een coppermine aan, dus een celeron II zal ook wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
That's right Tucko.

We planten dat ding gewoon erin.

• Martijn
  • Nu online
Doe maar lekker eigenwijs hoor... :)
Waarom vraag je het dan überhaupt??

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten wat anderen ervan zeggen.

Verwijderd

Niet dat ik het vaak gebruik want op de lange termijn verwacht ik daar toch wel problemen mee
Hmm hoezo op langere termijn. Als het werkt, dan werkt het klaar. Ook voor langere termijn.
Werkt het niet, dan werkt het dus niet ook klaar. Gewoon effuh proberen, Heb je gedurende een paar dagen geen vreemde problemen, Dan werkt het.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Stomme vraag

Je weet vantevoren niet hoever je processor kan, dat is gewoon proberen.

En als mensen gaat geloven waarbij hij toevallig heel hoog is gekomen dan valt het altijd tegen.

• Martijn
  • Nu online
Precies, hoever je een proc kan opklokken is per stuk verschillend, dus het is gewoon op hoop van zege... :)
Bij sommige procs kun je zeggen dat je een grote kans hebt op een goed succes, zoals de 300A en de 366, maar een 500 loopt aardig op z'n eind, dus daar valt weinig goeds van te verwachten...
Pagina: 1