Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Ben voornemen om een tablet aan te schaffen.

Voorkeur gaat uit naar de Ipad (de nieuwste versie..3). Als tegenhanger heb ik de Asus transformer infinity...
Genoeg vergelijkingen en revieuws te vinden, denk dat het een persoonlijke keus is.

Reden voor aanschaf:
- hoef ik de pc thuis niet aan te zetten om te surfen (smarphone toch klein beeldscherm)
- mail
- film kijken ( vakantie/ reis/ etc)
- waarschijnlijk ook wel games....

Ik worstel nog met de volgende vragen:

1) Ipad 2 of Ipad 3 of de Asus --> daar kom ik zelf wel uit, ze hebben alle drie voor en nadelen, bepaal ik wel in de winkel als ik ze in handen heb... ( dus dit hoeft niet meegenomen te worden)

2) 32 gb of 64 gb ? ( mp4 films ... pakken we de grootste 1,5/ 2 gb, 10 films, heb je denk ik nog 8 gb / 13 gb over voor overige zaken...) Lijkt mij de 32 gb krap, of valt dit mee?

3) Kan via een connector een harddisk aan de ipad gekoppeld worden ? en kunnen zo dan ook films afgespeeld worden ? ( want dan zou ik kunnen kiezen om via een connector externe harde schijf te gebruiken/ of een stick)

4) Hoe is de kwaliteit van een film als ik deze via een connector op een tv afspeel ? ( ideaal voor op een vakantie), oftewel verloopt dit probleemloos?

5) wifi versie of toch 3g ( 4g) versie - uiteraard is het de vraag of 4g straks wel gaat werken voor de ipad, en wanneer het uitgerolt gaat worden. Ik kan mijn smartphone als hotspot gebruiken voor de tablet ( of ik zet de 3g uit op mijn smartphone en vraag een dual sim aan voor de tablet). Is de 3g net zo snel/ traag op de ipad als op een smartphone ? ( zit nu bij t mobile...en dat varieert).

Koop de tablet toch voor een aantal jaren, en dan zal ik vraag 5 voor mijzelf toch kunnen beantwoorden met keuze voor een versie met 3g( 4g)

Gelukkig hebben alle revieuws/ video's on youtube genoef info verschaft, alleen blijven bovenstaande vragen voor mij beantwoord, dus advies en/ of eigen ervaring... graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Of het de Asus wordt of toch een iPad is echt een persoonlijke keuze. De ene draait op Android, de ander op iOS. Je hebt het wel over een aantal jaren... wat betreft software ondersteuning zal de iPad denk ik een stuk langer meegaan.

1) Dat wordt dus vooral een keuze tussen Android of iOS. Als je voor de iPad gaat, dan raad ik je het nieuwste model aan simpelweg omdat deze - als het goed is - langer software ondersteuning zal krijgen dan het model ervoor. Je wilt hem een aantal jaar houden, dus het is wel iets om rekening mee te houden.

2) Tja, het liefst zou ik persoonlijk altijd voor het model met de hoogste opslag capaciteit heeft gaan, maar dat komt met extra kosten. Vergeet niet dat die 32 GB zonder het besturingssysteem en dergelijke is. Je daadwerkelijke vrije ruimte is 28 GB. Bij het 64 GB model krijg je daadwerkelijk iets van 59 GB.

Als je uitgaat van 1.5 GB per film en je zet er 10 op, dan houd je dus 13 GB over voor apps, foto's en dergelijke. Ga je uit van 2 GB per film, dan houd je nog steeds 8 GB over. Het helpt daarnaast ook als je films verwijdert zodra je ze hebt verwijderd. Daarnaast hangt het ook van de kwaliteit van de film af: 1080p VS 720p, denk verder aan compressie, frame rate, etc.

32 GB moet genoeg zijn, maar dat is dus erg afhankelijk van gebruik.

3) Nee, helaas niet. Apple maakt naast het 16 GB ook nog 32 GB en 64 GB modellen. Als ze dan, bijvoorbeeld, harde schijven gaan ondersteunen dan zou iedereen voor het 16 GB model gaan (en maakt Apple dus minder winst). Je kan uiteraard wel gewoon video's streamen.

