Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Een bredere layout voor het GoT forum

Pagina: 1
Acties:

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Ik zou graag voor Tweakers 7 een bredere forumlayout zien.
Ik zit op een 1920x1080 resolutie en ik vind het wat zonde dat er zoveel ruimte is. De frontpage pagina zit wel op een bredere layout, en dat lijkt wel leuk. Ik veronderstel ook dat een site zoals deze relatief gezien wel veel bezoekers met een hoge resolutie heeft.
Het zou ook veel gemakkelijker lezen doordat tekst minder snel moet afgebroken worden naar een andere lijn. :)

Keep up the good work with Tweakers 7. :) Ik heb jullie vorige grote redesign ook meegemaakt, en ik vind het zeer goed dat jullie willen blijven innoveren!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
In Tweakers 7 zal het forum dezelfde breedte hebben als de rest van de website, dus helaas. :) Ik wil ook eigenlijk niet, in het kader van consistentie, het ene onderdeel groter dan het ander maken.
Het zou ook veel gemakkelijker lezen doordat tekst minder snel moet afgebroken worden naar een andere lijn.
Dat denk ik niet. :) Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat de grens rond de (ik meen, maar pin me er niet op het exacte vast) 560px ligt wat de gemiddelde mens lekker vindt lezen. Het afbreken van een lijn helpt mensen juist met het sneller lezen/scannen

Verwijderd

Ik zit ook op 1920*1080, en ik heb twee browservensters naast elkaar open. Zoals veel tweakers. Overigens heb ik dat al sinds heul, heul, heul lang. Ik denk dat ik al op 1600*1200 zat toen ik voor het eerst op GoT kwam.

Probeer eens te wennen aan het idee dat je een "hoge resolutie" (meer de standaardresolutie eigenlijk, vandaag de dag) kunt gebruiken om meer kwijt te kunnen op je scherm, niet om wat je al ziet groter te kunnen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 23:07 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een aantal slimme koppen heeft ooit het concept van een 'window' bedacht zodat je meerdere applicaties, documenten of in dit geval internet pagina's naast elkaar kunt zetten ;) (en toen werden beeldschermen groter en resoluties hoger en bedacht Microsoft de tegel...).

Er is geen goede oplossing voor een layout die een breedte van 1920 pixels benut met het soort content dat wij bieden. Er zit een limiet aan het aantal tekens dat er op een regel getoond kan worden zonder dat de leesbaarheid in het geding komt. Om een grotere breedte te benutten zouden de letters groter moeten worden waarmee elk voordeel van een groter beeldscherm teniet wordt gedaan (behalve dat je er verder vanaf kunt gaan zitten of tekst beter leesbaar is voor gebruikers met een slecht zicht). Een layout opdelen in twee kolommen verbetert de leesbaarheid niet omdat scrollen in een enkele kolom makkelijker leest. Responsive designs hebben daarom vaak ook een grens aan de breedte die ze benutten.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Zelf heb ik slecht zicht als gebruiker :+ en kan ik je vertellen dat de huidige GoT layout meer dan voldoet op deze resolutie. Vergroten gaat gewoon perfect.

Overigens, vind ik Wikipedia - welke wel de gehele breedte gebruikt - ontzettend irritant lezen en zet ik deze groter omdat het anders leest als een typemachine.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Vergeet daarbij niet dat er in de content, die het forum door de jaren heen vergaart heeft, ontzettend veel geneste tabellen en specifiek opgemaakte topics zitten. Deze worden alleen goed weergegeven in de huidige breedte. Dit variabel maken zou veel "oude" content en huidige topicstarts niet lekker leesbaar maken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit variabel maken zou veel "oude" content en huidige topicstarts niet lekker leesbaar maken.
Dit zou geen beperking moeten zijn voor vooruitgang ;)

Overigens ben ik het ermee eens dat het forum niet breder moet worden gemaakt. Dit is in 't kader van usability eigenlijk perfect en topicstarter kan eventueel met custom CSS het forum breder maken

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Asgaro
BtM909 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Dit zou geen beperking moeten zijn voor vooruitgang ;)

Overigens ben ik het ermee eens dat het forum niet breder moet worden gemaakt. Dit is in 't kader van usability eigenlijk perfect en topicstarter kan eventueel met custom CSS het forum breder maken
Ik zie dat ik genoeg Karma heb om die halfjaarlijkse feature aan te schaffen. Maar euhm, ik heb tot op heden slechts een begincursus in HTML/CSS gehad.
Wat krijg ik als ik die CSS feature aanschaf: een lege stylesheet?
Zou u - of iemand anders - me dan kunnen vertellen hoe ik de breedte kan aanpassen?

