Game PC 900 - 1000€

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een lange tijd wachten heb ik dan eindelijk wat geld om een leuke PC in elkaar te schroeven.
Ik wil er games zoals BF3 en MW3 op spelen, met minimaal 50 FPS op "high" (dus niet op het maximum).
Let op het woord "minimaal", meer is dus niet erg :P

Verder heb ik geen muis en headset meer nodig aangezien ik die al heb. Ik zou graag wat informatie willen of de keuzes die ik heb gemaakt eigenlijk wel ergens op slaan aangezien ik redelijk nieuw ben in deze computerwereld.

Ik heb al wat research gedaan en wat reviews gelezen, maar zeker ben ik toch ook weer niet. Ik zou graag geen AMD er in hebben vanwege de combinatie met het gamen. Verder heb ik geen merkvoorkeuren.

Grootte maakt echt niet uit, komt onder het bureau te staan om vervolgens niet meer naar te kijken. Hij mag alleen niet het geluid maken van een grasmaaier. Energieverbruik is geen probleem.

Het spijt me als het lijstje niet compleet is, dingen zoals een toetsenbord hoef je niet over te reageren :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 71,90€ 71,90
1Acer G225HQVB Zwart€ 89,95€ 89,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 189,-€ 189,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 185,-€ 185,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,90€ 59,90
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,95€ 42,95
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,99

Alvast bedankt! :)

EDIT: Graag zou ik weten of er een overkill in zit en wat de bottleneck is, ik heb hier geen verstand van ;)
EDIT2: Ik heb het lijstje ge-update zoals hij er nu uitziet. Feedback please :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:52:

Ik heb al wat research gedaan en wat reviews gelezen, maar zeker ben ik toch ook weer niet. Ik zou graag geen AMD er in hebben vanwege de combinatie met het gamen. Verder heb ik geen merkvoorkeuren.
het maakt echt totaal niet uit of je amd of intel hebt voor gamen scheelt 1-4 fps.
als je zwaardere cpu gerelateerde dingen gaat doen, zeg ik ga zeker voor intel
maar anders maakt het niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:19

Koenvh

Hier tekenen: ______

Samsung 830 128GB erbij gooien :)
Grafische kaart kan beter voor dat bedrag

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koenvh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:
Is Samsung 830 een must?
En wat suggereer jij dan als grafische kaart?
Eerst had ik er een Gigabite Radeon Windforce 3 bij zitten, alleen dat vond ik een redelijke overkill en dit is iets meer budget. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 23:15
Ik denk dat de processor een beetje overkill is voor alleen gamen, ik denk dat je beter voor een pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed of lager kunt gaan, als je niet gaat overklokken geen K processor, waarmee je weer geld bespaart voor betere videokaart of een SSD.

edit:
Het enige voordeel van een SSD is dat je minder laadschermen gaat zien, en dat je PC sneller opstart.

[ Voor 15% gewijzigd door leroydev op 26-08-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:
[...]

het maakt echt totaal niet uit of je amd of intel hebt voor gamen scheelt 1-4 fps.
als je zwaardere cpu gerelateerde dingen gaat doen, zeg ik ga zeker voor intel
maar anders maakt het niet echt uit.
Ik heb slechte verhalen gehoord over de stabiliteit van de AMD... Intel is toch een beetje betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ablrecords schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:05:
Ik denk dat de processor een beetje overkill is voor alleen gamen, ik denk dat je beter voor een pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed of lager kunt gaan, als je niet gaat overklokken geen K processor, waarmee je weer geld bespaart voor betere videokaart of een SSD.

edit:
Het enige voordeel van een SSD is dat je minder laadschermen gaat zien, en dat je PC sneller opstart.
Ah bedankt. Overklokken heb ik geen ervaring mee en ga ik dus ook niet doen. Welke videokaart is dan een betere optie? SSD zal ik ook even naar kijken.

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:08:
Ah bedankt. Overklokken heb ik geen ervaring mee en ga ik dus ook niet doen. Welke videokaart is dan een betere optie? SSD zal ik ook even naar kijken.
Als je niet gaat overklokken kun je denk ik beter voor de pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed gaan.
Als videokaart ligt het eraan of je liever AMD of NVidia wilt, hieronder een aantal suggesties:
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Gigabyte GV-N66TWF2-2GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ablrecords schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:14:
[...]