4) Ik heb zelf niet van die adapters, maar ik weet wel dat Apple zo'n HDMI adapter aanbiedt.

http://store.apple.com/nl.../apple-digital-av-adapter

Zo te zien wordt 1080p Full HD ondersteunt, maar wordt video weergave tot slechts 720p ondersteunt als je de iPad op een TV aansluit. Ik weet niet waarom dat is, naar ik denk dat het iets te maken heeft omdat het scherm van de iPad ook nog aangedreven moet worden. Je hebt dan te maken met ((2048*1536) + (1920*1080) =) 5.219.328 pixels die moeten worden aangedreven... door een mobiele GPU.

5) Tja... ook weer afhankelijk van persoon tot persoon. Je krijgt dan een iets zwaarder model. Je krijgt daarvoor echter wel een echte GPS chip. 3G ondersteuning (tot een theoretische 42 Mbps) en 4G ondersteuning (tot een theoretische 72 Mbps - niet beschikbaar in Nederland). Of 3G sneller is zal afhangen van het bereik en het gebied. Daarnaast is ook de chip belangrijk. Zo is een eerst generatie iPad nog altijd slomer als het aankomt op webpagina's dan de huidige derde generatie iPad... zelfs als je dezelfde 3G snelheid hebt - dat komt puur en alleen door de dual-core CPU, meer RAM en de nieuwere CPU architectuur.

De allerbeste tip: probeer zowel de Asus als de iPad in het echt eens uit. ;)

Ik hoop dat ik je zo heb geholpen en dat ik redelijk objectief ben gebleven (ook al heb ik deze reactie getypt op m'n iPad 3... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
@ vraag #4.
Ik bezit zelf de iPad naar vga adapter, en ik moet zeggen ik heb nog nooit zo makkelijk iets op een ander scherm gekregen. Het is echt plug en play! Je steekt de kabel erin en tada! het werkt direct. Simpeler kan je het echt niet krijgen.

Over het algemeen hangt de keuze echt af van wat je ermee wil doen. Als je echt heel vaak film gaat kijken is misschien de Asus met een 16:9 scherm misschien meer geschikt, maar in alle andere gevallen is het scherm van de nieuwe iPad echt onbetwist het beste wat je kunt krijgen! (vind zelf juist een 16:9 scherm voor dagelijks gebruik een nadeel)

Maar zoals Uniciteit al vertelde is de beste methode om je keus te maken om gewoon er mee te gaan spelen in een winkel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Beide bedankt voor de reactie.
Voorkeur heb ik natuurlijk wel, vandaar ook de post alhier.
Uiteraard test ik het zelf eerst uit in de winkel.

Het aansluiten op de tv is meer bedoeld tijdens vakantie. Kan ik Dora en consorten voor mijn dochter meenemen. Thuis kijken we films toch via netwerk of de mediaspeler.

Ten aanzien van de 3g... maar afwegen of de extra euro' s de moeite waard zijn
Waarschijnlijk wel:
- wie weet hoe lang de hotspot fie van de telefoon het blijft ondersteunen
- evt alleen 3g op de tablet gebruiken ( en op de telefoon uit)
- buitenland prepaid erin

Beide nogmaals bedankt voor de duidelijke toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Als video voornamelijk gebruikt gaat worden op een extern display dan is het 16:9 formaat geen ding meer en zou ik dus een iPad kiezen. Je moet dan wel de extra kosten voor de juiste kabeltjes nog erbij tellen!

Wat betreft de opslag capaciteit zou ik zeker voor 32gb of meer gaan. 16gb is te weinig voor de iPad als je een aantal films wil meenemen. Zeker nu met het retina display worden apps toch al snel erg groot (zeker de universele apps).

En over 3g, tja dat is als je het mij vraagt niet nodig. Je hebt al 3g op je smartphone en via tethering werkt dat prima met de iPad (gebruik zelf mun 4S voor internet op mun iPad).

En je moet je af gaan vragen hoe vaak je nu echt gebruik gaat maken van 3g. Om ff snel iets te checken als je onderweg bent gebruik je meestal toch wel je foon aangezien dat net iets makkelijker is dan een 10" tablet.

