Samsung Galaxy S moederbord hergebruiken als mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
Hallo,

Ik heb twee galaxy s toestellen waarvan 1 met met een kapot scherm. Het moederbord is nog goed want deze heb ik uit de andere gehaald waarvan het scherm goed was (gekocht via marktplaats) zodat ik niet weer alles hoefde te installeren. Dus mijn oude moederbord zit nu in de aangekochte.

Dat werkt allemaal prima maar aan de andere kant is het jammer dat het moederbord er nu werkloos bij ligt. Toen bedacht ik mij het volgende: "Als ik nu van het moederbord een mediaspelertje maak", dat zou toch moeten kunnen voor weinig geld?

Ik heb een beetje zitten speuren op het internet en vond een Nokia CA-75U video kabel dat schijnbaar goed werkt op een samsung galaxy s. Dus toen dacht ik als ik dan de video out aanzet dan kan ik bordje aansluiten op mijn TV en dan heb ik weer beeld! (het moederbord start zonder beeldscherm gewoon op omdat ik het opstartgeluid hoor).

De bediening zou dan nog een probleem zijn dus dacht ik aan een OTG kabel te gebruiken. Hierop kan ik dan een USB Hub aansluiten en dus ook een Muis en een toetsenbord (en eventueel een kaartlezer?). Ik heb een tablet met android waarop dat kan en ik heb het ook op YouTube gezien dus zou moeten werken?

Er is echter 1 probleem en dat is dat de video-uit niet ingeschakeld staat. Weet iemand hoe ik dit zonder scherm eraan gekoppeld ingeschakeld kan krijgen?

Dus wat denken jullie, is dit een leuk projectje maar vooral, is het haalbaar. Belangrijk is natuurlijk dat ik de video-out aan de praat krijg.

Kijk desnoods is het gewoon leuk om mee te internetten op de tv of om af een toe eenmuziekje te spelen of een video-tje te kijken. Het zou leuk zijn als dat lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39

Sprite_tm

Semi-Chinees

Niet binnen een uurtje of 2 op een zondag, nee. Geef het de volgende keer eerst eens 24 uur voordat je je topic weer omhoog kicket.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
Is het toestel geroot? Kun je dan niet via een filebrowser ofzo het toestel benaderen, en het bestand waarin de setting "video out = aan" wordt opgeslagen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
@ThinkPad: Nee het toestel is niet geroot, de orginele ROM staat erop. Bestaat er onder android zoiets als een opstartmap? Dus dat ik daar een scriptje of programmaatje in kan zetten die de video out optie inschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Het oude display tijdelijk ff terugzetten, en dan de video-out inschaklen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
@Gwannoes: Ja, dat is een optie maar ben nu zo blij dat mijn toestel het weer doet dat ik eigenlijk het risico niet wil nemen dat er iets gebeurd met het toestel. Dus als het op een andere manier kan..... bijvoorbeeld met een toetsencombinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ja, probeer eens FN+F8.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
@seatrider: Wist niet dat mensen zo flauw kunnen zijn.

Ga het wel ergens anders vragen. Topic gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
LoL. Eén iemand maakt een grappige opmerking en je bent gelijk niet meer bereid om de rest van het forum te horen?!
haha, met die instelling zul je nooit een fatsoenlijk project hiervan maken, dus ik stel voor dat je gewoon lekker positief blijft.

Zonder root toegang wordt het wel lastig, maarjah.
http://android.stackexcha...an-i-run-a-script-on-boot
ook hier heb je root voor nodig.

Dus makkelijkste is scherm verwisselen, rooten en instellen en weer terug. Uurtje werk, en als je voorzichtig bent kan er niks mis gaan.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
@Sibylie: Ik denk dat het niet kan (tenminste ik niet), dus kon even die flauwe opmerking niet hebben. Trouwens heb het idee dat het bordje niet meer opstart omdat ik geen opstartgeluid meer hoor en voel alleen maar 1 enkele vibratie. Dus toen dacht ik: Daar begint het al.

Het is allemaal van dat kleine spul en ik heb nogal grote handen. Dus ik ga zeker niet de telefoon nog een keer uit elkaar halen. Dat wat jij aangeeft heb ik ook gezien maar ben niet zo'n linux man dus weet daar weinig van.

Ik had voordat ik het moederbord had overgezet de optie aan moeten zetten maar toen lagen de prioriteiten wat anders, namelijk het redden van mijn telefoon (en data). Achteraf bedacht ik het idee van de mediaspeler...... dus te laat.

Jammer maar misschien heb ik iemand anders op een idee gebracht. Het had een leuk klein projectje kunnen zijn.

Bedankt iedereen voor info e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 12:17

HerrJP

!!!!!

Kan je de toestvolgorde op de telefoon mét beeld niet imiteren op de telefoon zónder beeld? Lijkt mij het proberen waard...

-o-o-0-o-o-

• Kaalus
  • Niet online
Kan je niet op je werkende gewoon de opties doorlopen om de video uit in te schakelen, en dan op die met het kapote scherm op precies dezelfde plek drukken? Of is het touch paneel ook kapot?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 23:32

Garyu

WW

HerrJP schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:03:
Kan je de toestvolgorde op de telefoon mét beeld niet imiteren op de telefoon zónder beeld? Lijkt mij het proberen waard...
Dat is met een touchscreen natuurlijk nog niet zo makkelijk, hoe wil je dat op een toetsenbord herhalen? Maar je kan natuurlijk het keyboard / beeldscherm / etc eerst eens aan de werkende telefoon aansluiten en daarmee de navigatie uitproberen en kijken of e.e.a. werkt. Als je daar tevreden mee bent en je alles uit je hoofd weet (eventueel een filmpje maken / opschrijven), dan kan je het "blind" met je oude moederbordje ook proberen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

De oplossing staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=844182

ScreenCast, een programma om via ADB (USB connectie naar het mobo) je display op je PC te laten zien. Daar via tvout aanzetten en klaar is kees.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mits debugging op de telefoon al aanstaat natuurlijk

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1