Als je niet gaat overklokken kun je denk ik beter voor de pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed gaan.
Als videokaart ligt het eraan of je liever AMD of NVidia wilt, hieronder een aantal suggesties:
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Gigabyte GV-N66TWF2-2GD
De pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed staat er bij. Videokaart moet ik nog even naar kijken :)

Edit: Videokaarten bekeken, en helaas, dat gaat net buiten mijn budget. Maar is het echt nodig? Voor een 21,5" 1080p beeldscherm?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Hmm okee, als die videokaarten buiten het budget zijn;
GTX560:
pricewatch: Gainward GeForce GTX 560 Ti 1024MB "Phantom" (1GB)
pricewatch: Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/2GD5 (2GB)

HD7870 (meer cores en hogere clock als de 7850 die jij gekozen had)
pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:07:
Ik heb slechte verhalen gehoord over de stabiliteit van de AMD... Intel is toch een beetje betrouwbaarder.
Totale onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Ik had wel gehoord of ergens gelezen dat de nieuwste processoren stabiliteitsproblemen hadden, maar voor de rest kan ik me niet herinneren dat AMD met stabiliteitsproblemen kampte. Wel is het zo dat je bij AMD als je even veel performance wilt hebben als bijvoorbeeld de i5-2500, dat je op meer cores uitkomt als 4, dit is een nadeel, aangezien de meeste programma's niet (goed) gebruik maken van veel cores. Ook is Intel over het algemeen zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Koenvh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:
maar koelt niet beter voor dat bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
hardwarejunk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:22:
maar koelt niet beter voor dat bedrag ;)
Die videokaarten die ik voorstelde hadden opzich nog allemaal wel redelijke koeling, 2 fans of zelfs 3 fans. :P
Maar ik denk dat als je een beetje geduld hebt (ivm laadtijden), dat je beter geen SSD kunt kopen en dat geld beter kunt gebruiken voor een betere videokaart, maar dit ligt aan de voorkeur van de topicstarter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ablrecords schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:20:
Ik had wel gehoord of ergens gelezen dat de nieuwste processoren stabiliteitsproblemen hadden, maar voor de rest kan ik me niet herinneren dat AMD met stabiliteitsproblemen kampte.
Nieuwe processoren hebben geen stabiliteitsproblemen, Intel of AMD.
Wel is het zo dat je bij AMD als je even veel performance wilt hebben als bijvoorbeeld de i5-2500, dat je op meer cores uitkomt als 4, dit is een nadeel, aangezien de meeste programma's niet (goed) gebruik maken van veel cores. Ook is Intel over het algemeen zuiniger.
Voorbij het punt van ongeveer de 2500K klopt dat verhaal inderdaad, daarvoor maakt het allemaal niet zoveel uit en levert AMD vaak voor relatief weinig geld veel rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:30:
Voorbij het punt van ongeveer de 2500K klopt dat verhaal inderdaad, daarvoor maakt het allemaal niet zoveel uit en levert AMD vaak voor relatief weinig geld veel rekenkracht.
2500 en 2500k heeft toch bijna geen performance verschil, het enige verschil zit hem toch in overklokbaar zijn door de K?
Dus dan geld datzelfde vanaf de i5-2500, die de topicstarter in zijn voorlopige samenstelling heeft staan, dus dan lijkt het mij in dat geval verstandiger bij het Intel-kamp te blijven. (kwa processor in ieder geval)

Edit:
Is als hardeschijf misschien deze hardeschijf pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB niet beter?
Deze hardeschijf is namelijk vele malen meer gereviewed en deze hardeschijf zijn meer benchmarks etcetera van te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door leroydev op 26-08-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ablrecords schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:34:
2500 en 2500k heeft toch bijna geen performance verschil, het enige verschil zit hem toch in overklokbaar zijn door de K?
Dus dan geld datzelfde vanaf de i5-2500, die de topicstarter in zijn voorlopige samenstelling heeft staan, dus dan lijkt het mij in dat geval verstandiger bij het Intel-kamp te blijven. (kwa processor in ieder geval)
Ja, dan hebben we het weer over meetbare feiten en niet over fabeltjes wat betreft AMD vs. Intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
- AMD kan inderdaad een optie zijn, afhankelijk van de games die je gaat spelen zal hij geen bottleneck vormen (bij MW3 en BF3 kan een phenom X4 sowieso die 50fps wel halen).
- Een i5 3450 is net zo snel als een i5 2500, maar dan 20 euro goedkoper.
- Omdat je niet gaat overklokken kan het moederbord wat goedkoper (kijk eens of er B75 moederborden zijn die aan je eisen voldoen).
- Omdat je niet gaat overklokken is zo'n goede koeler eigenlijk ook niet nodig, zeker niet wanneer het best wat geluid mag maken kun je met de boxed koeler af (of eventueel een koelertje van 2 tientjes).
- Zoek een ander scherm, deze is alleen goedkoop bij dixons maar niet leverbaar.
- De CX600 schenen wat issues mee te zijn, de CX500 is voor jouw systeem voldoende en had deze issues niet (wil je liever toch een sterkere voeding voor de toekomst overweeg dan een XFX Pro 550W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Trouwens, SemK gaf nog aan in zijn topicstart dat hij wou weten wat de bottleneck is, het lijkt mij met i5-2500 pf i5-3450 in combinatie met HD7850, dat de videokaart de bottleneck gaat vormen, maar als dat niet zo is hoor ik het graag!