Daarnaast is op plekken waar je veel gebruik zou maken van een iPad (op een terras of restaurant of zo) steeds vaker een WiFi netwerk beschikbaar wat je kunt gebruiken. In de trein is ook wifi, dus daar heb je ook geen 3g nodig.

Verder als punt tegen 3g is dat het in feite gewoon kut werkt. Het is langzaam, duurt eeuwen voordat je een connectie hebt. Je verspilt dan meer tijd met het wachten op de content dan dat je het gebruikt. 4g is nu nog een gok, aangezien het afwachten is op welke frequenties de providers in Nederland 4g gaan aanbieden.

En als via de iPad op het internet gaat tel er dan maar op dat je meer data verstookt dan via je telefoon aangezien je vaker desktop sites bezoekt en die kosten nu eenmaal meer mb.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Wat betreft je 3G argumenten ben ik het niet helemaal eens... (edit: zal zo plaatsen waarom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:42:
Wat betreft je 3G argumenten ben ik het niet helemaal eens... (edit: zal zo plaatsen waarom).
Ik maak het hier even af - ik had dit gisteren namelijk via m'n smartphone getypt, had verder weinig tijd om het 'af te maken' en ben nu pas bij m'n computer. Dus hier mijn reactie en tegen argumenten op MenN.
En je moet je af gaan vragen hoe vaak je nu echt gebruik gaat maken van 3g. Om ff snel iets te checken als je onderweg bent gebruik je meestal toch wel je foon aangezien dat net iets makkelijker is dan een 10" tablet.
Je moet je inderdaad afvragen of je wel écht van 3G gebruik gaat maken, of misschien maar één keer per jaar. Het ligt er natuurlijk verder aan wat je veel zal gebruiken onderweg. Als je weinig tijd hebt, en even iets snel wilt doen, dan is de smartphone handiger. Heb je een uur de tijd en wil je alles op je gemak bekijken, dan is de iPad weer sneller én handiger (de traagheid zit 'm vooral in het oppakken van de tablet).
Daarnaast is op plekken waar je veel gebruik zou maken van een iPad (op een terras of restaurant of zo) steeds vaker een WiFi netwerk beschikbaar wat je kunt gebruiken. In de trein is ook wifi, dus daar heb je ook geen 3g nodig.
Er is nog zelden overal Wi-Fi en daarnaast loop je het risico dat iemand kan zien wat je doet (dus wachtwoord invoeren, sites laden, bankzaken, etc.) als je via een openbaar netwerk gaat internetten. Daarnaast is er in de trein nog lang niet overal Wi-Fi (en werkt het vaak traag).
Verder als punt tegen 3g is dat het in feite gewoon kut werkt. Het is langzaam, duurt eeuwen voordat je een connectie hebt. Je verspilt dan meer tijd met het wachten op de content dan dat je het gebruikt. 4g is nu nog een gok, aangezien het afwachten is op welke frequenties de providers in Nederland 4g gaan aanbieden.
Dat ligt dan echt aan je provider én aan het gebied waar je woont. Baasandre kan dit het beste zelf vergelijken door te kijken hoe zijn ontvangst op zijn mobiel is.

Verder zitten er ook wel prima dingen tussen (zo is het immers nog onbekend of 4G ooit zal werken in Nederland op de derde generatie iPad en je moet je inderdaad afvragen of je er wel echt gebruik van gaat maken). :)

Enkele argumenten tegen het 3G ('4G') model:
- Zwaarder
- Zwarte strip (dat vind je misschien lelijk)
- Kost je €100 extra
- Extra abonnement óf uit je telefoon internetbundel (dual sim)
- Misschien gebruik je 't maar één of twee keer per jaar
- Telefoon kan als hotspot worden gebruikt

Enkele argumenten vóór het 3G ('4G') model:
- GPS en GLONASS (Russisch netwerk GPS) (het Wi-Fi-only model heeft geen GPS/GLONASS)
- Find my iPad (opsporen van iPad in geval van diefstal/verlies) veel nauwkeuriger
- Als je los abonnement neemt, altijd internet verbinding voor Find my iPad (dus dan kan je 'm op afstand locken, leegmaken of een berichtje sturen)
- Verbruikt geen batterij van je telefoon (want je gebruikt geen hotspot)
- In het buitenland kan je er lokaal zo een SIM kaartje instoppen
- Overal waar bereik is, een internet verbinding

Als je verwacht dat je er amper gebruik van gaat maken, is het wel zonde van het geld. Als je echter per se GPS wilt (zij het voor navigatie, zij het voor Find my iPad), dan is het toch wel handig om een 3G-model te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Uniciteit, ook bedankt voor je bijdrage, nuttig om te lezen.