Betreffende de andere discussie-onderwerpen: inderdaad, ik zou handig gebruik kunnen maken van 2 vensters naast elkaar. Dit doe ik soms bij zaken zoals
- livestream volgen en terwijl iets anders doen
- Visual Studio gebruiken en daarnaast een webpage met de opgaves die ik moet maken

Maar daarbuiten moet ik nog niet veel multitasken. Als ik op GoT zit, heb ik meestal wel wat ontspanningstijd en dus is mijn browser dan maximized. :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26
Asgaro schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:38:
Wat krijg ik als ik die CSS feature aanschaf: een lege stylesheet?
Zou u - of iemand anders - me dan kunnen vertellen hoe ik de breedte kan aanpassen?
Nee, een stylesheet zonder aanpassingen :)

Je kunt er van alles zelf in zetten. Met de volgende code kom je al een heel eind al ziet de achtergrond er dan wel verneukt uit :P Vraagtekens uiteraard aanpassen naar wens.

Cascading Stylesheet:
1
div.content{width:???px}

Edit: Oeh, ieuw. Ik zie meteen weer waarom ik van 'table.listing td' de padding top/bottom op 0px heb gezet :P

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 29-08-2012 15:47 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Asgaro
Paul schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Nee, een stylesheet zonder aanpassingen :)

Je kunt er van alles zelf in zetten. Met de volgende code kom je al een heel eind al ziet de achtergrond er dan wel verneukt uit :P Vraagtekens uiteraard aanpassen naar wens.

Cascading Stylesheet:
1
div.content{width:???px}

Edit: Oeh, ieuw. Ik zie meteen weer waarom ik van 'table.listing td' de padding top/bottom op 0px heb gezet :P
Thanks. Heb nu 2 dagen "proef gelopen" met die regel, en ik ga hem houden. :*)

Jammer inderdaad dat het visueel nu iets minder afgewerkt is. Plus, de tekst scrollt niet verder: er zit soort van wordwrap op.
Maar wat ik wel goed vind: de witte/lichtgrijze achtergrond van het forum is nu breder uitgesmeerd, en dat geeft ook al een meer rustgevend gevoel vind ik. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:06:
Probeer eens te wennen aan het idee dat je een "hoge resolutie" (meer de standaardresolutie eigenlijk, vandaag de dag) kunt gebruiken om meer kwijt te kunnen op je scherm, niet om wat je al ziet groter te kunnen zien.
Heel erg oneens ;)

Probeer eens te wennen aan het idee dat er ook heel wat mensen zijn die een laptop gebruiken, bijv 13xx * 768.

Los daarvan wordt het inderdaad onleesbaar breed. Hooguit kan IMHO een groot deel van de overhead en navigatie verplaatst worden naar de breedte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

F_J_K schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:11:
[...]

Heel erg oneens ;)

Probeer eens te wennen aan het idee dat er ook heel wat mensen zijn die een laptop gebruiken, bijv 13xx * 768.
Maar wat ben je met hem oneens met dat statement? Cheatah geeft aan dat het zinvol kan zijn om bij een 1920-scherm te wennen aan het idee dat je meerdere vensters naast elkaar of gedeeltelijk overlappend kan benutten. En/of dat niet de volle breedte niet voor elke applicatie de beste keus is.
Hij zegt niet dat iedereen tegenwoordig 1920x1080+ heeft en/of zou moeten hebben :)

En ikzelf kan dat overigens alleen maar onderschrijven. Bij mij (1920x1200 en 2760x1440) gaan alleen applicaties fullscreen die daar een zekere mate van nuttig gebruik van maken. Sterker nog, ik heb vaak een paar losse browservensters met eentje full-screen omdat dat voor het kanban/task-board van Jira fijn werkt... Maar alle andere sites die ik gebruik werkt het voor geen meter bij en die zitten dan ook in een of meerdere windowed browser-schermen.
De andere applicatie die bij mij normaliter fullscreen draait is de IDE, maar ook die heeft intern weer meerdere windows, waardoor de actieve viewport toch weer een beperkte grootte heeft.
Pagina: 1