@mitsumark:
Die 'goede koeler' wilt hij misschien wel omdat die waarschijnlijk wat minder geluid maakt als de stockkoeler.
De i5-3450 presteert zelfs beter als de i5-2500 volgens CPUBenchmark.net, en is op het moment 21 euro goedkoper, deze kan dus beter bij het lijstje ipv de i5-2500!
Als moederboard kan hij wel afwijken van de Z77 chipset, met als voorbeeld pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP, maar dat scheelt op zich best weinig qua prijs. (met deze als voorbeeld nog geen 10 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook niet dat BF3 juist uitzonderlijk goed schaalt over meer dan twee cores en dat de AMD's daardoor op dat vlak geen slecht alternatief vormen. Ik denk dat ik persoonlijk o.a. vanwege de zuinigheid toch voor Intel zou kiezen, maar het is niet de nobrainer die het lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:13:
Vergeet ook niet dat BF3 juist uitzonderlijk goed schaalt over meer dan twee cores en dat de AMD's daardoor op dat vlak geen slecht alternatief vormen. Ik denk dat ik persoonlijk o.a. vanwege de zuinigheid toch voor Intel zou kiezen, maar het is niet de nobrainer die het lijkt te zijn.
Ja, maar als je met AMD ongeveer dezelfde performance wilt hebben als de i5-2500 of i5-3450, dan zit je denk ik al wel op een 8-core, en of BF3 dan nog steeds goed schaalt? Sowieso zit je met bijvoorbeeld de pricewatch: AMD FX-8150 Black Edition op een max TDP van 125Watt, in vergelijking met 77Watt van de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed bespaart je dat toch nog wel wat geld op de energierekening.

Edit:
Hier Battlefield 3 benchmarks met onder andere CPU Scaling performance verschil!
Hierin wordt onder andere het volgende gezegd:
Processor-wise, it doesn’t really matter. I could pick an AMD FX, an Intel Core i3, or a Core i7 and get the same performance.
Er wordt alleen jammer genoeg niet gezegd op welke patch van BF3 die benchmarks zijn..

BF3 Benchmarks op high-quality met NVidia videokaarten
BF3 Benchmarks op high-quality met AMD videokaarten

[ Voor 48% gewijzigd door leroydev op 27-08-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De cpu is de bottleneck niet, zelfs een athlon x4 kan een 7970 bijhouden...
http://www.guru3d.com/art...ling-performance-review/9

Uiteraard is bovenstaande een singleplayer test, dus niet heel representatief.

Hier een multiplayer (demo) test.
http://www.techspot.com/r...ta-performance/page7.html

Kijk nu eens, de AMD's scoren beter dan de Intels ;w

Echter over het algemeen is de intel wel sneller dan de phenom, dus de amd zou ik alleen nemen als de intel niet in het budget past.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 27-08-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Eerst zeg je
De cpu is de bottleneck niet, zelfs een athlon x4 kan een 7970 bijhouden...
Vervolgens zeg je
Kijk nu eens, de AMD's scoren beter dan de Intels ;w
Die 2 zijn een beetje tegenstrijdig, en lees trouwens ook even goed de titel van dat artikel, Battlefield 3 Beta Performance Test, dus er kan nog zijn geoptimaliseerd enzovoorts voordat Battlefield 3 werd uitgegeven.

Met het huidige budget is trouwens echt wel plaats voor een degelijke Intel processor.

[ Voor 9% gewijzigd door leroydev op 27-08-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Eerste is singleplayer bij launch.
Tweede is multiplayer beta.

Voor zover ik weet is er tussen beta en launch niet zoveel meer gebeurd kwa cpu performance.
Er is tegenwoordig alleen een nieuwe grotere map en het aantal spelers is verhoogd.