Pff, uiteraard wordt het er niet makkelijker op als je je verder verdiept.......
Waarschijnlijk gaat de hotspot functie vervallen van de telefoon (opzeggen huidig abo, heb nu nog een maandelijkse opzegbaar relax online van T-mobile.... een heel ander verhaal ) , en dan wordt 3g misschien toch zo aantrekkelijk om die versie te nemen.

Tja, ga denk ik vrijdag maar eens kijken in de winkel, tablet vergelijken en knopen doorhakken ( hahaha zal lastig genoeg zijn...).

In ieder geval nuttige info opgedaan waarvoor mijn dank !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Ik denk niet dat een hotspot functie zal vervallen, aangezien het volgens mij binnenkort wettelijk verplicht is aan te bieden. T-Mobile biedt het bij elk nieuw abonnement al aan.

Ik zou geen 3G model nemen als je het amper gaat gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Even kort off topic: heb 2 jr lang relax online 25-10 gehad met onbeperkt internet, kosten waren 20 euro p/m, snelheid internet / 3 g dekking verschilt per gebied. Deze abo is komen te vervallen ( je kan een abo stilzwijgend laten doorlopen....) maar goed--> in het kort nieuwe prijs zou 30 euro worden.

On topic:
Tja, dat is nog uitvissen hoeveel 3g ga ik gebruiken..... gewoon kijken hoeveel en waar ik nu 3g gebruik op de smartphone, overzicht maken en dan maar kiezen.

Via de pricewatch:
32gb wifi 549 euro t.o.v. een 64gb met 3g 755 euro -> tja 200 euro verschil ( in mijn hart weet ik het nu wel, alleen nog even nuchter over nadenken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 08:48

chem

Reist de wereld rond

Nog een puntje: alhoewel ietsje omslachtog kan je met de iPad Camera Kit films op bv een SD kaart zetten en ze kopieeren naar de ipad om te kijken. Niet ideaal, bij een lamge vakantie wel fijn :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:14
Ik ga het nog even moeilijker maken.
Wat je ook nog kan doen als je toch straks ook nog een MIFI-router aanschaffen.
http://www.mifi-hotspot.n...31-3g-mifi-router-21-mbps
Deze kan je dan ook gebruiken voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
joke_name schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:19:
Ik ga het nog even moeilijker maken.
Wat je ook nog kan doen als je toch straks ook nog een MIFI-router aanschaffen.
http://www.mifi-hotspot.n...31-3g-mifi-router-21-mbps
Deze kan je dan ook gebruiken voor je laptop.
Bedankt voor de suggestie, maar niet iets voor mij.
Zou het te weinig gebruiken, daarnaast router kost 100 euro en dat is feitelijk ook het verschil tussen 3g op de ipad of alleen wifi.
Maar het kan een leuke aanvulling zijn voor als je je 3g wilt delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Zo'n mifi hotspots zijn wel uitermate geschikt om voor vakanties en dergelijke bij een lokale instantie te huren (kan bijna overal wel), zo kan je hele familie op inet en hoef je nu geen €100,- meer uit te geven voor een 3g versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:20
chem schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:18:
Nog een puntje: alhoewel ietsje omslachtog kan je met de iPad Camera Kit films op bv een SD kaart zetten en ze kopieeren naar de ipad om te kijken. Niet ideaal, bij een lamge vakantie wel fijn :)
en hoe doe je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Zie bv http://howto.cnet.com/830...extra-ipad-video-storage/ en nog vele andere 'tutorials' :)

• MenN
In feite emuleer je een digitale camera waar je de filmpjes van importeert op je iPad. Mits je het gedoe en extra werk niet erg vind kun je zo inderdaad een hoop extra video meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Uiteindelijk toch maar voor de wifi versie gekozen (64 Gb), dus zal me komend weekend niet vervelen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Veel plezier ermee, en laat ons weten wat je er van vindt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, persoonlijk vind ik video juist een van de redenen om niet voor de iPad te gaan. (en ik realiseer me dat ik hier misschien advocaat van de duivel speel) Waarom? Je zult altijd >OF< moeten converten, OF van iTunes gebruik moeten maken. Even een extern stickie er aan of het vanaf FTP/SMB vanaf je NAS trekken lukt niet. Daarnaast is de 4:3 verhouding voor video wat minder. Het kan allemaal wel, maar ik vind het enorm behelpen: een 7" widescreen tablet als de Google Nexus 7 kost niet alleen minder, maar heeft net zo veel screen estate voor video als de iPad. En is op het gebied van video (ik laat de rest hier totaal buiten, ik wens geen flamewar te starten, ieder zo zijn meningen) ontelbare malen eenvoudiger en flexibeler.

Ik heb het geluk gehad alle 3 te proberen (iPad 3, Android pad Acer Iconia A500, en een Fujitsu ATOM-based Windows 8 prototype zonder grafische drivers). Ik was eigenlijk voor video nog het meest onder de indruk van de Acer, en daarbij trek ik het slechte scherm even uit de vergelijking: Asus heeft sterkere alternatieven, die daarnaast ook nog eens een GOED scherm hebben. Windows 8 laten we er even uit omdat ik die nog niet goed heb kunnen testen: Dev Prev op een 1GHz Single core in-line CPU zonder drivers is niet representatief (hoewel touch eigenlijk wel goed werkte, de gebaren voelen goed).

Stappen om een video te kijken vanaf m'n laptop naar de iPad: Converteren naar het juiste formaat in Handbrake > iTunes > iPad > afspelen.

Stappen voor m'n droid: Sleur > Pleur > Play.

De iPad Camera Connection Kit is precies wat het zegt: het werkt zolang je binnen camera begrippen opereert. Dat wil zeggen: je moet je video "vermommen", en dat betekend: recoden naar een formaat wat Apple goed vind. H264/MP3/MOV container dus. En dan kun je ook alleen via gallery er bij komen. Ik vind dat een absolute afrader.

Veel Droid-tabs hebben een ingebakken USB Host, en daar kan elke USB Stick aan. Aansluiten, en de filmpjes verschijnen in de gallery. Heb je een of ander apart formaat? Je stand-alone videospeler zoals bijvoorbeeld Rockplayer zal ze wel weergeven. Nog niet zichtbaar? Er staat een file manager op waar de USB stick gewoon aangegeven staat als: USB Stick. En die geeft alles weer. Bestandje klikken, en hij vraagt met welke applicatie je het bestand wil openen als hij het zelf niet weet. Rockplayer klikken, en je bent blij met je 16:10 scherm.

Diezelfde file browser geeft je overigens naast de USB stick ook toegang tot je netwerk.

Het hangt van het product af (er zijn er dan ook vrij veel), maar de Iconia Tab die ik heb heeft gewoon een Mini-HDMI aansluiting. En ja, dat kost werkelijk €3 om een Mini>gewoon plugje te kopen. En dan kan het niet simpeler. Aansluiten op de versterker, die weer op de TV zit, en er komt zelfs gewoon 5.1 geluid mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 31-08-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Mwoah, als je bv de boxee media manager + boxee app gebruikt (of 1 van de vele andere tools die dit doen), of vlc op je ipad dan is streaming-on-demand of diverse videoformaten niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Uniciteit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:25:
Veel plezier ermee, en laat ons weten wat je er van vindt! :)
Al lopen puffen en vloeken op i tunes...
Met de ipod nooit problemen gehad.

Foto overzetten, dus niet, synchronisren begint en maar 1 of twee foto's worden overgezet.
Ik heb 3 keer i tunes eraf geflikkerd en opnieuw geinstalleerd..... :X

Wat gebeurde er... 2 of 3 foto's werden overgezet, en dat was het..
Alles werd wel gezien door i tunes, een ipod cache map werd aangemaakt, en dat was het.