Er is wel plaats voor een intel processor, echter een phenom II x4 kost 80 euro minder dan een i5 3450 waardoor er plaats is voor ander leuk spul (snellere videokaart, SSD, etc).
Daarnaast kun je de phenom overklokken.

(dan heb ik het nog wel steeds voornamelijk over BF3, er zijn namelijk ook zeker games die de i5 prefereren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ablrecords schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:17:
Ja, maar als je met AMD ongeveer dezelfde performance wilt hebben als de i5-2500 of i5-3450, dan zit je denk ik al wel op een 8-core, en of BF3 dan nog steeds goed schaalt?
Ja, dat doet BF3. BF3 schaalt als een tiet. Het is dan ook vooralsnog één van de weinige spellen die een X6 of HT goed aan het werk kan zetten.

Zoals ik al zei zou ik, gelet op het verbruik, toch naar een i5 neigen, maar mocht dat je nou aan je derrière corroderen dan kan een FX ook een heel leuke optie zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik weet niet of je wel of niet gaat overklokken;
  • Zo ja, dan moet je je i5 2500 vervangen voor de i5 2500k of een andere k processor van intel.
  • Zo niet, dan kan je een ander niet Z77 moederbord nemen, deze chipset is duurder dan bijvoorbeeld een gelijkwaardige H77 moederbord. Ik denk dat je dan ook, indien je niet van plan bent, CFX of SLI te gaan draaien ook de 600 W voeding niet nodig hebt. Het vrijgekomen geld kan je misschien in je zak of een 2TB schijf steken, die zouden maar een klein beetje duurder moeten zijn dan een 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ablrecords schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:28:
[...]

Die videokaarten die ik voorstelde hadden opzich nog allemaal wel redelijke koeling, 2 fans of zelfs 3 fans. :P
Maar ik denk dat als je een beetje geduld hebt (ivm laadtijden), dat je beter geen SSD kunt kopen en dat geld beter kunt gebruiken voor een betere videokaart, maar dit ligt aan de voorkeur van de topicstarter!
Mee eens. SSD Is dan toch weer een beetje overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moh.moh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:52:
Ik weet niet of je wel of niet gaat overklokken;
  • Zo ja, dan moet je je i5 2500 vervangen voor de i5 2500k of een andere k processor van intel.
  • Zo niet, dan kan je een ander niet Z77 moederbord nemen, deze chipset is duurder dan bijvoorbeeld een gelijkwaardige H77 moederbord. Ik denk dat je dan ook, indien je niet van plan bent, CFX of SLI te gaan draaien ook de 600 W voeding niet nodig hebt. Het vrijgekomen geld kan je misschien in je zak of een 2TB schijf steken, die zouden maar een klein beetje duurder moeten zijn dan een 1TB schijf.
Niet van plan over te klokken, daarom ook geen "k" genomen. 2 TB is dat nou echt nodig? Het voorkomt misschien wel dat ik er later nog een HDD bij moet steken. 550W genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay. Na een tijdje zwoegen heb ik er deze preset uitgeperst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 71,90€ 71,90
1Samsung Syncmaster S22A100N Zwart€ 94,-€ 94,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte GV-R787OC-2GD€ 238,50€ 238,50
1XFX Pro 550W€ 56,90€ 56,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 80,75€ 80,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 860,51

Feedback graag, en zit er een erge bottleneck in? Zo ja, ik heb nog de ruimte om iets te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De koeler lijkt me wat overdreven als je niet gaat overklokken.
Ik zou die 40 euro in een beter scherm steken (of misschien een SSD).

Vanwaar de keuze voor dit moederbord, die kan misschien nog wat goedkoper (Asrock B75).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:29:
De koeler lijkt me wat overdreven als je niet gaat overklokken.
Ik zou die 40 euro in een beter scherm steken (of misschien een SSD).

Vanwaar de keuze voor dit moederbord, die kan misschien nog wat goedkoper (Asrock B75).
Die 12 euro die ik ga besparen op een koeler ga ik geen SSD van kopen.
B75 kan idd ook, maar dit werd aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De koeler kost ~40 (stock koeler lijkt me voldoende), het moederbord is 15-20 euro goedkoper, dan ben je er al bijna :)
http://tweakers.net/pricewatch/compare/834/313110;308696

Een beter scherm lijkt me echter meer aan te bevelen dan een SSD.
(die laatste kun je eventueel over een half jaartje nog wel toevoegen, dat scherm ga je járen tegenaan kijken)
Pagina: 1