Gelukkig na 3x opnieuw ( uiteraarde nieuwste versie 10.6.3) werkt het wel ineens.... 8)7 8)7

Grrmmmbll :F hahahaha

Trouwens een compliment voor de marketing manager die de kreet "OPLADEN UIT" heeft bedacht _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door baasandre op 31-08-2012 23:02 . Reden: opladen uit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08
Umbrah schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:46:
Tsja, persoonlijk vind ik video juist een van de redenen om niet voor de iPad te gaan. (en ik realiseer me dat ik hier misschien advocaat van de duivel speel) Waarom? Je zult altijd >OF< moeten converten, OF van iTunes gebruik moeten maken. Even een extern stickie er aan of het vanaf FTP/SMB vanaf je NAS trekken lukt niet. Daarnaast is de 4:3 verhouding voor video wat minder. Het kan allemaal wel, maar ik vind het enorm behelpen: een 7" widescreen tablet als de Google Nexus 7 kost niet alleen minder, maar heeft net zo veel screen estate voor video als de iPad. En is op het gebied van video (ik laat de rest hier totaal buiten, ik wens geen flamewar te starten, ieder zo zijn meningen) ontelbare malen eenvoudiger en flexibeler.

Ik heb het geluk gehad alle 3 te proberen (iPad 3, Android pad Acer Iconia A500, en een Fujitsu ATOM-based Windows 8 prototype zonder grafische drivers). Ik was eigenlijk voor video nog het meest onder de indruk van de Acer, en daarbij trek ik het slechte scherm even uit de vergelijking: Asus heeft sterkere alternatieven, die daarnaast ook nog eens een GOED scherm hebben. Windows 8 laten we er even uit omdat ik die nog niet goed heb kunnen testen: Dev Prev op een 1GHz Single core in-line CPU zonder drivers is niet representatief (hoewel touch eigenlijk wel goed werkte, de gebaren voelen goed).

Stappen om een video te kijken vanaf m'n laptop naar de iPad: Converteren naar het juiste formaat in Handbrake > iTunes > iPad > afspelen.

Stappen voor m'n droid: Sleur > Pleur > Play.

De iPad Camera Connection Kit is precies wat het zegt: het werkt zolang je binnen camera begrippen opereert. Dat wil zeggen: je moet je video "vermommen", en dat betekend: recoden naar een formaat wat Apple goed vind. H264/MP3/MOV container dus. En dan kun je ook alleen via gallery er bij komen. Ik vind dat een absolute afrader.

Veel Droid-tabs hebben een ingebakken USB Host, en daar kan elke USB Stick aan. Aansluiten, en de filmpjes verschijnen in de gallery. Heb je een of ander apart formaat? Je stand-alone videospeler zoals bijvoorbeeld Rockplayer zal ze wel weergeven. Nog niet zichtbaar? Er staat een file manager op waar de USB stick gewoon aangegeven staat als: USB Stick. En die geeft alles weer. Bestandje klikken, en hij vraagt met welke applicatie je het bestand wil openen als hij het zelf niet weet. Rockplayer klikken, en je bent blij met je 16:10 scherm.

Diezelfde file browser geeft je overigens naast de USB stick ook toegang tot je netwerk.

Het hangt van het product af (er zijn er dan ook vrij veel), maar de Iconia Tab die ik heb heeft gewoon een Mini-HDMI aansluiting. En ja, dat kost werkelijk €3 om een Mini>gewoon plugje te kopen. En dan kan het niet simpeler. Aansluiten op de versterker, die weer op de TV zit, en er komt zelfs gewoon 5.1 geluid mee.
Jailbreak er op met XBMC en je hoeft niets te vermommen. Gewoon op CCK zetten en afspelen. Zonder jailbreak gewoon AVPlayerHD installeren. Drag en drop via iTunes zonder te converten. Easy as pie :)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Idd jailbreak is wel aan te raden op de iPad. Met de jailbreak kan je bv via XBMC alle formaten afspelen en ook nog eens direct vanaf een externe hardeschijf (Dmv de camera connection kit).

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1